Brisbane Part II - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Brisbane Part II - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Brisbane Part II

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

Tijd om jullie lieve lezers allemaal weer even up te daten!
ff nadenken over de dagen….want die ben ik nu inmiddels wel een beetje kwijt ;)
Het was dinsdagmorgen toen we op de trein stapte naar Beerwah, het plaatstje waar de Australia Zoo van Steve Irwin ligt. De treinrit duurde bijna anderhalf uur, die we benut hebben met nog een klein tukje!
Op het station in Beerwah aangekomen werden we met een gratis shuttle service naar de Australia Zoo gebracht. Dit mocht ook wel want voor de entree waren we €50,00 per persoon kwijt :O
Kun je rustig nog eens een dagje naar de Efteling gaan, haha!
Maar we waren nu dus ook wel bijzonder nieuwsgierig naar wat het park dan te bieden had!
Als eerste zijn we naar de olifanten gegaan, deze mocht je voeren. Je kon in de rij aansluiten, een stukje fruit pakken en dit dan aan de olifant geven en gelijk weer door lopen voor de volgende!
Ik als verwende was, na een bad te hebben genomen met een olifant en hun een hele mand met fruit te hebben gevoerd, niet echt onder de indruk, al blijven het fantastische beesten.
Dave daarentegen vond het erg spannend, hij kreeg zelf n vies handje van de olifant zijn slurf….lol!!
Vanuit hier zijn we het park rond gaan wandelen en hebben we onder andere rode pandaberen, wombats, Australische slangen, Komodo varaan, Giraffe, zebra’s, een neushoorn, reuze landschildpad, diverse vogels, Emoe, krokodillen, alligators, dingo’s, Tazmanian Devils, tijgers en natuurlijk kangoeroes en koala’s gezien!!!
Oh ja en de “Amazing Blue snakes”….ook die hebben wij gezien ;)
Van de krokodillen hebben we een show gezien, waarbij we 2 keer te zien kregen hoe snel een krokodil uit het water komt om z’n hapje op te vangen!
De tijgers hadden een hele gave show, 2 trainers waren bij de tijgers deden diverse opdrachten met hun. Ze kunnen dus echt gewoon de tijgers aanraken!!!! Love that job <3
Een presentatie over de koala hebben we bijgewoond, deze vond ik erg interessant omdat ik eigenlijk vrij weinig van deze beestjes afwist. Het meisje dat deze presentatie gaf vertelde vol liefde over deze bijzondere dieren, ik werd er zelf spontaan verliefd op!
In een andere deel van het park kon je de koala’s ‘aaien’, ze slapen gemiddeld 20 uur per dag, dus daar was tijd genoeg voor!
En dan hadden we nog de kangoeroes….deze hebben een ontzettend grote tuin omringd met een hekwerk voor zichzelf. Van deze tuinen hebben ze er 2 waar denk ik ongeveer zo’n 45 kangoeroes in totaal leven. Je kon hier overal rond lopen, tussen de kangoeroes door, ook hun kon je ‘aaien’ en eten geven. Dit kon wel ieder voor zich, dus je kon op je gemak bij de kangoeroes gaan zitten…zolang als je wilde :D Een hele bijzondere ervaring om zo dicht bij deze dieren te kunnen komen!
Deze 2 prachtige beesten waren dan ook echt wel de ‘high light’ van het park. Een uurtje voor sluitingstijd hadden we alles gezien en besloten we nog een keertje terug te gaan naar de kangoeroes. Na een tijdje van deze dieren genoten te hebben zijn we door gelopen naar de koala’s om daar de dag mee af te sluiten. Dit was de perfecte keuze want ze waren ontzettend actief!! Een vrouw die daar werkte liet ons de baby’s zien die er waren, cute!! Er gingen verschillende koala’s aan de wandel. Heel erg leuk om te zien hoe ze de boom uit kruipen en dan over de weg heen rennen naar de volgende boom om daar vervolgens weer in te gaan zitten. Ook mama met haar kleine Joey ging aan de wandel! Terwijl ik van de ene een foto stond te maken, stond er plots een andere koala langs me, dacht dat hij zo tegen m’n been op wilde klimmen :p hmm…toch de verkeerde boom en hij liep weer vrolijk verder! Van dit prachtige koala wereldje mochten wij als laatste bezoekers nog even genieten! Toen ging ze afsluiten en moesten we gaan….

Op de terugweg in de trein hadden we bijzondere ervaringen met de Aussies; eentje was het er niet mee eens dat we bij hem in de buurt kwamen zitten, omdat we zijn rust zouden verstoren. De volgende had hele gezellige gesprekken met zichzelf. En we hadden er een die helemaal dol was op zijn eigen lijf. Terwijl hij zich met zijn spierballen optrok aan de beugels in de trein knipte hij een foto van zichzelf, niet een keer…maar de hele rit!!! Strange people….

Terug bij ons hostel hebben we de thermoskan gevuld met kokend water en zijn we aan het water met uitzicht over de prachtig verlichte skyline van Brisbane gaan zitten om daar een lekker bakkie noodles te eten :D

Woensdag zouden we een Whale Watching Tour gaan doen.
Met heel veel zin om te gaan zaten we aan ons ontbijtje in de gezamenlijke keuken van het hostel toen mijn telefoon ging. “Unfortunately your trip for today has been canceled because of the bad weather” ….Say what :O
Er stond teveel wind, Super jammer!!! Gelukkig kregen we wel ons geld terug omdat we geen mogelijkheid hadden om de tour te verzetten naar een andere dag. Met de rede dat we donderdag vertrekken naar Airlie Beach! Heel leuk om te horen dat de mevrouw die jou slecht nieuws brengt over dat hun tour niet doorgaat, kei enthousiast reageert op Airlie Beach, you will love it there, zei ze!! Helaas geen walvissen maar plenty enough other things to see!
Bijzonder! Ik vond het bijna niet meer jammer dat de tour niet doorging, zin om naar Airlie Beach te gaan :D

Na nog wat folders bekeken te hebben voor een eventuele andere optie hadden we besloten om het lekker relaxed aan te doen vandaag en andere delen van de stad nog te gaan bezichtigen.
Met onze backpack ingepakt voor een dagje city tour zijn we eerst ons geld terug gaan halen bij het Information centre. Vanuit hier zijn we naar Roma Street Park gelopen. Dit park was ongeveer net zo groot als de Botanic Gardens en stond voornamelijk vol met bloemen, maar dan mega veel verschillende soorten! En ook hier lopen de leguanen je gewoon voor de voeten ;)
In dit park hebben we zo goed als de hele morgen rond gewandeld waarna we een plekje in het gras hebben uitgezocht om daar een bammetje met een kopje soep te eten. Het was een prima plekje dus hebben we hier de middag lekker in het zonnetje gelegen.
Via Chinatown, wat niet heel bijzonder was, zijn we terug naar het hostel gelopen en hebben we alvast zo goed als al onze spullen weer ingepakt voor vertrek.

Tegen de avond zijn we het centrum ingelopen om daar ons eerste souveniertje te kopen; Dave een Australian flag voor op zijn backpack en ik een Australische ‘boodschappen tas’ die je helemaal in elkaar kan vouwen en zo aan je rugzak kunt hangen, haha!! Klinkt een beetje vreemd, maar hij is kei leuk en handig! Souvenier uit Brisbane :D
Bij de supermarkt hebben we scampi’s, varkenslapjes, paprika, ui en een stokbrood gekocht. Bij de licor store er langs een flesje witte wijn, en op naar de BBQ!!
Op street Beach staan diverse BBQ’s buiten door het park heen, gelukkig was er bij eentje nog plek voor ons.
Hopsa! De BBQ aan, eten erop, wijntje erbij….love it!!!
Het is echt fantastisch om in de buitenlucht lekker op je gemak bij een openbare BBQ te eten.
Weet zeker dat we dit nog héééééééél vaak gaan doen komend jaar :D
Er waren verschillende mensen die ook kwamen BBQ-en en er was een groepje die alleen kwamen drinken, maar die werden na acht uur weggestuurd door de bewaking. Je mag hier alleen alcohol nuttigen als je erbij eet en na 08.00uur helemaal niet meer!
2 jongens hebben we nog de rest van de avond mee staan kletsen, over hun trip tot nu toe, de onze, wat we nog van plan zijn en over Australie zelf. Het was een hele gezellige avond!
Ook dit was weer een mooie afsluiter, want het is alweer onze laatste avond in Brisbane.
Een beetje somber liep ik voor de laatste keer door stad, het is echt een heerlijke stad en vond het dan ook een beetje jammer om te gaan….

Maar we gaan naar Airlie Beach!!!! Oke sadness is over ;)
Vanmorgen om 05.00uur ging de wekker! Idd erg vroeg…maar voor een goed doel kom zelfs ik m’n bed uit, hihi!
Met de trein zijn we naar het vliegveld gegaan en op het vliegveld hadden we om 08.55uur een vlucht van 1.44uur naar Airlie Beach. Deze tocht wilde ik eigenlijk met de bus doen, maar die doet over deze afstand 19uur :O Heel blij dat ik voor deze vlucht gekozen heb.
Bij het opstijgen zagen we Brisbane vanuit de lucht! En bij het landen zagen we een deel van de Whitsunday Islands! Had gehoopt het Great Barrier Reef vanuit het vliegtuig te kunnen zien, maar helaas was het redelijk bewolkt.
Aangekomen op het vliegveld werden we verwelkomt met een groot bord waar op stond “Welcome to your FantaSea Dream”
Met de bus werden we voor ons Base hostel midden in Airlie Beach afgezet.
Onze kamer was nog niet schoon, dus hebben we eerst maar een Whitsunday tour geboekt. Bij het hostel zelf, hier kregen we behoorlijk wat korting, konden we gratis onze bagage opslaan en kregen we een upgrade voor de overnachting na de tour.
De Whitsunday Sailing Tour die we geboekt hebben is voor 2 nachten/3 dagen, met 14 personen max op de boot met een eigen duikteam en equipment aan boord! Sounds pretty amazing right?!!
Heb er dan ook weer mega veel zin in! We zeilen zelfs naar het Outer Great Barrier Reef!

Deze keer hebben we in het hostel een dorm voor 6 personen geboekt, dit is een huisje wat je met 6 deelt. Op zich best leuk eigenlijk, en zoals het er tot nu toe uitziet geen maffe zuiplappen bij ons :p
De middag hebben we besteed met het verkennen van Airlie Beach zelf en met zwemmen in de Lagoon van Airlie Beach. Dit was zeer verfrissend! Je kunt hier niet de zee in om te zwemmen, maar vanuit de Lagoon kijk je zo over de zee uit, ook erg mooi!
Voor vanavond hebben we wraps gehaald die Dave nu aan het klaar maken is!
Het is best gezellig hier in zo’n gezamenlijke keuken, iedereen kookt voor zich en ze hebben allemaal wat anders, leuk om te zien.
Nou folks, het eten is klaar dus ik maak een einde aan dit lange verhaal…
Als we terug zijn van de Whitsunday Sailing Tour horen jullie zeker weer van me!

Dikke knuff
xx

• 25 Oktober 2012 - 14:20

Wilma Bessem:

hoi luitjes,

het is verbazingwekkend hoe goed jouw verslagen zijn. Het is een lust om ze te lezen, had reisgids moeten worden. Zoals het verteld wordt, heb je het gevoel of je er zelf bij bent. Verder kijk ik reikhalzend uit naar foto;s van jullie, By the way, ik ben een vriendin van Ans en woon in Panningen. Heel vel plezier, zie uit naar jullie volgend verslag

• 25 Oktober 2012 - 18:01

Anita & Louis:

hallo spetters

wat weer een pracht verhaal. ik zie het gewoon weer voor mij. ben weer terug in februari in brisbane.
    man wat is het mooi daar. geweldig. en leuk om het weer op de fotoos terug te zien. kan mijn eigen er bijna naast leggen. en nu Arly beach/whitsunday. op naar het mooiste strand wat je ooit gezien hebt.
    kicken man. echt vet. en duiken jongens. dat wordt een onvergeetelijk avontuur. genieten, genieten en nog eens genieten. ben reuze benoeuwd wat jullie ervan vinden. kijk nu al uit naar jullie ervaring en verhalen.
    great hug, lots of xxx
    G'day

• 25 Oktober 2012 - 18:28

Theo:

Ja Louis inderdaad duiken in Arlie Beach. ONVERGETELIJK !!!!!!

• 25 Oktober 2012 - 20:23

Ans & Vasek:

Amazing ... Amazing ... Amazing

• 25 Oktober 2012 - 20:23

Ans & Vasek:

Amazing ... Amazing ... Amazing

• 27 Oktober 2012 - 16:53

Ine Martens :

Hej Dave en Mandy jullie hebben in die korte tijd al zoveel gezien dat dat eigenlijk al genoeg is voor een heeljaar dus kunnen jullie wel weer terug komen (grapje )GENIET ERVAN !!!!!!

• 29 Oktober 2012 - 08:48

Marie-louise Holtackers:

Ha Dave en Mandy,
    Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien, geweldig. En dit is pas het begin!
    Ik wens jullie nog veel meer onvergetelijke en fantastische belevenissen!
    groetjes Marie-Louise (jullie weten het hopelijk nog, van Chateau de Raay haha)