Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

22 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

G’day allemaal vanuit Australie!!!!!!

Zittende op ons bedje in een mega hostel complex midden in Brisbane na een fantastische eerste dag, al helemaal ingeburgerd nu dat we een bankrekening geopend hebben, een
BSN nummer aangevraagd en ons eerste wasje net gedraaid hebben ;)
dacht ik…laat ik eens even aan thuis gaan vertellen hoe we onze eerste dag in Australie hebben ervaren….GREAT!!!

De vlucht van Malaysia naar Brisbane is helemaal prima verlopen, omdat we het nachtje ervoor op het station doorgebracht hadden, heb ik heerlijk bijna de hele vlucht geslapen.
Op Brisbane International Airport hebben we de train gepakt naar Central station. Bij het station hoefde we alleen maar de kruising over te steken en liepen we bij X-Base Brisbane Backpackers naar binnen, waar we de komende 4 nachten gaan slapen. Beide erg blij dat we onze koffers even kunnen laten liggen ;)
In ons kamertje staat een bed met eromheen precies genoeg ruimte voor je koffer neer te leggen om dan nog net de deur naar binnen op te kunnen maken!
We zijn het centrum ingelopen, wat direct om de hoek ligt, om wat te eten. We waren aan de latere kant en veel was al dicht. Dus we hebben bij Hungry Jack’s een Aussie Burger gegeten!
Deze was best erg lekker, vond zelfs Dave, nadat ik hem overgehaald heb om toch niet weer kipnuggets te nemen :p

Na een goede nachtrust, fris voor onze eerste dag in Brisbane!
Eerst ’s morgen brood met beleg en koffie gehaald bij een supermarktje, dit hebben we lekker in het centrum op een bankje zitten eten.
Terug op de kamer hebben we via internet een BSN nummer aangevraagd.
Daarna zijn we de stad in gelopen naar de Commonwealth Bank om daar een rekening te openen.
Nadat dit gelukt was voelde we ons al een beetje echte Assies :D

In de Lonely Planet stond een wandeling langs de highlights van het centrum, deze zijn we gaan wandelen en was erg leuk!
De stad zelf is heel erg groot en ruim, heel erg gestructureerd tegenover Kuala Lumpur!
Na de hoogbouw van het Centrum kwamen we in de Botanic Gardens….wauw!!
Dit is echt een ongelooflijk mooi park! Vol met prachtige bomen, planten en bloemen. De Ibis vogels vliegen je om de oren, de vlinders dansen sierlijk tussen de bloemen en de leguanen rennen tussen je voeten door ;)
Overal door het park lagen mensen te relaxen, te joggen, te mountainbiken en heel groeps activiteiten soort bootcamp achtig. Erg leuk om dit allemaal samen te zien!
Na het park zijn we over een van de Brisbane rivier bruggen gelopen naar SouthBank. Hier ligt een Street Beach :D
Dit geloof je gewoon pas als je het met eigen ogen gezien hebt!!
Het is dus gewoon echt een aangelegd strand/zwembad omgeven door park, ligheuvels en een aantal restaurantjes wat gewoon voor het publiek toegankelijk is GRATIS! Amazing…
Pap, I definitely know what you mean…could absolutely live here…
En mam ook jij….hier vliegen je echt letterlijk de hardlopers om de oren!!
Gewoon niet normaal zoveel… een oneindig ingehaal door renners…had bijna de neiging om mee te gaan doen, voelde me een buitenbeentje als enige wandelaar :p

Zo zijn we onze eerste dag in Brisbane zeer aangenaam doorgekomen! Denk dat we bijna wel de hele stad gezien hebben.
De avond hebben we afgesloten met een cheap maar heerlijke pizza ;)

Ik zal jullie nog even wat foto’s erbij doen en dan ga ik snel slapen want morgen weer vroeg op.
Morgen gaan we naar de Australia Zoo van Steve Irwin en voor woensdag hebben we een Whale Watching tour geboekt!
Heb er mega veel zin in :D

De internet hier moeten we betalen dus het zal helaas nog even duren voordat jullie weer een vervolg krijgen.

Ik ben blij te horen dat jullie het leuk vinden om te lezen!
Ook in vind het erg leuk om jullie reactie te lezen :)

Dikke knuffel vanuit een heerlijk tropisch Australië
xxx

  • 22 Oktober 2012 - 17:15

    Nathalie:

    Hoi Dave en Mandy,

    Super die verhalen van jullie!! En dat al allemaal in 1 week...
    Ben wel een beetje jaloers, ben deze week niet verder dan Grubbenvorst en Blerick geweest :)
    Geniet maar weer verder en tot het volgende verhaal!

    grtjsss

  • 22 Oktober 2012 - 17:45

    Leo, Ellen, Jesper En Semmy Schouren:

    Hoi Mandy en Dave!
    Het is kei leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken daar! En het lijkt mij (semmy) ook heel leuk om door zo'n soort park te lopen met leguanen haha :) We hopen snel meer leuks te horen en veel mooie foto's te zien van het mooie Australie!
    Have fun!
    groetekes vanuit Bree!
    xx

  • 22 Oktober 2012 - 17:47

    Rick Van Rens:

    Niceeeeee

    leuke foto's ook ;) veel plezier nog

    Gr rick

  • 22 Oktober 2012 - 17:57

    Will Boom:

    Hoi Mandy en Dave,
    Wat zijn jullie ondernemend en wat genieten jullie!!!

    ALS WE NOG EENS JONG WAREN.......maar helaas !!!!!!

    Het is ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. We kijken er naar uit!

    Tot de volgende keer !!

    Groetjes
    Will.Boom



  • 22 Oktober 2012 - 19:50

    Dennis En Milou:

    Mandy en dave.
    Gelukkig bevelt brisbane erg good!
    No weer ik tog wal erg nieuwschierig no brisbane pap met zien verhoole en no begins dig auk.
    Maar als dr al wat is veur pap en mam. Kenne milou en ik dan auk met :-p
    Dat park lijkt me idd ook erg mooi.. je hebt tog nog tijd zat om er een keer doorheeb te rennen!

    Geniet er van en we denken aan jullie.

    Xxx

    Ps er zitten geen foto's bij;-)

  • 22 Oktober 2012 - 20:01

    Theo:

    Waauh Mandy, als ik jou verhalen lees krijg ik weer heimwee.
    Southbank en dat strand midden in de stad, we zijn er ook allemaal geweest.
    Ja en inderdaad Louis was helemaal onderste boven van Brisbane en terecht denk ik.
    Wat ontzettend tof zeg dat jij daar nu ook bent.
    En morgen naar de Australian Zoo, is zeker ook de moeite waard. We waren er ook.
    Ga ook eens bij Mia op bezoek en doe ze de groeten van ons. Louis weet het adres.
    Grapje natuurlijk maar...............je weet nooit.
    A very nice person. Al ondervonden hoe vriendelijk de aussis zijn ?
    Blijf schrijven ik volg jullie

    Gr Theo

  • 22 Oktober 2012 - 21:31

    Jos:

    Nou Mandy, wat een fantastische verhalen. Ik zie het weer helemaal voor me, het park met het stadstrand met allemaal die relaxte vriendelijke mensen. Je kunt er inderdaad erg mooi hardlopen langs de rivier. Wij zagen dat 'smorgens om 6 uur. Ongelofelijk hoeveel mensen je dan langs de rivier ziet sporten. Wij waren ook in de Zoo van Steve. Let op de groene gardensnakes die je overal ziet liggen. Vraag maar aan pap. Haha.
    Geniet ervan en wij blijven jullie volgen.

    Groetjes Jos

  • 22 Oktober 2012 - 22:23

    Daniellerutten :

    Nou Mandy, wat een super verhalen.
    Wij vinden het leuk om te lezen weten we ook wat jullie er doen.
    Geniet ervan en wij blijven je volgen

  • 23 Oktober 2012 - 00:51

    Irene:

    Mandy en Dave lees al jullie verhalen! wat leuk en wat zijn Jullie enthousiast! Duhhh natuurlijk! Oh wacht op jullie volgende verhaal!! Ga genieten samen! Xxxxxxx liefs airien

  • 23 Oktober 2012 - 08:13

    Alda En Ard:

    Halllo,

    Het Down Under avontuur is begonnen.
    Dit zal zeker onvergetelijk gaan worden.
    Lastig dat internetten niet altijd makkelijk is en dat je daar vaak voor moet betalen,dit was met Joep ook zo.

    We blijven jullie volgen, heel veel plezier.

  • 23 Oktober 2012 - 10:59

    ALENA LEPSI:

    Hoi Dave en Mandy.
    Heerlijk, om jullie verslagen te lezen.
    ja wat leuk zo n reis! je komt altijd mensen tegen met n verhaal, je ontmoet mensen die in een andere wereld leven... maar ook natuur waar je U tegen zegt. ik heb ook veel gezien ook met snorkelen en zo n schilpad....wow daar kreeg ik kippevel van, terwijl t 40 graden was! en australie, ja ik ken dat gevoel... je komt er aan en voelt de sfeer van een totaal ander continent en de mensen., zo overweldigend.. en je hebt meteen het gevoel...oooo hier kon ik ook leven...heerlijk is dat...
    geniet er verder van, jullie zijn zo verkocht aan australie, en ik zal de verslagen graag volgen. en als jullie naar sydney gaan, kan ik jullie t adres geven van mijn tante/nichtje...(als je erbehoefte aan hebt) maar zonder dat is sydney ook schitterend. tegen die tijd zal ik jullie tips geven over sydney...
    heel veel groetjes
    alena

  • 23 Oktober 2012 - 13:31

    Lilian En René:

    Wat geweldig um alle verhaole te laeze. Ik heb oeits gesnorkeld in Curaçao en waas geliek verkocht door die andere waereld beneeje. Wal zoedanig verbrand det de velle dr naeve hônge. We zien hiel beniejd naor ôch volgende belaevenisse. GENIET!!! Xxx

  • 23 Oktober 2012 - 18:45

    Franca:

    Dave en Mandy in Australië, un vriendin in Nieuw Zeeland met de kids, unne vrind in Japan, un nichtje wat vandaag vertrekt naor Ecuador, en weej..............in groët Blierick
    Have fun Dave en Mandy, weej geniete in ek geval van og verhaole
    Leefs de Gosjes

  • 23 Oktober 2012 - 18:45

    Franca:

    Dave en Mandy in Australië, un vriendin in Nieuw Zeeland met de kids, unne vrind in Japan, un nichtje wat vandaag vertrekt naor Ecuador, en weej..............in groët Blierick
    Have fun Dave en Mandy, weej geniete in ek geval van og verhaole
    Leefs de Gosjes

  • 24 Oktober 2012 - 15:32

    Oma:

    Hoi mandy en dave

    Ik lees dat het jullie het goed gaat daar, jullie hebben het erg naar jullie zin.
    Zijn heel leuke foto's.
    Hoop dat ik nog veel verhalen van jullie hoor.

    Heel veel groetjes
    Oma

  • 02 November 2012 - 22:50

    Lizette:

    Hallo lieve mandy en dave,

    Vanavond eens rustig de tijd genomen om het tweede deel van jullie reis te lezen.
    Ik wilde naar een film kijken maar voor ik het wist zat ik in jullie film, ik slenterde door straatjes, genoot van het zonnetje en sloot af met een BBQ bij een ondergaand zonnetje.
    Heerlijk om te lezen, en bijna het gevoel te krijgen om daar te zijn. Jullie maken en zien geweldige mooie dingen en ervaringen mee. Jullie foto's zijn prachtig, blijf vooral zo'n
    Heerlijke verhaen schrijven. Voor beide suc6 met duiken en Dave met het vinden van een baan. Maar ook dat gaat lukken. Xx lizette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 958
Totaal aantal bezoekers 79652

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: