The Northern Beaches of Cairns and Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu The Northern Beaches of Cairns and Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

The Northern Beaches of Cairns and Port Douglas

Door: mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 Maart 2013 | Australië, Port Douglas

Proloog;

Dit wordt een reeks van 3 verhalen die ik op verschillende dagen geschreven heb maar bij gebrek aan internet nu pas allemaal kan uploaden. dus neem er rustig de tijd voor of verdeel ze over een paar dagen...want wie weet wanneer ik weer internet heb voor de volgende ;) Veel plezier en een dikke knuffel vanuit Australie xxx



Heerlijk genietend van een Hot Mocha neem ik even de tijd om jullie te vertellen over mijn belevenissen van de afgelopen dagen, alleen op reis!

Nadat ik jullie zaterdag morgen nog een verhaal had geschreven voordat ik vertrok, heb ik daarna de auto vol geladen, afscheid genomen van de lieve mensen die ik daar ontmoet heb en vol energie aan gereden naar de Northern Beaches van Cairns.
Het eerste strand waar ik een stop maakte was Trinity Beach, dit was een erg mooie baai met aan een kant de Ron M.Kauge walk die uitzicht over de ocean en de beach gaf! Vaak waren er op dit uitzicht punt schildpadden in het water te zien, maar helaas was het nu redelijk bewolkt en de zee erg onrustig, dus weinig kans :( Ik ben het hele strand afgelopen en genoot aan de andere kant van de golven die over de rotsen heen kwamen.
Na het hele strand bewandeld te hebben stapte ik terug in mijn auto op weg naar het volgende strand. Dit was genaamd Kewarra Beach en ook dit was mooi! Een heel stuk langer dan Trinity, een groot deel hiervan heb ik gelopen, maar het leek alsof het volgende strand hierin overliep, dus heb het niet helemaal afgelopen om later te ontdekken dat mijn gedachten goed was! Het leuke van dit strand was dat er heel veel schelpen in de zand zitten waar de golven aan land komen, je ziet je terug de zand in kruipen als het water wegtrekt, erg grappig!! Ook leven hier in de zand een soort krabben die holletjes graven door bolletjes zand uit te graven, deze bolletjes gooien ze om hun holletje neer. Soms lijkt het of deze bolletjes een patroon vormen…een adelaar ofzo… :p
Mijn derde strand was Clifton Beach, ook dit was erg mooi. Het had achter het strand een soort meertjes gekregen door de hoge getijden. Hier staat ook heel veel begroeiing, wat erg veel weg van wat ze zeggen; Rainforest meets the Great Barrier Reef. Om dit echt te zien moet ik nog een stukje meer naar het noorden, dit blijkt in Daintree en Cape Tribulation echt zo te zijn, maar daar kom ik nog :)
Het laatste strand van mijn eerste toer dag was Palm Cove Beach, dit is het meest touristische strand van allemaal. Hier was ook een soort Esplanade/boulevard met restaurantjes en winkeltjes.
Ook hier ben ik weer een heel stuk over het strand gelopen, aan het einde was een rotspartij met een steiger waar een hoop visser op stonden. Richting het zuiden liep Palm Cove over in Clifton Beach waar ik net vanaf kwam. De terug weg ben ik langs de winkeltjes en restaurants gelopen en ontdekte een publieke toilet waar ook een douche in was, das handig!
Mijn avond eten bestond uit een sandwich met kaas en een appel. Ik had nog een behoorlijk stuk kaas liggen toen ik vertrok en mijn koelelementen blijven maar een korte periode koud, dus de komende maaltijden voor mij hebben als hoofdbestanddeel kaas :p Voordat het weg smelt.
Zittend op een bankje aan het strand, mijn boterham op peuzelend met mijn boek erbij ging de zon langzaam onder. Helaas achter de bergen, dus kon er niks van zien.
Maar wat dus wel betekent dat de zon vanuit de zee opkomt morgenvroeg ;)
Nadat de zon onder was ben ik met mijn spullen naar het toilet gelopen waar ik me klaar maakte voor bed. Ik had bij het vorige strand al mijn bedje klaar gemaakt, mijn swag uitgerold en op de achterbank gelegd, een helft met mijn koffer en andere spullen en de andere helft voor mijn bedje, ging perfect!
Veel te vroeg lag ik om half 9 al in mijn auto/bed, maar ik had mijn wekker om 05.00uur gezet om de zonsopgang te zien! In bed heb ik nog even gelezen en daarna ben ik heerlijk in slaap gevallen.

Na een goeie nachtrust schrok ik om 5 uur wakker van mijn wekker, het was nog behoorlijk donker buiten, dus kon even rustig wakker worden ;)
Met een banaan en mijn rugzak liep ik het strand op om naar de zonsopgang te kijken, helaas was het erg bewolkt en niet echt bijzonder…wel vond ik het gewoon heerlijk om lekker vroeg in de morgen vanuit je ‘bed’ op te staan, 5 meter te lopen en dan in het zand neer te ploffen! Hier heb ik een stuk in de Lonely planet zitten lezen over mijn tocht van vandaag; de volgende stranden die nog komen en dan in Port Douglas aankomen in de middag.
Hier heerlijk op het strand zittend met mijn gedachten…
Over het rondreizen en het slapen in de auto zat ik me te bedenken dat het hardlopen er denk ik niet meer in zit :(
Na wat er op de boot gebeurt is zit mijn rugzak met spullen aan me vastgeketend en durf ik deze niet in de auto te laten liggen! Durfde hem zelfs niet op de ‘voor stoelen’ te leggen terwijl ik sliep en heb deze achter langs me gehad liggen. Maar goed ik zie mezelf dus niet echt een stukje rennen met rugzak op :O
De enige reden dat ik mijn laptop in de auto durf te laten liggen is dat ik deze in een plastic zak tussen de zittingen kan leggen met random spullen erop!
Ik hoop dat dit ‘over protected’ gevoel na een tijdje wat zakt! Maar ja met zoveel rijkdom bij je moet je denk ik wel….laptop, camera, telefoon, portemonnee enzo…
Hoewel ik denk dat je beter met ‘niks’ kunt reizen…denk ik niet dat ik het kan missen!

Nadat ik nog wat foto’s van Palm Cove gemaakt had en de kaketoe’s die hier gewoon rondvliegen! Vertrok ik verder naar het noorden om het laatste strand van de Cairns Beaches te bezoeken. Dit was genaamd Ellis Beach en vond ik tot nu toe het mooiste van allemaal! Dit had waarschijnlijk ook te maken met dat het vloed/high tide was. En doordat er op zee een cycloon was dit weekend was het verschil tussen eb en vloed 3 meter, waardoor er bijna geen strand meer was en de zee tot aan de vegetatie aan de rand van het strand kwam! Erg mooi om te zien en erg leuk om over te wandelen. Nadat ik heen en terug over het strand door het water was gewandeld was het tijd voor een boterhammetje met kaas ;) Dit smeerde ik bij de auto en met een handdoek liep ik terug naar het strand om daar onder de palmbomen waar het nog net droog bleef te gaan zitten…genieten hoor!!
Hier heb ik me nog wat zitten inlezen over de volgende plaatsen die ik graag wil zien in mijn Around Australia Guide en daarna ben ik weer terug in de auto gestapt om door naar Port Douglas te rijden.

Het was een erg mooie weg langs de kust! Onderweg was er een ‘Rex Lookout Point’ wat een erg mooi uitzicht gaf over de kust lijn waar ik langs naar boven gereden was.
Voordat ik in Port Douglas aankwam maakte ik nog een tussenstop op Oak Beach, wat mijn score op 6 stranden in 2 dagen zette ;) Ook dit was een weer een mooi strand, het waaide behoorlijk en de golven waren dus ook bijzonder mooi om te zien. Ook dit strand liep ik weer helemaal af om aan het einde bij een rotsen partij uit te komen en nog net om het hoekje te kunnen kijken naar de volgende baai.
Op dat moment begon het te druppelen, snel mijn camera in de rugzak en de regen’jas’ erom heen! De hele terug weg heeft het behoorlijk geregend, maar het was niet koud dus heel erg vervelend is het eigenlijk niet. Terug bij de auto aangekomen was het weer droog en begon het zonnetje weer te schijnen. Met wat druiven ben ik op de rotsen in de zon gaan liggen om wat op te drogen voordat ik auto in stapte.

In Port Douglas wandelde ik eerst een stuk over hun Four Mile Beach voordat ik het centrum bezocht. Hier waren ze aan het kayte (geen idee hoe je dat schrijft :O) surfen, erg leuk om naar te kijken.
Inmiddels was het eb/low tide geworden en was er een behoorlijk stuk strand voordat je bij de zee kwam.
In het centrum aangekomen parkeerde ik de auto en ging ik op zoek naar het informatie centrum, helaas was deze smiddags gesloten en besloot ik door te lopen naar het strand. Hier was een wandelpad naar boven langs het strand die een mooi uitzicht gaf over Four Mile Beach.
Op de rotsen boven op de cliff ben ik me gaan zitten en heb ik een tijdje heerlijk mijn boek zitten lezen, met een magisch uitzicht!
Tegen 5 uur ben ik via een andere weg terug gelopen om zo weer in het centrum uit te komen, als eerste opzoek naar een wc! Daarna bezocht ik het informatie centrum, ze gaf me een plattegrond en verteld met wat er in Port Douglas te beleven valt. Het is een niet al te groot dorpje maar heeft wel een knusse hoofdstraat. Hierover wandelend had ik plots ergens gratis wifi, ook begon het te regenen dus heb ik hier maar even gezellig staan whatsappen ;)
Rond 7 uur begon het donker te worden en heb ik mijn auto langs het strand (langs een aantal andere auto’s) neer gezet om hier te gaan slapen. Eerst heb ik me nog wat gegeten op het strand en daarna ben ik lekker in de auto gaan liggen om nog ff te lezen voordat ik in slaap viel.

Tegen 06.00uur werd ik wakker en ging ik t strand op in de hoop dat er vandaag een mooiere zonsopgang was dan gister, en die was er, het was prachtig!! Door de aantal wolken die er hingen gaf het geweldige effecten! Met mijn banaantje genoot ik ervan :D
Daarna maakte ik mijn tas klaar en nam ik wat te eten voor onderweg mee en ging ik opweg naar de Flagstaff Hill Lookout. Dit was een behoorlijk steile berg naar boven en gaf een prachtig uitzicht over Port Douglas en Four Mile Beach. Een plek de moeite waard om mijn boterham bij op te eten.
Nadat ik terug naar beneden gelopen was liep ik door het Anzac Park en bezocht ik St Mary’s by the Sea – Church. Een mooi klein wit kerkje met een grote raam in achter het altaar zodat iedereen in de kerk uitzicht had op zee!
Een stukje verder kwam ik uit in de marina/haven en ging ik opzoek naar de steiger waar we ons zondag moeten melden voor de Silversonic duik trip, waar ik me ontzettend op verheug!
Verder door het centrum heen gelopen kwam ik uiteindelijk aan de andere kant op het strand uit, hier ben ik me gaan liggen en heb ik mijn boek ‘Chasing Fire’ uitgelezen.
Na hier een tijdje lekker gerelaxed te hebben liep ik terug over het strand naar de auto, waar ik mijn laptop pakte en het centrum in liep. Trek in een lekkere koffie nam ik bij de Coffee Club plaats en zoals jullie al weten bestelde ik me een Hot Mocha!
Helaas was de batterij van mijn laptop leeg voordat ik het verhaal afhad, dus is het nu dinsdagmorgen als ik dit schrijf.
Om 17.00uur sloot de Coffee Club en wandelde ik terug naar de auto, hier borg ik mijn laptop weer netjes op, smeerde ik me een boterham en vond ik een beschut plekje tegen de wind met mooi uitzicht over de kust waar ik mijn eten at en in mijn nieuwe boekje begon te lezen. Voordat ik koffie ging drinken was ik een backpackers binnen gelopen om in hun boekenkast mijn boek te ruilen voor een nieuw. Cool systeem he! Ze hadden een boek van de Vampire Diaries (serie op tv) echt iets voor mij :p
Toen het donker begon te worden liep ik terug naar de auto en reed ik naar de zelfde plaats als gisteravond om daar weer langs dezelfde auto’s te parkeren voor de nacht.

Om 06.00uur vanmorgen werd ik heerlijk uitgerust wakker, met mijn toilet spullen liep ik naar de wc’s. hier was alleen een buiten douche, dus trok ik me mijn bikini aan om te douche ;)
Helemaal fris voor weer een nieuwe douche liep ik het strand op voor de zonsopgang, meer bewolking als gister, maar toch bijzonder!
In het centrum kocht ik bij Coles – supermarkt en nieuwe zaklamp want mijn hoofdlampje heeft het helaas begeven en een set van drie tangen. Voor mijn aansteker/oplader had ik van de garage extra zekering gekregen voor het geval deze weer zou doorbranden, handig, maar die krijg je er niet uit zonder tang! Happy met mijn nieuwe tangetjes verwisselde ik de zekering en kon ik mijn telefoon en laptop weer opladen en zo dus ook mijn verhaal afschrijven :)
Nu hoop ik snel genoeg weer internet te vinden zodat ik het jullie ook kan laten lezen!

Vandaag rij ik door naar Mossman, het volgende dorpje om daar Mossman Gorge en het zuidelijke deel van Daintree National Park te gaan bezoeken, hier zijn een aantal wandelroutes die ik wil gaan lopen en in de Gorge kan ik daarna lekker afkoelen! Heb er zin in :D

Dikke knuffel voor jullie allemaal en tot gauw weer!!

Ps. Thanks voor jullie reactie, ben ik erg blij mee en vind ik erg leuk om te lezen, dus vooral blijven doen :p



  • 16 Maart 2013 - 12:25

    Anita & Louis:

    Proloog:

    eerste van drie reactie's:

    wat heerlijk meid om te lezen waar je allemaal mee bezig bent. wat je aan t doen bent en waar je naar toe gaat. zo te lezen zoek je het goed uit voordat je op weg gaat. ben reuze benieuwd naar je fotoos.
    als ik dit schrijf krijg ik een melding van dropbox dat er nieuwe fotoos zijn gestuurd. dus....downloaden maar. ben reuze benieuwd naar je volgende verhaal, dus omslaan die bladzijde.

    hele dikke knuffel and have a lot of fun.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 79511

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: