Croc's spotten ipv the Gorge - Reisverslag uit Daintree, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Croc's spotten ipv the Gorge - Reisverslag uit Daintree, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Croc's spotten ipv the Gorge

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 Maart 2013 | Australië, Daintree

Vanmorgen nadat ik mijn verhaaltje voor jullie had afgeschreven heb ik gezocht voor internet ontvangst, net genoeg om even via de whatsapp te laten weten wat mijn dagplan was maar helaas niet genoeg om via mijn laptop het verhaal te kunnen oplaoden.
Inmiddels is er alweer een hele dag voorbij, wil ik jullie graag vertellen wat ik vandaag allemaal heb gedaan, maar heb ik helaas nog geen internet gevonden.
Als het zo door gaat krijgen jullie straks een hele rits verhalen in een keer ;)

Vanuit Port Douglas ben ik vanmorgen aan gereden op weg naar Mossman een dorpje 20 minuutjes naar het noorden en Mossman Gorge wat in het Daintree national park ligt.
Voordat ik hier aankwam maakte ik een tussen stop om over Wonga Beach te wandelen, dit was een erg afgelegen strand, het voelde alsof ik op een onbewoond eiland liep! De zee was nog steeds erg wild en rond dit tijdstip in de morgen bezig met vloed te worden. Onderweg kwam ik een schommel tegen die ze aan de bomen hadden opgehangen….ja..hier moest ik natuurlijk wel even gaan zitten schommelen, genietend van het prachtige uitzicht!
Toen ik in Mossman aankwam was ik het dorp al door gereden voordat ik er erg in had :p een 1 straat dorp! Terug parkeerde ik de auto en ging op zoek naar een informatie plattegrond, deze vond ik in een restaurantje die me erg vriendelijk hielpen. Mossman zelf was niet veel zei hij maar hij vertelde me wel hoe ik bij Mossman Gorge kwam en wat ik op weg naar Cape Tribulation allemaal moest doen.
Helaas was het gaan regenen en vertelde hij dat er kans was op een cycloon vanuit het noorden die zijn richting nog niet bepaald had…. :O
Vol goeie moed reed ik naar Mossman Gorge toe, met mijn paraplu liep ik het centrum binnen om een ticket te kopen voor de bus die je ernaartoe brengt, je kunt er helaas niet meer met de auto naartoe. Een ticket kost $5, nadat ik dit gekocht zei de kassière me dat de brug wegens werkzaamheden gesloten was. Toen ik hier eens goed op de plattegrond naar ging kijken bleek dat het de grootste wandelroute afsloot en die wilde ik wel graag lopen. Dit legde ik voor aan de kassière en vroeg of ik mijn geld terug mocht om terug te komen als de brug weer open is. Als ik terug kom van Cape Tribulation moet ik hier toch weer langs. Ze reageerde een beetje nukkig omdat ze me dit toch verteld had…maar ik kreeg mijn geld terug :)

Mijn volgende stop was Daintree Village en daarna de Daintree River met de ferry over te steken om uit eindelijk Cape Tribulation te bereiken, dit is het noordelijkste punt wat je met een gewone auto kunt bereiken. Ik heb tot en met zaterdag te tijd om dit te doen omdat ik zondag weer terug in Port Douglas moet zijn om te gaan duiken! Mocht ik het nou niet halen met de tijd kan ik altijd nog een keer terug rijden voor Mossman Gorge, is maar 20 minuutjes vanaf Port Douglas. Dus misschien maar beter om eerst het verder weg liggende te bezichtigen en dan op de terug weg het dichterbij liggende te doen als de tijd het toelaat!
Daintree Village lag midden in de bergen en bestond uit 2 restaurantjes, informatie centrum en een souvenir winkeltje. Verder lagen er verschillende huizen en boerderijen met koeien in de omgeving.
Ook gingen vanuit hier de River Cruises voor het spotten van zout water krokodillen in de Daintree rivier. De eerst volgende tour zou om 14.00uur gaan. Ik had nog een klein 2 uurtje te wachten, deze tijd besteedde ik aan een wandeling door het dorp met prachtig uitzicht over de bergen. Terug in het dorp nam ik een appel en ging op een bankje zitten lezen tot het tijd was voor de tour. Helaas was het inmiddels weer behoorlijk gaan regenen en was ik tot nu toe nog de enige die de tour wilde doen…en die gaat vanaf minimaal 2 personen :O
Door de regen kwam er helaas ook niemand en werdt de tour gecanceld…heb ik weer even geluk vandaag zeg!!
De vrouw van het bookings bureau raadde me aan om richting de ferry te rijden er ging van hun organisatie vanuit daar ook een tocht voor krokodillen en hiervan wist ze zeker dat deze zou gaan omdat er al boekingen voor stonden. Ook dan, op weg naar de ferry, wat een 10 km rijden was. Hier kocht ik een ticket wat met 25$ kostte maar waarmee ik de komende 2 weken zo vaak als ik wil nog een keer mee op de cruise mag zolang er andere (betalende) gasten aan boord zijn. Op de terug weg nog een kans dus om deze bij de Daintree Village te doen, hopelijk met mooier weer dan!
We stapte aan boord van de crocs cruiser met 5 personen en moesten aan de andere kant van de rivier nog 18 personen ophalen. Onderweg ernaartoe zagen we al een heel klein baby krokodilletje! Ik schat dat hij zo’n 40 cm lang was. Schattig begin, opzoek naar meer! Maar eerst werden we overvallen door een behoorlijke regenbui :( gelukkig had de boot een dak en hield het vrij snel op!
Het was een leuke cruise en de gids vertelde vanalles over de krokodillen, de mangroven die er groeien, de haaien die ook hier in de rivier leven, slangen in de bomen en nog meer! Onderweg kwamen we nog 2 kleine krokodillen tegen, eentje lag verscholen tussen de mangrove wortels en de andere lag boven op een boomstam. We zagen er ook een van 1,5 meter, eerst alleen het hoofd maar door de golven van de boot verschoot hij en konden we zien dat hij toch wel iets groter was dan hij lijkt!
Tegen het einde zagen we er nog een waarvan de gids zei dat deze 2/3 meter was, maar wij zagen alleen zijn hoofd boven het water uitkomen, wat wel redelijk groot was.
Voordat het uur alweer om was hadden we nog een laatste hoogte punt en zagen we 2 kingfisher vogels zitten aan de water kant! Super coole vogels, volgens mij noemen wij deze ijsvogels!!
Helaas geen grote krokodillen gezien, maar de tocht was leuk en de moeite waard omdat ik weet dat ik nog een (paar) keer mee mag :p

Het was inmiddels iets na vieren en er was hier eigenlijk niks meer te doen, dus ik besloot om de ferry te pakken om aan de andere kant van de Daintree rivier verder te gaan. Een retourtje met de ferry kost $23 en is volgens mijn net zo ver als het veer van Baarlo naar Tegelen!
Op de plattegrond die ik had stond dat er aan de overkant bij het veer toiletten zou zijn, waar ik blij om was omdat ik nodig moest plassen…uhm er stonden twee van die bouwvakkers dozen…laat maar ;)
Verder rijdend reed ik door het regenwoud wat erg mooi en me deed denken aan de touren door het oerwoud op La Gomera met mam <3
Mijn eerste stop was het Alexandra Lookout Point, het was mooi, maar zou geweldig zijn geweest als de lucht niet wit/grijs was, het niet regende en niet zo hard waaide…snel foto knippen dus en weer terug in de auto. Hopende op zon als ik erlangs terug rij!
De volgende stop was de eerste wandel route die ik terug kwam genaamd Jimdabla boardwalk. Voordat ik deze ging wandelen at ik op een picknick bankje eerste met laatste brood met laatste stuk kaas! Waarschijnlijk voorlopig mijn laatste stuk kaas want dat is niet zo’n succes als je het niet koel kunt houden. Vol nieuwe energie begon ik aan de wandeling en had in nog genoeg tijd voordat het donker begon te worden, het was maar 700 meter. Maar wel door het prachtige Daintree regenwoud met mooie waterstromingen langs de walkingtrack. Onderweg stonden overal borden met informatie over het regenwoud en alles wat erin leeft en groeit, leuk en interessant!
Rond 5 uur was ik weer terug bij de auto en verheugde ik me al op de hopelijk langere wandelingen die ik de komende dagen wil gaan maken!

Nu was het tijd om een plek te gaan zoeken waar ik de nacht kon doorbrengen. Er was een camping plaats bij Cape Katherina, maar hier stond een bord dat deze gesloten was. Op de plattegrond stond een pub en ijskraam aangegeven en gokte ik erop dat dit een soort hoofdstraat zou zijn en ik hier kon parkeren. Dit was niet het geval, de huizen, hotels en winkels liggen hier allemaal random in het bos. Het eerst volgende wat ik tegen kwam was Lync Rainforest Motel. Ik vroeg of ik hier mijn auto kon parkeren om erin te slapen. Ze bood me een camping plaats aan voor $14, wat me gelukkig enigszins meeviel omdat ik in de Lonely Planet $24 had zien staan! Ik had verder nog geen andere opties gezien en hier zijn geen plekken met openbare toiletten zoals ik afgelopen dagen had, dus ik besloot het te doen.
Waar ik toch wel erg blij om was omdat ik me nu lekker kan douche, mijn koelelementen heb ik hier in het vriesvakje van de koelkast gelegd zodat deze morgen weer koud zijn als ik verder ga. Met de laptop aan de stroom en een warme kop thee zit ik hier lekker aan tafel in de buiten keuken mijn verhaal te schrijven. En eet ik morgen noodles omdat ik nu een waterkoker heb :) Ook liet de receptioniste me op de plattegrond een aantal wandelingen zien die ik vanuit de camping kan maken en de plek waar ze kangoeroes en wallaby’s hebben, dat staat dus voor morgenvroeg op de planning!
Nu ga ik douche en dan lekker naar bed/auto, wat me overigens prima bevalt :)

Benieuwd wat de dag morgen voor me in petto heeft!

  • 16 Maart 2013 - 12:47

    Anita & Louis:

    Hey Mate

    zijn we weer. wat jammer van die regen. hoop dat het snel weer goed weer wordt. lijkt alles nog veel mooier als dat het nu al is. goed te horen dat het slapen in de auto je goed af gaat. is toch wel spannend. een camper in het klein.
    het lijkt mij wel een hele mooie en leuke reis met heel wat bezienswaardigheden.
    we zijn super trots op je dat je dit allemaal doet. jij hebt ten minste krokodillen in het wild gezien wij alleen bij Steve in Bribane. maar ook dat was cool.

    the story contineus

    knuffel xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 79645

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: