And here's my story - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu And here's my story - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

And here's my story

Blijf op de hoogte en volg Mandy

20 Augustus 2012 | Nederland, Venlo

Hey Mates!

Mijn naam is Davy (Dave) Lepsi en ik wil jullie graag even vertellen hoe en waarom dat ik samen met mijn “travelbuddy” Mandy Schouren naar de andere kant van de wereld reis.

Plus minus drie jaar geleden ben ik gaan werken bij Sandton Château de Raay in Baarlo. Hier werd ik voorgesteld aan Mandy Schouren, een spontane jonge gastvrouw werkzaam in dit hotel. Mandy, die al jaren de droom heeft om in het buitenland te gaan wonen en tevens al een aantal prachtige reizen achter de rug heeft, kreeg begin dit jaar toch echt het verlangen om deze droom waar te maken. Zij heeft toen ook besloten om naar Australië te gaan! (Niet zomaar een kleine stap dus) En zo werd voor haar deze droom werkelijkheid!

Afgezien dat wij inmiddels ex-collega’s zijn kunnen wij het, naar mijn persoonlijke mening ;), goed met elkaar vinden. Nadat ik enige tijd al ijsberend rondgelopen heb, besloot ik hals over kop een textje naar Mandy te sturen met daarin: “Mandy! Heb je tijd om vanavond een wijntje te drinken?!! Ik moet je even spreken..”. Gelukkig reageerde zij vrij snel met een positief antwoordt en zijn dan ook diezelfde avond nog een glas gaan drinken. Halverwege de avond na even gezellig gekletst te hebben, kwam de vraag vanuit Mandy “Waarom wilde jij me nu eigenlijk spreken?” Even moest ik slikken en antwoorden “Volgens mij weet je wel waar het over gaat of niet?” En hierop volgde ook de vraag hoe zij het zou vinden om een reisgenootje te hebben voor deze ones-in-a-lifetime experience. Het besluit vanuit mij was stiekem al een beetje genomen en werd ook later door Mandy zelf bevestigd. I’M GOING TO AUSTRALIA werd (hoe verrassend), WE ARE GOING TO AUSTRALIA!! Vanaf die avond werd deze reis dus ook voor mij werkelijkheid :D

Om even duidelijk te maken waarom ik dit besluit heb genomen: Mandy was naar Australië gegaan met of zonder iemand, die statement was vrij duidelijk. Jullie kennen vast wel van die momenten: “Deze kans moet ik nemen, doe ik dat niet dan vergeef ik mij dit zelf nooit meer!”. Met die gedachte ben ik dus ook naar haar gegaan en gevraagd of ik eventueel de status van “reisbuddy” kon krijgen.

Wat mijn plannen zijn zodra we zijn gearriveerd?! Eerlijk gezegd heb ik voor mijzelf geen specifiek doel. In andere woorden; Ik ga genieten van een prachtige ervaring en laat me dan ook verrassen door wat Australië te bieden heeft!!

Goed.. Als ik zeg: “Australië!” Dan zeggen jullie natuurlijk: “Great Barrier Reef!” ;) Zowel mijn vader als Mandy hebben beide way before me een duikbrevet behaald. Misschien hebben zij deze “duik-gekte” op mij overgebracht door middel van verhalen en “mouth dropping” foto’s, maar inmiddels ben ik ook de trotse en gelukkige eigenaar van een duikbrevet. Tezamen met een duikcamera die ik gekocht heb, zullen er zo nu en dan wel een aantal foto’s voorbij komen op deze pagina! No worries. De ambitie om van het duiken mijn werk te maken heb ik op dit moment nog niet. Ik vermaak mij nu namelijk prima als recreatieduiker, dat wil overigens niet zeggen dat ik niet open sta voor veranderingen!! Who knows.. maybe ooit een bijbaantje in Mandy’s nog te openen Dive-centre :p

Anyway.. We zijn gelukkig al een aantal maandjes verder en de voorbereidingen voor deze reis zijn uiteraard nog in volle gang, want er komt namelijk wel het een en ander bij kijken. Het aftellen is nu toch echt begonnen, de spanning tezamen met die buikkriebels maken jezelf ervan op de hoogte dat het steeds dichterbij komt! En het wordt tijd ook!

Soon.. Very soon,


Greetings from Holland…


Dave

  • 22 Augustus 2012 - 12:34

    Lennie:

    Jullie stiekemers hadden helemaal niet verteld dat deze site al running is!!!!!
    Ik moet ook altijd alles zelf uitvogelen he! Heb hem tevens maar aan mijn favorieten toegeveoegd!

    Blijf schrijven!!!!
    Dan blijf ik lezen!!!
    Kus

  • 22 Augustus 2012 - 18:22

    Vasek:

    Hallo Dave & Mandy,

    Ik ben ontzettend trots ( en ook jaloers ) dat jullie deze reis samen gaan maken.

    Het is inderdaad een ones-in-a-lifetime experience die jullie zeker moeten maken.

    Vooral het duiken in de “Great Barrier Reef” lijkt mij " formidable ".


    Van de andere kant vind ik het als vader een beetje " akelig " dat jullie gaan omdat het zo ver is.

    Als er iets gebeurt kan ik en Ansje niet zo maar helpen en Ansje begint al een beetje

    nerveus cq zenuwachtig te worden. Wij zullen jullie dan ook zeker volgen op deze unieke reis.


    Groetjes,

    Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 981
Totaal aantal bezoekers 79664

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: