Exploring Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Exploring Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Exploring Cairns

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

31 Januari 2013 | Australië, Cairns

G’day mates!

Inmiddels zitten we al een weekje in Cairns en is het gelukkig weer voornamelijk zonnig!
Blij dat Davy een verhaaltje wilde schrijven over onze reis hier naartoe omdat ik er behoorlijk slecht aan was afgelopen weekend. Heftige verkoudheid, waarschijnlijk door de airco in de auto :(
Nu voel ik me gelukkig al een heel stuk beter en heb ik weer energie om jullie lieve lezers het laatste nieuws vanuit Australië te brengen!
Wat dus ook betekent dat jullie er even voor moeten gaan zitten, want het is nogal een verhaaaaaltje geworden…

Na 2,5 dag en 600 km rijden kwamen we aan in het regenachtige Cairns. Van een paar RAD vrienden had ik al berichtjes of dat we goed aangekomen waren, omdat ze in Townsville de weg naar Cairns afgesloten hadden vanwege overstromingen. We zijn dus precies op tijd vertrokken ;)
De eerste stop in Cairns was bij de SuperDeal Auto Shop om te kijken of ze een sticker verkochten van een Australische kaart voor op de motorkap, helaas hadden ze die niet. Zou het super cool vinden om een mega grote kaart van Australië op de motorkap te hebben en dan onze hele route die we gaan maken daarop te markeren!
Verder de stad inrijdend was onze tweede stop bij het informatie centrum om daar folders/plattegrond van de stad te halen. Hier stonden computers en kon je gratis gebruik maken van het internet, wat we gebruikt hebben om te zoeken naar een plek om te overnachten.
Dit was iets lastiger dan we dachten, je moet hier namelijk overal betalen om te parkeren, dus we konden niet zomaar ergens langs de weg slapen. De camping plaatsen kosten gemiddeld 36$ voor een plaats, wat ik behoorlijk wat vind. Daar bijkomend dat het waarschijnlijk op een open vlakte is en met deze regen niet echt prettig om buiten in de swag te slapen :(
De derde optie was zoeken naar een parkeerplaats bij een backpackers waar we konden overnachten. Dit stond op hun websites niet echt aangegeven dus zijn we de medewerkster van het informatie center gaan vragen. Er was een backpackers waar dat eventueel zou kunnen zei ze en dat is dan ook de enige die toestaan dat je in de auto slaapt :O
Na natuurlijk nog even snel onze facebook gecheckt te hebben stapten we weer onze auto in opzoek naar JJ’s Backpackers.
Dit hadden we met behulp van een plattegrondje snel gevonden en het zag er knus en gezellig uit. Direct werden we vriendelijk door de receptioniste ontvangen. Ze zei dat we voor 10$ konden overnachten in de auto en gebruik maken van hun faciliteiten. Klonk op zich prima, maar we wilde eigenlijk toch ff bij andere backpackers kijken wat daar de mogelijkheden waren.
2 andere hebben we bezocht en bij beide mocht je niet in de auto slapen. Dus besloten we om dan toch terug naar JJ’s backpackers te gaan. Omdat het al redelijk laat in de middag was zijn we eerst naar de supermarkt geweest om eten te halen.
Terug bij JJ’s had Emily (de receptioniste) onze auto gezien en vertelde ons dat we daar niet in mochten slapen vanwege hygiëne regels, je mag hier alleen slapen in een kamper of kampeerbusje.
Beetje jammer, want dat wilde zeggen dat we dan toch voor een kamer moesten gaan :( we kregen een gedeelde kamer met drie bedden waar we 24$ per nacht voor moesten betalen. Wel zat hier ontbijt bij inbegrepen en een free meal bij het bestellen van een drankje in een pub in de stad.
Het zag er allemaal prima uit, kleinschalig, erg vriendelijke receptioniste en een knusse binnenplaats, toch viel het me een beetje tegen omdat ik gehoopt had goedkoop te kunnen slapen nu we een grote auto en een swag hebben!
Vanuit de backpackers rijdt er verschillende keren verdeeld over de dag een busje wat je midden in het centrum afzet. Dit is direct naast de pub waar we moesten zijn voor onze maaltijd, ideaal!
Niet wetend wat te verwachten sloten we aan in de rij die voor de deur stond. Binnen hing een menukaart aan de muur met de a la carte gerechten op. Op een klein bordje bij de kassa stonden de hostel meals. Er was keuze uit; Spaghetti bolognaise, spaghetti Napoliata, Chili Con Carne en vegetarische pasta. Hier werden we allebei niet echt vrolijk van nadat we de gerechten op de menukaart gezien hadden. Met onze voucher voor de free meal konden we ook a la carte bestellen en dan een supplement bij betalen. Davy bestelde zich Pork BBQ Ribs en moest hiervoor 8$ bijbetalen en ik nam de huisgemaakte lasagne en betaalde hier 6$ voor. We kregen een buzzer die afging zodra ons eten klaar was en dan konden we het aan een loket komen afhalen. Bijzonder systeem en we kregen dan ook een behoorlijk bord met eten en het smaakte heerlijk! Het was er ook behoorlijk druk, waarschijnlijk zijn er meerdere backpackers die hier hun gasten naartoe sturen ;)
Ze hadden een special deal voor die avond. 5 drankjes voor 10$ wat ons erg aantrekkelijk in de oren klonk! De deal ging wel pas in vanaf 9 uur en we moesten om half 10 weer de laatste bus terug hebben, dus het was even door drinken! Met als voordeel dat het zeker lekker slapen wordt vannacht, nadat ik afgelopen 2 nachten tot ver na middennacht wakker gelegen heb was dat een zeer aangenaam vooruitzicht!
Op de terugweg in het busje zag ik een blaadje tegen de autoraam hangen waar op stond dat ze opzoek waren naar schoonmakers in ruil voor accommodatie, wat bij mij gelijk een belletje deed rinkelen :p
Ik besloot om morgenvroeg bij de receptie hier meer informatie over te vragen want gratis slapen voor een aantal uurtjes werk is wel de moeite waard was om zo toch geld te kunnen besparen dacht ik!

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben op een redelijk warme kamer nam ik een frisse douche en liep naar de receptie om te vragen wat de deal was voor het schoonmaakwerk. Ze legde me vriendelijke uit dat ze 2 jobs hadden; eentje van maandag t/m vrijdag voor het poetsen van de badkamers en eentje voor zaterdag en zondag voor een algehele schoonmaak inclusief de kamers. Beide waren voor ongeveer 10uurtjes werk en hiervoor kreeg je dan de volledige week gratis overnachting incl. ontbijt en eten bij de Woolshed (de pub). Ook krijg je als staff zijnde korting op tours en trips die je bij hun kunt boeken ;)
Dit hoorde me goed aan en zei dat ik het zou gaan overleggen. Na een snelle berekening met de loon van Dave bij Jam Corner die ongeveer 15$ per uur was, besloot ik voor mezelf dat het de moeite waard was om een paar uurtjes te poetsen en me zo 140$ per week te besparen!
Tijdens het ontbijt vertelde ik dit aan Dave en ging hij na een boterham met me mee naar de receptie om ons voor de job aan te melden. Het waren de eigenaren zelf en ze waren erg enthousiast dat we het wilde doen. We kregen een printje waar alle werkzaamheden op stonden en spraken voor de volgende ochtend af om ons te laten zien wat we moesten gaan doen. Davy heeft de weekend variant en ik koos voor de doordeweekse optie. Wel moesten we dan als nog de 2 nachten voor we begonnen met werken betalen, maar we waren het er beide over eens dat de kans heel klein was dat we hier in de stad nog iets goedkopers gingen vinden.
’s Middags zijn we de stad in gegaan om bij de lagoon te lunchen. Gister hadden we hamburgers en broodjes gehaald voor avondeten, maar dat bleek niet nodig te zijn en hadden we deze voor de lunch bewaard. De lagoon zag er mooi en verfrissend uit, jammer dat we onze zwemspullen niet bij hadden :(
Aan de kust genoten van een erg lekker broodje hamburger en zijn we daarna door de stad gaan wandelen. Davy maakte een stop bij de Mac voor een McFlurry en ik wandelde bij de eerste duikschool die ik tegen kwam naar binnen om mijn CV af te geven. De man was erg vriendelijk maar vertelde me dat er weinig hoop was voor Divemasters omdat ze allemaal zoeken naar instructeurs…
Wel waren ze misschien op zoek naar een ‘hostie’ voor op de boot, iemand die de werkzaamheden om het duiken heen doet, als zorgen dat de uitrusting klaar ligt, helpen met aan en uitdoen van. Zorgen voor drankjes en eten enz. Wat me ook goed klonk, als ik maar weer het water op kan :p
Hij ging kijken wat hij voor me kon doen en zou me bellen als hij wat had, okay thanks!
Op naar de volgende…die hadden hun boot deze week uit het water, dus ik moest volgende week maar terug komen, iets minder vriendelijk maar, okay thanks!
De derde shop die ik naar binnenliep was behoorlijk massaal waardoor ik ook hier de kans vrij klein inschatte en besloot ik mijn CV printje van 0.50$ per vel te sparen en ze een mail te sturen.
Intussen waren onze 2 uur gratis parkeren om en reden we terug naar JJ’s. Hier betaalden we eenmalig 10$ voor onbeperkt internet en maakten we de dag vol achter onze laptops ;)
’s Avonds namen we het busje naar de stad voor een maaltijd bij de Woolshed. Ik was behoorlijk verkouden aan het worden en besloot dat het niet de moeite waard was om een upgrade meal te nemen als ik er toch vrij weinig van zou proeven en bestelde de vegetarische pasta. Davy bestelde de spaghetti bolognaise en beide (het verplichte) glas frisdrank erbij :p
Vrijdag voelde ik me behoorlijk beroerd en heb ik de hele dag rustig aan gedaan. ’s Morgens kregen we van Simon (de eigenaar) een rondleiding en liet hij ons zien wat we moesten gaan doen. Hij was erg aardig en ook het werk viel me mee! Voor de lunch hadden we nog hamburgers die we weer aan de lagoon zijn gaan eten. Terug hiervan ben ik me op bed gaan liggen totdat Davy me om 7 uur kwam halen voor de pre Australia Day BBQ die ze hier bij JJ’s georganiseerd hadden. Gezellig zaten we met een hele groep bij elkaar en kregen we bbq worstjes met gebakken uien, salade en brood wat prima smaakte! Als toetje kregen we Australische lamingtons, een soort cakeje met chocolade en kokos. En hadden ze een quiz georganiseerd, we werden in groepjes verdeeld en kregen een hoop vragen over Australië ;) Ondanks dat ik me niet echt top voelde was het best gezellig!

Zaterdagmorgen begon Dave om 7 uur met zijn nieuwe baantje ;) Ik was eigenlijk van plan om rond die tijd ook op te staan, maar ik voelde me echt slecht dus bleef ik liggen. Iets voor 9 uur kwam Dave me wakker maken voor het ontbijt dat ze om 9 uur opruimen!
Mijn planning voor vandaag was de stad in te gaan zodra Dave klaar was met werken om Australia Day te vieren! Australia Day vieren ze omdat 26 Januari de dag is dat in 1788 de eerste vloot het land bereikte!
Wel de moeite waard om te vieren vond ik, anders waren wij hier nu ook niet geweest :p De Aboriginals noemen dit ‘invasion day’.
Maar jammer genoeg voelde ik me echt zwaar kl*te en heb ik de hele dag in bed gelegen :(
’s Avonds zijn we met een paar andere bij de Woolshed gaan eten waarna ik blij was weer terug in de backpackers te zijn. De rest ging die avond allemaal weer terug de stad in en ik wilde graag mee, maar had er niet de kracht voor. Op tijd ging ik weer naar bed in de hoop snel beter te worden, Davy bleef ook ‘thuis’. Gelukkig had Davy redelijk zin om te schrijven want ik had niet de puf om een verhaal te maken en we willen jullie natuurlijk wel heel graag op de hoogte houden, ziek of niet ;)

Zondagmorgen deed Davy weer zijn heitje voor karweitje! Gelukkig voelde ik me weer een beetje mens en zijn we ’s middags naar de groente en fruit markt gegaan die hier ieder weekend van vrijdag t/m zondag is. Dit was een serieuze markt en duurde het even voordat we alles gezien hadden. We kochten kersen, lychees, appels, pruimen, perziken, druiven en een dragon fruit om te proberen. Heerlijk! Helemaal blij dat we weer lekker gezond fruit hadden :D Ook kochten we een paprika, uitje en wat champignons. We hadden nog een halve krop sla liggen en maakten daarvan een gezonde vegetarische salade voor de lunch, lekker!
’s Middags hebben we aan de kust in het gras gelegen. Als we JJ’s uitlopen en 2 straten oversteken staan we aan de kust wat best aangenaam is, je kunt hier alleen nergens in de zee zwemmen :( Een stukje verder naar het noorden liggen de Nothern Beaches van Cairns, maar Cairns zelf heeft alleen de lagoon, waar het dan ook altijd behoorlijk vol ligt.
Na een tijdje had Dave het gezien en liep terug naar JJ’s, ik vond het wel lekker en bleef. Dit was toch niet echt de bedoeling want vlak nadat Dave vertrokken was begon het te waaien en behoorlijk te regenen :( Oke dan, dan ga ik ook wel terug! Lieve Davy kwam ik halverwege in de auto tegen om me op te halen :)
Ons maaltje die avond bij de Woolshed was schnitzel met frietjes voor Dave en ik nam de spaghetti bolognaise met kaas, ik had gelukkig weer enigszins smaak!

Maandag was een nationale vrije dag in Australië, omdat Australia Day in het weekend viel kregen ze de maandag extra vrij. Wat betekende dat bijna alle shops gesloten waren, no point dus voor job-hunting en besloten we om naar de botanic gardens in Cairns te gaan. Nadat ik voor het eerst mijn werkzaamheden bij JJ’s verricht had, wat reuze meeviel! Dit ligt een klein stukje uit het centrum en was super mooi!! We hebben ongeveer 2,5 uurtje door de gardens gewandeld, het is gewoon is vol begroeid regenwoud in de stad! Prachtige planten en bomen waar we via smalle tussen door liepen, onderweg kwamen we diverse spinnen tegen waaronder de Jewel Spider en de Yellow Orb Spider. Vooral deze tweede is erg gaaf en mega groot!! Ook was er een gedeelte waar behoorlijk wat vlinders rond fladdereden en schrokken we onderweg door iets wat langs ons in de struiken viel. Beide keken we om en zagen we een slang in aanval modes tussen de struiken uitkomen en de pad waar wij stonden op kruipen!! WTF!! Stil bleven we staan om te zien wat hij van plan was en voorzichtig deden we een paar stapjes achteruit. Het was even schrikken maar heel erg vet; onze eerste wilde Australische slang!!!! :D
Nadat we alle hoekjes van het park gezien hadden staken we de weg over om naar het salt en fresh water lake te gaan. Hier zochten we als eerste de bbq op want het was inmiddels al lunchtijd. Ik had nog een hamburger die ik lekker op at. Dave had zijn hamburger gister al op gegeten en had zich alleen fruit mee genomen, waar hij na onze wandeling toch wel een klein beetje van baalde ;)
Na onze lunch zijn we aan het fresh water lake gaan liggen, doordat ik nog niet 100% beter was had ik even een power napje nodig!
Weer opgeladen liepen we verder door naar het salt water lake op de uitkijk voor krokodillen want die schijnen hier te zitten :O Wat natuurlijk erg gaaf zou zijn als we deze tegen kwamen…op een afstandje dan ;)
Helaas…wel zagen we heel veel krabben langs de waterkant, dit waren weer hele andere dan we in Townsville gezien hadden, deze hadden een hele grote oranje schaar, best grappig!
Rond 4 uur hadden we alles wel zo’n beetje gezien en begon het ook langzaam te regenen terwijl we terug naar de auto liepen.
Terug bij JJ’s nam ik een frisse douche want het was behoorlijk zweten tijdens onze wandeling, het was enorm warm!
We hadden die avond pizza avond bij JJ’s en zaten met z’n alle hongerig aan tafel ;) Na de regen storm die we hier in Queensland gehad hebben was dit de eerste avond dat we weer internet hadden…
Dus iedereen aan tafel zat met de laptop voor zijn neus en de telefoon in een hand, ppfff gelukkig nog een hand vrij om pizza te eten :p lol

Dinsdagmorgen maakte ik weer alle badkamers netjes schoon en had daarna met Davy ontbijt. Het is prima te doen, gelukkig is het een rustig, beschaafd backpackers en dus geen ranzige zuiplap acties!
Vandaag was job-hunting day en liet ik bij de receptie een aantal CV’s uitprinten. Vanuit de backpackers ging ik aan de wandel om alle diveshops langs te gaan. De eerste shop die ik binnen liep wilde me aannemen zodra ik Japans spreek :O De volgende die ik tegenkwam was alleen een shop en deed geen duiktrips. Als derde liep ik na een aantal straten gelopen te hebben bij Deep Sea Divers Den naar binnen, dit was me al door verschillende als tip gegeven, dus was vol verwachting. En kreeg toen helaas te horen dat ze hun boot de gehele maand februari uit het water hebben voor onderhoud :( Dat viel even tegen dus! In diezelfde straat ligt Down Under Dive, hier was de manager niet aanwezig en kon ik mijn CV achter laten.
Inmiddels had ik het behoorlijk warm van de wandeling en zocht ik wat verfrissing binnenin de shoppingmall. Hier heb ik nog een keer door het boek staan bladeren dat ik afgelopen woensdag gezien had en eigenlijk graag wil kopen. Maar heb het toch netjes laten staan ;) voorlopig…
Na weer wat afgekoeld te zijn liep ik naar buiten opzoek naar de volgende shop, onderweg at ik een heerlijke frisse appel!
Ik ben helemaal buiten om de stad heen gelopen om zo in de haven uit te komen en daar te kijken of er crew op de boten aanwezig was, dit viel helaas tegen :(
Ook zocht ik naar vissersboten voor seasonal werk, maar ook die zag ik geen.
Terug in het centrum liep ik de touroperators die ik tegen kwam binnen in de hoop dat hun misschien iets wisten. Bij eentje wist de vrouw dat ze misschien iemand zochten op de Starship, ze vroeg voor mijn CV en zou het aan de schipper afgegeven. Sprankje hoop :)
Inmiddels was ik rond 3 uur redelijk door mijn optie heen en ben ik terug naar JJ’s gelopen. Daar heb ik als eerste een frisse douche genomen, want zelfs ik loop hier te zweten :O waar toch echt wel behoorlijk wat voor nodig is.
Weer helemaal fris startte ik mijn laptop op om een aantal van de duikshops mijn CV via de mail te sturen omdat ik door mijn kopieën heen was.
Zonder veel verwachting voor een van de diveshops kwam er zo een einde aan mijn job-hunting day.
Inmiddels was ik in gedachten al bezig met mijn volgende opties, aangezien het low season voor diving is moet ik mijn plannetje enigszins wijzigen. Dus wordt het volgende project zoeken naar werk om in aanmerking te komen voor het 2e Working Holiday Visa. Om dit visum te kunnen krijgen moet je 12 weken seasonal werk doen, zoals fruit plukken, in visserij, schilder werk, landbouw werk.
Maar voor dit soort werk moeten we waarschijnlijk naar een kleiner landelijk dorpje, dus dit moet ik even uitzoeken. Cairns krijgt nog een tijdje de kans en anders rijden we verder naar het volgende dorp om te kijken wat dat te bieden heeft…and so on!
Die avond bij de Woolshed bestelde ik met schnitzel overbakken met kaas, frietjes en groenten, nu ik eindelijk weer smaak had kon ik er ook van genieten! Davy koos vandaag voor een bordje spaghetti.
Onder het eten kreeg ik van Prince Harry (de eeuwige Divemaster cursist van RAD) een smsje dat hij onderweg naar Cairns was en of we zin hadden om een drankje te doen in de stad.
Davy was blij met zijn apple cider en bleef thuis. Ik nam om half 10 de bus terug naar het centrum en trof Prince Harry (Greg) bij de Woolshed, vanuit daar zijn we naar PJ’s gelopen een Irish Pub en hebben daar gezellig zitten kletsen onder het genot van een drankje! Hij was in Cairns voor werk en moest woensdag morgen om half 5 op, dus na twee drankjes was het tijd om te gaan. Hij verbleef in een hotel twee straten bij de backpackers vandaan en konden we samen naar huis lopen.

Woensdagmorgen had ik weer een anderhalf uurtje nodig om de badkamers schoon te maken. Het is zeer relaxed werken, oordopje met gezellige muziek in. Beginnen op een tijd die mij uitkomt, pauze nemen als ik honger of dorst heb, op z’n Australisch easy going!
Deze woensdag was de hoogste temperatuur hier in Cairns sinds 1967!! Dus absoluut een hele goeie reden om naar de Crystal Cascades te rijden, zo’n twintig minuutjes naar het westen. Onze rugzak gepakt met handdoek, lunch en een boekje voor een dagje zwemmen in de waterval :)
Helaas was de wandelroute naar het uitkijkpunt voor de waterval afgesloten en zochten we langs de creek een mooie plek om het water in te gaan. Het was heerlijk verfrissend water! Een prachtig mooie plek om de warmste dag sinds tijden door te brengen :D
Voor de lunch hadden we lekkere verse fruit salade gemaakt met perzik, pruim, druiven en lychees, heerlijk! Helemaal happy dat we weer lekker (betaalbaar) fruit hebben.
De rest van de middag zaten we in dit prachtige natuurlijke zwem paradijs, genietend van de zon, lezend in mijn boekje! Tijdens het lezen viel er iets uit de boom op mijn been, ik verwachte een blaadje en tilde mijn boek op om te kijken, was het een wandelende tak van wel 20 centimeter…maf!!
Rond 5 uur pakte we onze spullen bij elkaar en wandelde we terug naar de auto. Terug bij JJ’s pakte we een douche en maakte ons klaar voor diner. Prince Harry (Greg) had me uitgenodigd om met hem te gaan uiteten en Davy ging met een aantal van de backpackers gratis pizza eten bij de Woolshed. We spraken af om na het eten te sms’en om dan eventueel nog een drankje te doen.
Om 7 uur liep ik richting de Esplanade (boulevard van Cairns) en trof Greg halverwege. Hij had honger en het eerste restaurant waar we gingen kijken had een aantrekkelijke seafood menukaart aan de weg staan, dus namen we hier aan een tafeltje plaats. De serveerster kwam gelijk aanlopen met een kan water die zeer welkom was. We bestelde brood vooraf. En ik besloot uiteindelijk om Seafood Jambalaya te nemen, er stond zoveel lekkers op de kaart dat het even duurde voordat we eruit waren! Grey nam als voorgerecht een combo van Kangoeroe en krokodil….hmmm
En als hoofdgerecht de special van de chef wat Barramundi was gebakken in een krokant laagje met kokos. Erbij een fles Sauvignon Blanc uit Nieuw Zeeland die erg goed smaakte!
Toen het voorgerecht kwam kreeg ik een beetje de kriebels omdat ik natuurlijk moest proeven. Van de ene kant vind ik dat een krokodil niet gegeten moet worden, maar ik was stiekem toch ook wel een beetje nieuwsgierig ;) Ik had het zelf nooit besteld, maar nu ik zo een klein stukje kon proberen…
De kangoeroe had ik iets minder moeite mee dan de croc, maar vind t nog steeds vreemd om dit als voedsel te beschouwen! Kangoeroe heeft de structuur van biefstuk maar is veel sterker van smaak. Krokodil is heel stevig vlees maar smaakt een beetje als kip. Kangoeroe zou ik misschien nog wel een keer willen eten, maar krokodil zal ik niet bestellen.
Het hoofdgerecht was erg goed! Mijn Jambalaya was redelijk spicy :O Seafood Jambalaya is vis met coquilles en garnalen in een pittige tomatensaus met rijst. Heerlijk om lekker vers seafood te eten! Ook de chefs special was zeer smakelijk.
Na het eten liepen we de Esplanade over opzoek naar een bar voor nog een drankje, daar wilde ik Davy sms’en. Hij had me al een berichtje gestuurd dat hun klaar waren met eten en zo richting huis liepen, helaas was mijn batterij leeg op het moment dat ik wat terug wilde sturen :( dus konden we elkaar niet meer treffen. Gezellig dronken we nog een drankje en kletsten over van alles en nog wat! Een bijzonder onderwerp was het feit dat hij een 4WD heeft en binnenkort waarschijnlijk een weekend gaat kamperen in Cape York! Dat is het meest noordelijke plaatsje aan de oostkust waar je niet met een gewone auto kunt komen. Mochten wij op dat moment nog hier in de buurt zitten neemt hij ons mee kamperen :D Super vet!! Hoop echt dat we dat gaan doen, lijkt me heel gaaf!
Tegen 1 uur maakte we een einde aan deze gezellige avond en liepen we naar ‘huis’ toe.

Vind het knap van degene die dit behoorlijk lange verhaal tot de laatste regel gelezen heeft, thanks daarvoor!! Maar het was dan ook een interessante eerste week hier in Cairns,
Erg benieuwd wat de komende week gaat brengen…
I’ll let you guys know!

xx


  • 31 Januari 2013 - 23:42

    John:

    hey mandy,je krijgt het gewoon klaar om me aan het lezen te krijgen,ech geweldig die verhalen,ook dat je zo gaat snurken in die auto,ik moest er gewoon mee lachen toen ik dat las, maar kon het me wel voor stellen.het is toch prachtig wat je allemaal mee maakt,hier is de kou weer weg maar we hebben natuurlijk weer regen. nou ik blijf je volgen,blijf gezond en ik wacht op je volgende verhaal.Groeten John.

  • 04 Februari 2013 - 14:12

    Oma Gon:

    hallo Mandy

    Eerst wens ik jouw van harte proficiat met t behalen van je dive-masters diploma.
    en in zo'n korte tijd. ik had het wel verwacht, je hebt er hard voor gewerkt, dat heb ik gelezen.

    alles gaat goed daar onder, nu nog een baan zoeken, ook dat lukt je wel.

    07-02-2013 word je 27 jaar. van harte proficiat dat wens ik jouw.

    xxx Oma

    doe de groeten aan Dave

  • 09 Februari 2013 - 00:28

    Will:

    Hoi mandy,

    Wil je ook nog even van harte feliciteren met je verjaardag op 7 februari.

    Met veel plezier lees ik jullie verhalen . Jullie zijn wereldmensen!!!!

    Geniet ervan!!

    Lieve groet

    Will. Boom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 79516

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: