Travel Day - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Travel Day - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Travel Day

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

22 Oktober 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zaterdagmorgen hebben we genoten van een ontbijt bij een prachtig uitzicht op Paya Beach - Tioman Island.
Het is alweer tijd om verder te gaan, helaas. Had best graag nog meer van het eiland willen zien, dat voornamelijk uit regenwoud bestaat, en de mooie onderwater wereld die het te bieden heeft.
Maar we gaan met heel veel zin verder naar het volgende avontuur, wat weer allemaal goed maakt ;)
Om 09.30uur zouden we met de ferry terug gaan naar het vaste land, deze kwam iets verlaat ons om 10.15uur oppikken. Wel konden we deze keer buiten zitten en konden we Tioman Island achter ons verkleinen.
Na een tocht van bijna 2 uur heerlijk in de zon genoten te hebben van de zee kwamen we rond 12.00uur aan in Mersing.
Hier was het behoorlijk warm en was het dus wel even zweten om met onze bagage terug bij het busstation te komen. Leuk om te zien was dat er nu leven in de stad zat, wat we op de heen weg om 04.00uur als een spookstad ervaarde.
Aangekomen op het station een kaartje gekocht voor terug naar Kuala Lumpur te gaan. Hier hadden we mazzel mee, want die vertrok al om 13.00uur!
Daar hebben we nog een broodje gekocht voor in de bus, Dave een wit broodje met suiker en ik een wit broodje met kip. Deze kip was op de een of andere manier zo fijn gemalen/geplukt dat het bijna harig leek, beetje vreemd dus…maar wel lekker ;)
Onderweg tijdens een pauze stond er buiten bij de bus een kraampje met verschillende snackjes op stokjes. Hier hebben we er een aantal van geprobeerd. Ik had er een eentje met vis en de andere waren een soort gekruide kipballetjes. Dave had een soort hamburgertjes, die serieus taai waren en iets wat leek op kipnuggets :p hiervan vond hij het de moeite waard om er nog twee te halen, een geslaagde snack dus…zo van de straat!
Het begon langzaam avond te worden en we kwamen in de spits van Kuala Lumpur city terecht. Wat op de heenweg een snelle nachtrit van 5 uurtjes was, werd nu een dag rit van 7,5uur.
Het was 19.30uur toen we aan kwamen op het busstation in Kuala Lumpur.

Onze originele planning was om nu met de monorail/taxi naar het hostel te gaan vlakbij het vliegveld, daar wat te eten en te overnachten, dan ’s morgensvroeg een taxi pakken naar het vliegveld om daar om 06.40uur te kunnen in-checken.
Nu dat het zo laat was geworden vond ik het een heel omslachtig plan, wat ons uiteindelijk misschien nog 4/5uurtjes slaap zou opleveren.
Daar hebben we terplekke besloten om de overnachting te schrappen en op het busstation te blijven om hier op ons gemak wat te eten, met stroom en internet onze foto’s en verhaaltjes te updaten en dan vanuit hier rechtstreeks met de trein naar het vliegveld te gaan.
We hadden beide in de bus geslapen en hebben een vlucht van 8uur voor de boeg om te kunnen slapen.
Ook wegen de kosten van de overnachting op tegen die we ons nu van de taxi ritten sparen, dus we vonden het beide een betere en meer relaxte oplossing.
Ondanks dat je dan uiteindelijk halverwege de nacht toch wel moe begint te worden zijn we de tijd goed door gekomen. Gelukkig hadden we Wi-fi (al was het geen perfecte verbinding) en konden we ons wel vermaken met onze laptoppen.
Om 04.40uur stapten we op de trein naar Kuala Lumpur International Airport KLIA.
Vanaf 06.40uur konden we inchecken dus we hebben nog even de oogjes dicht gedaan op het vliegveld.
Het inchecken verliep helemaal prima, na de incheck hebben we nog een lekkere kop koffie gedronken :D

Rond 08.40uur mochten we het vliegtuig in…op weg naar het volgende avontuur!
We hebben het erg naar onze zin gehad in Malaysia, een land met veel verschillende culturen die samenleven, heerlijk gegeten, ontzettende vriendelijke en behulpzame mensen, genoten van de prachtige natuur die het land heeft en voor het eerst mogen ervaren hoe het is om regen te hebben met 30 graden op je slipper :D:D
Over 50 minuten landen we in Brisbane….!!!!
Ben erg benieuwd wat we hier allemaal gaan meemaken
en hoe jou favoriete stad eruit ziet, pap!
Maar daar houden we jullie natuurlijk wel van op de hoogte :)

Zodra er internet ter beschikking is up-load ik dit verhaal, dus jullie lezen hem iets verlaat, want ik zit m nu in het vliegtuig te schrijven. Nadat ik gelukkig toch nog behoorlijk wat heb kunnen slapen :p

We’re almost landing in Australia! Feeling REALLY excited!!

Dikke kus allemaal xx

• 22 Oktober 2012 - 07:24

Johan En Simone:

hoi mandy en dave,

De verslagen van jullie eerste week waren erg indrukwekkend om te lezen, dat belooft wat !
    Heel erg veel plezier in Australie, geniet ervan.
    We verheugen ons nu al op het volgende verslag.
    Xxx

• 22 Oktober 2012 - 10:43

Lennie:

Welkom in Australie! Geniet ervan en wat hebben jullie al mooie verslagen vanuit Maleisie geschreven zeg! Ga zo door! Ik lees ze graag, veel plezier! X

• 22 Oktober 2012 - 14:22

Anita & Louis:

G'day Mate's

wat een heerlijke week hebben jullie achter de rug. geweldig om deze verhalen te lezen. ben echt jalours. en nu..Australie. Brisbane here they come. ben reuze benieuwd wat jullie van deze stad vinden.
    geniet ervan en have lot of fun.

hvj xxx

• 22 Oktober 2012 - 16:22

Ans En Vasek:

Mandy en Dave

Dit is wel weer een heel reis avontuur,
    Geweldig om het allemaal zo uit gebreid te lezen we zien het zo voor ons .
    En nu genieten in Australie , maar dat zal geen probleem zijn toch??
    We zijn weer benieuwd en kijken met volle teugen uit naar het volgende reis verslag.

Liefs xxx

• 23 Oktober 2012 - 19:56

Leo & Nelly Pijls:

Heej maedje .
    Wat ein geweldige waek heb geej gehad .
    Dit is ein belaeving um neet te vergaeten natuurlijk .
    Now op nao 't volgende avontuur .Australie.
    Weej laeze met hiel vuul plezeer dien reisverslaag.
    Dich kins 't trouwens erg spannend schrieven,
    We blieven oet kieken nao dien volgende verhaolen.

XXX en knoevels
    Leo & Nelly