Welkom lieve mensen - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Welkom lieve mensen - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Welkom lieve mensen

Blijf op de hoogte en volg Mandy

20 Augustus 2012 | Nederland, Venlo

Eindelijk is het zover!
Na lang wachten ga ik eindelijk de stap maken waar ik al zolang van droom
…weg uit Nederland…

Verschillende prachtige reizen heb ik in de afgelopen jaren gemaakt o.a.
Thailand, Mexico, Guatemala, Egypte en de Canarische eilanden.
Al deze landen hebben hun eigen prachtige cultuur, charmes en bijzonderheden.
Wat ze allemaal gemeen hebben is een fantastisch klimaat!
Maar het vervelende wat al deze reizen met zich mee brachten en waar ik het dan ook echt iedere keer niet mee eens was…
Tja, das dan toch echt de eind datum, terug naar huis…bahbah...;(

Op zondagavond 17 juni 2012 werd het dan echt definitief;
De avond dat ik m’n ticket boekte…One Way To Australia…!!
Samen met Dave stap ik op maandag 15 oktober 2012 om 12.00uur in het vliegtuig naar Australië!

Op de vraag waarom naar Australië? Heb ik niet echt één specifiek antwoord, maar wel meerdere,
Uhhm…ik ben er nog niet geweest, pap heeft me aangestoken ;) betere lonen ten opzichte van bijv. Azië, het heeft (een van) de mooiste duikplekken van de wereld…
Ja zoveel interessante landen, je moet ergens beginnen hé
En ik dacht…begin gewoon helemaal aan de andere kant…

Het plan
Voornamelijk genieten, het land verkennen, het leven ervaren in een heerlijk klimaat, werken wanneer nodig en een opleiding volgen tot
PADI Divemaster/Instructor

Op het moment ben ik bezig met de cursus Rescue Diver,
Ja echt, hier in Nederland en ik als, nou ja, toch wel echt een koukleum, moet toegeven dat het me meevalt :p
Deze cursus is gericht op het redden van een duiker in iedere denkbare gevaarlijke situatie die zich kan voordoen.
Het is een vervolg cursus nadat je gebrevetteerd bent als PADI Open Water en PADI Advanced Diver.
Deze PADI Rescue Diver is verreist voor de volgende stap naar een professional als PADI Divemaster.

De opleiding tot PADI Divemaster wil ik als een internship (soort studie/werk combi) in Australië gaan doen. Ik ben nu bezig met research naar de duikschool waar ik dit bij wil gaan doen.
Aan het Great Barrier Reef is er voldoende keus uit gespecialiseerde
duikcentra’s die deze opleiding aanbieden.
Nu alleen nog ‘ff eentje uitkiezen waar ik denk me te gaan thuis voelen ;)

Als ik straks besloten heb bij welk divecentre ik de opleiding tot Divemaster wil gaan volgen, dan weet ik ook de plaats waar we als ‘eerste’ naartoe gaan.
Mijn idee is om als we geland zijn in Brisbane (ligt in het midden van de oostkust) de stad te ontdekken,
De stad waar pap vol lof verhalen over verteld, dus ben zeer benieuwd!
Na een paar dagen naar boven te gaan reizen op weg naar het Great Barrier Reef en de betreffende plaats en divecentre.
Daar de opleiding tot Divemaster volgen en daar dan dus ook een ‘langdurig’ verblijf te zoeken voor de komende 2á3 maanden.
Als ik slaag voor deze opleiding mag ik als Divemaster werken als duikgids, proefduiken geven en de Instructeur assisteren bij het geven van cursussen.

Tegen die tijd zullen we hoogst waarschijnlijk wel geacclimatiseerd zijn en onze draai gevonden hebben,
tijd dus om wat meer van Australië te gaan zien!!
Hoe, wat of welke kant op zien we tegen die tijd wel.

Ik kan haast niet wachten, heb er zo ontzettend veel zin in :):):)

Maar voordat het hele Australië avontuur gaat beginnen maken we nog even een tussenstopje op Kuala Lumpur, 6 dagen vakantie in Maleisië!
Want heé…we hebben toch een jaar de tijd :p
…hmm één jaar…who knows what’s gonna happen after that…!!

Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van alle komende verhalen!

Liefs Mandy

• 21 Augustus 2012 - 19:36

Lilian En René:

Leuk om jou eerste verslag te lezen. We gaan je zeker volgen via deze site. Eerst nog samen een borreltje drinken, maar via deze weg wensen we jou en Dave alvast heel veel succes met alles wat er komen gaat! Liefs René en Liel.

• 21 Augustus 2012 - 21:41

Ellen En Leo:

Hoi Mandy, veel succes met je nieuwe plannen in Australie. Australie waar heb ik dat eerder gehoord?
    We zullen jullie zeker volgen en alles horen van pap en mam. Heel veel ( duik ) plezier gewenst en tot de borrel. Gr van ons allen uit maasbree.

• 22 Augustus 2012 - 12:39

Lennie:

Ha muts!!!!
    Wat wordt het spannend nu he??? Ik wens jullie zo ontzettend veel plezier daar en dat al je dromen maar mogen uitkomen!
    Have fun!
    En denk eraan wie schrijft die blijft!!!!
    En kan ikke lekker lezen!
    Kus

• 27 Augustus 2012 - 12:43

Anita En Louis:

G'day Mats

Ik weet zeker dat jullie het daar naar jullie zin gaan hebben. Geniet er kei veel van en have a lot of fun.
    Wij hopen dat jullie je dromen waar kunnen maken en dat we nog mooie verhalen mogen lezen.
    Mandy en Dave have the time of your life Down Under .

Greetings

• 15 September 2012 - 17:06

Leo's& Nely Pijl:

Ha meid.
    Wij hebbennu al genoten van je verslag.
    We hopen dan ook nog vaak over je belevingen Down Under te lezen.
    Wij wensen jullie dan ook een waanzinnige tijd en Heel veel duik plezier.

Groetjes en tot de borrel