Nog 10 nachtjes slapen - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Nog 10 nachtjes slapen - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Nog 10 nachtjes slapen

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

05 Oktober 2012 | Nederland, Venlo

Het aftellen begon met maanden…deze veranderde in weken…
En nog sneller veranderde de weken in dagen…
Nog een paar dagen en dan gaat het grote avontuur beginnen!
Dan vliegen we naar de zomer en laten we hier de herfst achter ons…

Nu dat het begint op te schieten wordt het ook wel spannend!!
Mijn droom krijgt steeds meer een echt beeld waardoor ik er iedere dag meer zin in krijg :D

Nadat we zondagavond 17 juni het ticket geboekt hadden begon de research!
Het Working Holiday Visum voor 1 jaar in Australië te mogen blijven hadden we al aangevraagd voordat we het ticket boekte.
Mijn research/to do lijst waar ik de afgelopen maanden aan gewerkt heb bestond onder andere uit;

- Langdurige reis- / zorgverzekering afsluiten
- Internationaal rijbewijs
- Uitschrijven bij gemeente
- CV en brief in het Engels schrijven
- Duikbagage toevoegen aan ticket
- Ouders machtigen voor bankrekening
- Visa card aanvragen
- Vaccinaties
- Reisapotheek samenstellen
- Benodigde medicijnen met medicijnen paspoort
- Kopieën maken van alle documenten en rekeningen van bezittingen die meegaan
- Document samenstellen met belangrijke gegevens en telefoonnummers (zoals bijv. inloggegevens, ambassades, nummers voor blokkeren van bankpas, telefoonnummers thuisfront)
- Duikschool uitzoeken waar ik de opleiding PADI Divemaster wil gaan doen
- Route/plan uitzoeken waar we mee willen beginnen
- Overnachting voor de eerste paar nachten

Aan deze opsomming heb ik afgelopen maanden mijn vrije uurtjes besteed :)
Ik vond het erg leuk om dit te doen en heb dus al veel voorpret beleefd aan het uitzoeken van alles!
Al moet ik toegeven dat er ook momenten zijn geweest dat ik dacht…
Whaah…hoe krijg ik dit in hemelsnaam allemaal nog op tijd geregeld voordat het vliegtuig vertrekt.
Maar dit is natuurlijk helemaal goed gekomen ;)
Met een aantal korte nachtjes slapen heb ik mijn checklist zo goed als helemaal afgevinkt! En dus ready for the …once in a lifetime trip…

Verder heb ik mijn nagelstudio verkocht aan een van mijn trouwe klanten!
Tussendoor heb ik haar nog even een spoedcursus gel nagels zetten gegeven.

Uhh ja…echt waar…ook mijn Mazda heb ik verkocht!!!
Nadat hij me 7 jaar trouw overal naartoe gebracht heeft ;)

En na een aantal studie uurtjes en een 6-tal intensieve maar erg leuke cursus dagen ben ik ook voor de cursus Rescue Diver geslaagd!


Dave heeft afgelopen Zondag zijn laatste werkdag bij Chateau de Raay gehad en is al een aantal daagjes aan het genieten van zijn vrijheid!
Die zondag avond hebben we natuurlijk gezellig als traditionele afsluiter een drankje gedronken bij ‘Chris’ de kroeg van Baarlo :p

Ik mag dit laatste weekend van de Floriade nog 3 dagen werken en heb dan zondagavond samen met alle medewerkers van de Floriade een slotfeest om afscheid te nemen van een prachtig project waar ik de afgelopen 6 maanden met veel plezier heel wat uren gewerkt heb!!
En dan ga ook ik vanaf maandag 8 oktober genieten van de vrijheid :p
Er staan al verschillende leuke dingen op de planning voor deze laatste week in Holland, waaronder samen met mam naar de kapper, een gezellig dinertje met vrienden, een disney avondje net als vroeger met mijn broer(tje), een familie dinertje en ons afscheidsfeest!!!!

….en Oh jaa….ik moet ook m’n koffer nog pakken….

  • 08 Oktober 2012 - 15:24

    Louis:

    nou als ik dit alles zo lees, ben je er klaar voor. het heeft je heel wat bloed, zweet en ...oh nee die niet,
    gekost. maar nou is de tijd van het genieten aan gebroken. en genieten dat ga je doen.

    spetter, geniet nog ff met ons van deze laatste week van jouw verblijf in nederland en dan komende maandag op naar schiphol en dan....Down Under. (waaaaaaaaaaaaaanzinnig)

    kusjes en a big hug

  • 11 Oktober 2012 - 21:24

    Theo:

    Mandy ( en Dave natuurlijk )

    Nog even en dan gaat het gebeuren. O man wat ben ik jaloers op jou. Your daddy Jos en ik waren er begin dit jaar en geloof me het was DE vakantie van mijn leven.
    Brisbane landen jullie. Leuk. Geweldige stad alhoewel ik persoonlijk Melbourne en Sydney leuker vond maar dat is persoonlijk.
    Aussie's zijn geweldig vriendelijke mensen die heel behulpzaam zijn maar dat zal je snel ondervinden.
    Frazer Island, Arly Beach, je zult het waarschijnlijk allemaal gaan zien en nog veel meer dan wij hebben gezien daar je een jaar gaat. Een jaar dat was en is nog steeds mijn droom maar dat zal voor mij wel moeilijk zijn.
    Hoe dan ook meid, heel heel veel plezier en doe ze de groeten down under en ik hoop wat verhalen en foto's te zien op jouw site.
    Goede vlucht en ik zou zeggen. Gudday en..............no worries alles kump good

    Gr Theo

  • 12 Oktober 2012 - 10:16

    John:

    Hoi mandy en Dave.
    Ik wens jullie een hele toffe levenservaring toe,je weet dat ik ook altijd die stap heb willen maken,maar dan naar egypte,maar ja na een hart aanval en nierkanker,wordt dat moeilijk en natuurlijk mijn kids die ik niet alleen laat.ik zal via deze site op de tijd kijken hoe het jullie gaat,vindt het ook mooi om te zien hoe jullie alles beleven.geniet er van en blijf gezond,en altijd positief blijven,heb ik ook geleerd,het komt zo als het komt.nou ik hou het kort,heel veel plezier en geniet iedere dag. GROETJES JOHN.

  • 14 Oktober 2012 - 01:42

    Lieke:

    Heej mandy en Dave. Wat huur en laes ik??? Wauw wat gaaf! Geneet van alles wat komme geit.... huul vuul plezeer en alles wat ik och ken winse veur deze fantastische reis. Leefs lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 902
Totaal aantal bezoekers 79626

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: