It's time to leave Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu It's time to leave Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

It's time to leave Cairns

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 Maart 2013 | Australië, Cairns

Lieve vrienden, familie en alle anderen die het nog steeds leuk vinden om mijn verhalen te lezen!!

Ik heb mijn laptop weer terug :) Yeeh!!
En gelukkig vielen de kosten nog mee, ze hebben er een nieuwe ‘invertor’ (of zoiets) in moeten plaatsen en koste me uiteindelijk $110 ( z’on 90 euro), stuk beter dan een nieuwe laptop kopen ;)
Nu kan ik eindelijk weer een verhaaltje aan jullie schrijven!

Er is een hoop gebeurt afgelopen dagen dus ik ga proberen er iets leuks van te maken, het wordt inmiddels steeds moeilijker om de dagen van elkaar gescheiden te houden….

Ik zal met het slechte nieuws beginnen en dan opbouwen terug naar het leuke :p

Afgelopen weken heb ik heerlijk op de boot in een hangmat geslapen! Erg prettig was dat ik bij het hostel mijn spullen mocht laten staan en daar af en toe naar terug kon om wat eten te maken, want ik kon op de boot geen (warm) eten maken.
Het beviel me allemaal prima totdat iemand twee nachten gelden terwijl ik lag te slapen op de boot gekomen is en mijn portemonnee, telefoon en toilet tas gestolen heeft!!!
Ik werd wakker toen hij net de boot afliep en toen ik realiseerde dat mijn telefoon weg was ben ik opgesprongen er achteraan gerend! Ik zag wel iemand rennen, maar ja wat ga je doen dan…??
Toen ik terug wilde om mijn tas te halen was de poort achter me in het slot gevallen en de mafkees had mijn pasje gestolen om binnen te komen! Ik was behoorlijk pissed off!!! :(
Dan maar over het hek klimmen om binnen te komen, zoals de dief waarschijnlijk ook gedaan had!
Om t nog net iets erger te maken verloor ik ook nog de teenring die ik die avond nieuw gekocht had…rrr
Met mijn rugzak liep ik midden in de nacht (half 5) over straat om te kijken of ik iets of iemand zag. Er kwam een jongen de struiken uit gelopen…verdacht…maar ik durfde niks te zeggen :(
Op naar het politie bureau om aangifte te doen, hier kreeg ik een dossiernummer van en verder konden ze ook niks voor me doen.
Bij daglicht ben ik terug gegaan naar de struiken waar ik de jongen uitzag komen en vond ik met heel veel geluk mijn toilet tas en portomennee weer terug! Alle pasjes (bank, credit card, rijbewijs enz) lagen er ook!! Ontzettend blij was ik om dit weer terug te vinden!!! Scheelt me een hoop gedoe met blokkeren en moeten wachten op nieuwe pasjes! Helaas was ik wel mijn telefoon en geld kwijt. Natuurlijk had ik net gepind en $50 dollar van Doug (The Falla, boot waar ik slaap) als bedankje gekregen!!
Zodra het informatie kantoor ’s morgens open ging ben ik daar naar binnen gegaan om gebruik te kunnen maken van hun internet en heb ik gelijk de verzekering ingeschakeld….hopelijk krijg ik iets vergoed!

Het positieve die dag was dat mijn laptop klaar was en kon ik die gaan ophalen!
Met mijn auto reed ik naar de winkel en realiseerde ik me hoe heerlijk ik het vind om auto te rijden en hoezeer dat ik uitkijk om verder te reizen!
Reef Expierence had me al 5 dagen niet meer ingepland om te werken. De dagen die ik op het rooster door gekregen had waren bijna allemaal gecanceld omdat het rustig was :(
Gelukkig kon ik deze dagen wel mee op The Falla en mocht ik helpen met duiken, dus heb afgelopen week genoten van een aantal duiken die ik mocht maken als gids met duikers op de boot.
Fantastisch toch….als vrijwilliger mee op de boot, en dan incl. eten, slapen en duiken op het Great Barrier Reef!!! :D
Maar helaas verdien ik hier geen geld mee en vind ik het zonde van mijn tijd om op Rex (werk) te gaan wachten als ze me toch maar n enkele keer nodig hebben!
Dus ik besloot om mijn kleren terug te brengen naar Rex en verder te reizen!!
Wat ik vandaag (zaterdag) ga doen, ik heb vanmorgen mijn spullen van de boot gehaald en afscheid van Doug en de crew genomen. Nu terug bij de backpackers om jullie nog ff een up date te geven en dan de rest van mijn spullen in laden en afscheid van de lieve mensen hier nemen.
Mijn doorreis gaat eerst langs alle beaches die hier langs de kust liggen, wat er iets van 7 zijn en dan door naar Port Douglas. Volgende week zondag ga ik daar duiken samen met Beth, een meisje van JJ’s backpackers, we hebben een tour geboekt op de silversonic, deze gaat naar het Outer Great Barrier Reef en daar gaan we drie duiken maken!!! Waar ik al ontzettend naar uitkijk :D

Gister heb ik mezelf een nieuwe telefoon gekocht want ik voelde me erg eenzaam om niet bereikbaar te zijn en niemand te kunnen bereiken!! Hier ben ik erg blij mee en voel ik me een stuk prettig dan dat ik zou gaan reizen zonder dat iemand me zou kunnen bereiken.
Heb een Samsung Ace gekocht, prepaid, gelukkig viel me hier de prijs ook wel van mee en heb ik toch gewoon internet en het android systeem wat ik gewend ben!!

Nog even een flash back op wat te eten….gelukkig kon ik een aantal keer op de boot mee en heb ik daar heerlijke lunch gehad! Net nadat Davy vertrokken was ben ik Mexicaans wezen eten bij The Green Ant met Beth, Emily van de receptie en haar vriend wat heel erg gezellig was! Vorige week heeft Doug me als thanks dat ik hem zoveel geholpen heb op de boot mee naar een Thais restaurant genomen, wat erg lekker was! En gister heb ik als afscheidje van Cairns samen met Beth bij een Indisch restaurant gegeten wat ook erg leuk was. Verder heb ik voor mezelf een aantal keer vegetarische wraps gemaakt, gevuld met sla, wortel, paprika, lente-ui en kaas wat ook erg goed smaakte!
Iedere zondag ben ik nog naar Rusty’s fruit market geweest en geniet nog steeds van al het lekkers dat ze daar verkopen! Zo hadden ze afgelopen week ‘Custard Apple’ deze appel heeft een hele aparte vorm met een dikke schil die je niet kunt eten, maar hij smaakt echt naar een appel die vol zit mijn bruine suiker :p erg zoet!! Vind het leuk om allemaal die nieuwe/vreemde dingen te proberen :)

In vogelvlucht is dit wat mij de laatste weken in Cairns bezig gehouden heeft. En nu ga ik met heel veel zin verder met het bezichtigen en ontdekken van dit heerlijk land.
Hopelijk dat ik ergens onderweg een bedrijf tegenkom waar ik wel wat meerdere dagen kan werken!

Nu mijn laptop weer bij me terug is zal ik jullie zeker op de hoogte houden van mijn nieuwe avonturen.

Heel veel liefs en dikke knuffels voor iedereen xxx

See ya soon mate!

  • 09 Maart 2013 - 02:36

    Mandy Schouren:

    Oh ja, ik was nog wat vergeten te vertellen....

    op een van de eerste avonden nadat davy naar huis gegaan was, liep ik langs de night market op weg naar de boot toen het ontzettend hard begon te regenen!
    Ik besloot om fish&chips te gaan eten om zo te tijd te doden totdat het weer droog was.
    Aan een tafeltje nam ik plaats, haalde mijn leesboek uit mijn rugzak en begon aan mijn maaltijd. Toen kwam er een aboriginal bij me zitten en zei dat ik hem deed denken aan de regen??! Dat ik hier rond liep met een bepaalde soort energie aura om me heen, terwijl het regende..
    Hij vertelde me een heel verhaal over de aborignal geschiedenis waar ook de Nederlanders in voor kwamen, die zijn hier nog eerder geweest dan de persoon die Austraie ontdekt heeft ergens in 1606!
    Voordat hij ging vertrok vertelde hij me zijn naam en dat het de betekenis had van het soort hout waar je vuur mee maakt...think about that when you read your book, zei hij.
    De titel van mijn boek is Chasing Fire....
    Strange hé :p

  • 09 Maart 2013 - 02:42

    Milou:

    Huul vervelend van de telefoon maar good desse diene laptop nog neet hads want dan waas dea mayb oak meigenoame.. No weer lekker veerder daor en nieje dingen ontdekken! Geneet der van leef!

    xxx

  • 09 Maart 2013 - 07:54

    Theo:

    Mandy dae aborigional waas ziene naam toevallig Malcom ?? Haha dae hebbe weej ontmoet op Fraser Island.
    Hiel vuul succes verder, ik vind ut ontzettend knap watse allemaol duis.

  • 09 Maart 2013 - 12:50

    Leo&Nelly:

    Wat ein gedeuns he meid.
    Maar alles is te vervangen behalve de dollars he.
    Gelukkig zien ze van dich aafgebleven.
    'T gebeurd helaas euveral.
    En now op nao 't volgende avontuur .
    Amuseer dich en succes .
    Groetjes en knoevels oet Tegelen

  • 09 Maart 2013 - 15:13

    Tonny:

    Goh Mandy wat jammer van al dat gedoe
    maar gelukkig dat je je pasjes nog allemaal hebt
    wat was ik blij dat ik weer een verhaal van je zag
    ik heb het hard op aan frans voorgelezen en die
    genoot er ook van hopelijk vindt je heel gauw weer
    werk. geniet van je verdere avondteur en wij genieten
    met je mee we verheugen ons weer op het volgende
    verslag. het is hier vandaag heel vies weer het regend
    al de hele dag maar de afgelopen week hebben wee
    wel van een heerlijk zonnetje kunnen genieten
    ook wij gaan hier weer lekker naar de zomer toe
    groetjes Tonny en Frans

  • 11 Maart 2013 - 14:07

    John:

    hoi Mandy,nou lees ik dat ze je bestolen hebben en ik dacht dat ze dat alleen hier deden haha,het lijkt me waanzinig op een boot dat zijn nu de gebeurtenissen die je hier niet mee maakt,het zal nu toch wel af en toe slikken zijn of niet zo alleen,maar ik merk dat je er nog veel plezier in hebt,maar als je verder gaat met de auto,doe me een plezier pas goed op en neem geen lifters mee hihi,ik blijf het zo stoer van je vinden dat je zo je droom na gaat schiterend,en dan zo n man die daar gewoon bij je komt zitten en van alles verteld,heerlijk en spannend om jou verhalen steeds te lezen,nu hoop ik dat je snel werk vindt dat maakt het voor jou toch weer wat makelijker.hey pas goed op je zelf en ik wacht weer op een spannend verhaal zonder dat er zo een maf kees je spullen jat.hou je taai Gr John.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 79635

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: