Christmas in Australia - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Christmas in Australia - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Christmas in Australia

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

28 December 2012 | Australië, Townsville

De week van kerstmis in Australië verliep als volgt…

Maandagmorgen hebben we lekker tot 10.00uur uitgeslapen :)
Ik had vandaag met Fabian afgesproken om het skill circuit te oefenen, hij belde rond 13.00uur dat hij al klaar was met werken en liep ik naar RAD toe. Daar pakte we onze spullen in en wenste we Erin en Amanda een fijne kerst voordat we gingen. Onderweg naar Fairy’s huis (waar hij op paste) stopten we bij de supermarkt en moest hij wat boodschappen halen. In hun zwembad gingen we de skills oefenen. Het zijn in totaal 24 skills die je moet doen om je Open Water brevet te halen. Deze skills moet je als Divemaster zijnde op demonstratie niveau kunnen uitvoeren, wat wil zeggen dat je alles stap voor stap doet, zeer langzaam en erg overdreven om duidelijk te laten zien wat je doet. Het ging allemaal best goed, sommige skills gingen in een keer en andere had Fabian kleine verbeter puntjes. Het was erg prettig om dit zo te kunnen oefenen, voordat ik ze op demonstratie niveau aan Craig moet voordoen en ervoor beoordeeld wordt. Na bijna 3 uur in het zwembad had ik het inmiddels koud in water van 29°! En hadden we ook zo goed als alle skills gehad en voelde ik me er best goed onder, dus tijd om het water uit te gaan. Om me op te warmen sprong ik even onder een warme douche en dronk ik daarna met Fabs een lekkere mocha koffie :D
Na nog wat na gepraat te hebben bracht Fabian me weer terug naar huis. Hier heb ik met Dave gegeten en de avond gevuld met het kijken van de Twilight Saga :)

Dinsdagmorgen waren we weer tegen 10.00uur op. Dave was ’s nachts al opgestaan om met thuis te skypen, maar was daarna nog even op de bank verder gaan slapen. Hij moest deze 1e kerstdag om 11.00uur beginnen met werken en zou rond 16.00uur weer klaar zijn.
Ik werd om 12.00uur opgehaald door Steve om bij vrienden van hem een Australische kerst BBQ te hebben! Erg lief van hem kreeg ik een klein kerst cadeautje van hem :D een fles Australische wijn, Violet Crumble een honing reep met een chocolade laag eromheen; dit was iets Australisch wat ik van hem moest proberen, maar waar hij best wel even voor heeft moeten zoeken ;)
En een haai voor aan mijn rugzak te hangen!! Super cute! Hij had gezien dat ik het haaitje dat ik van Dennis en Milou gekregen had in mijn rugzak had en dat ik nog meerdere bengels aan mijn rugzak heb hangen, dit haaitje is zeer geslaagd om erbij te hangen!!
Het stel woonde in een zeer royaal en mooi huis, hadden een dochtertje van 3 maanden en zaten allebei in de Army, zijn broer met vrouw en zoontje waren er, haar vader en nog een ander vrienden stel. Ik vond het erg leuk van Steve dat hij me uitgenodigd had en bijzonder aardig van deze mensen dat ze met een vreemde als mij hun kerstmis wilde delen!!
Als eerste kreeg ik een glas punch in m’n handen gedrukt, wat erg lekker was, zeer verfrissend drankje met alcohol ;)
Op tafel stonden wat snackjes om van te knabbelen, vers fruit (aardbei, perzik, kersen, druiven), wortel, selderij, toastjes en dip/hummus. In de loop van de middag werd de BBQ aangezet en kregen we een heerlijke lunch voor geschoteld!! We kregen knoflook brood, garnalen spiesjes, verse ham, gebraden kip, 3 verschillende salades en nog een grote schaal met ongepelde garnalen :D Het was allemaal heerlijk genieten! Toch was het een vreemd kerstmis gevoel, bbq-en met kerst. Gezellig zaten we met z’n alle te kletsen en kregen we na de lunch allemaal een Sambucca shotje, jammie!
We hebben het spel Bocce gespeeld, wij noemen dit Jeu de Boules!! Grappig dat ze dit hier anders noemen, ze hadden ook nog nooit van onze naam gehoord.
Nadat we een winnaar hadden was het tijd voor de desserts; vier verschillende soorten taarten, chocolade taart, biscuit/choco taart, ijstaart en een soort schuim/fruittaart die ook erg lekker was!
Om het dessert af te sluiten kregen we nog een Tequila shotje, echte gekocht in Mexico. Zal stiekem toegeven dat dit de eerste keer was dat ik Tequila dronk..en gelijk mijn tweede en derde keer :p
Tegen het einde van de middag zijn we aan een bijzonder spelletje dart begonnen, het heet Killer. Je moet met je verkeerde hand een nummer gooien. Dit nummer moet je met je goeie hand drie keer gooien waardoor je een Killer wordt. En dan mag je de andere personen door hun nummer te gooien afmaken. Echt iets voor mij ;) gelukkig werd ik al uitgegooid voordat ik mijn eerste punt gegooid had!
Gezellig kletsend en genieten van de punch was het al avond voordat we er erg in hadden en kreeg ik rond 19.00uur een smsje van Dave waar ik was! Tijd om terug naar huis te gaan en kerstmisavond met Dave te vieren. We namen afscheid van iedereen, gaven het stel een knuffel (wij geven mensen een hand, hier krijg je een ‘hug’) en ik bedankte hen hartelijk voor hun gastvrijheid met kerstmis!!
Terug bij het appartement bedankte ik ook Steve hartelijk voordat hij mij mee genomen had naar deze gezellige BBQ!

Dave zat al lekker aan een glaasje wijn! Hij had tot 17.15uur moeten werken en het was echt een gekkenhuis geweest! Meer gasten dan waar de ruimte geschikt voor is, weinig personeel en te korte tijd voor het aantal gangen en gasten :( klinkt wel enigszins bekend, helaas!
Helaas was Dave stout geweest en heeft hij onze afspraak om geen cadeautjes te doen met kerst verbroken en me toch wat gekocht!! Gezellig lagen er 2 cadeautjes onder de kerstboom op me te wachten…een erg lekkere doos Maltesers en een nieuwe snorkel Aqualung Impulse 3! Dit is een erg gave snorkel die ze bij RAD verkopen, je kunt er van boven water in laten lopen en dit loopt er dan via de zijkant uit ipv door te lopen naar het mondstuk, high tech ;) erg handig met golven! Thanks Davy
We pakte ons flesje wijn en alle ingrediënten in een tas en liepen naar de bbq op het dakterras. Om daar gezellig met z’n tweeën kerstmis avond in Australië te vieren!! We hadden knoflookbrood, kipspiesjes, garnalen, paprika, uitje en champignons….erg lekker!! Onder het genot van een glaasje rosé en de sterren boven ons was het zeer gezellig maar had ik nog steeds geen echt kerstmis gevoel :-/
Tegen 23.00uur waren we terug in het appartement en maakte Dave de oven warm voor zijn beroemde chocolade souffle :)
Kieran en Melissa (het stel waar we bij inwonen) kwamen terug van hun kerstdiner en vol enthousiasme liet ze zien wat ze allemaal cadeau gekregen had!
Onder het genot van de verrukkelijke choco souffles kwamen pap en mam op skype! Erg gezellig met ik met hun zitten kletsen, het was alweer even geleden dat we geskyped hadden, dus was erg leuk om ze weer te zien! Na ruim een uur kwamen Dennis en Milou er ook gezellig bij :) het was niet zeker dat ze het op tijd zouden halen, gelukkig wel!! Over van alles hebben we zitten praten waardoor het toch leek of dat ik thuis was met kerst ;) en hebben ze gezellig de cadeautjes uitgepakt terwijl ik er online bij was! Om 03.00uur ’s nachts vond ik het tijd om naar bed te gaan en wenste ik mijn lieve familie een gezellig en smakelijk kerstdiner toe <3

2e kerstdag is hier Boxing day. Dit is voor hun eigenlijk al geen kerstmis meer, het draait eigenlijk om cricket en alle winkels hebben mega sale! Goede reden dus om te gaan shoppen ;)
Dave moet een nieuwe laptop, helaas was degene hij had uitgezocht niet op voorraad en moeten ze hem bestellen. Melissa bracht ons naar Stockland shoppingmall waar het echt belachelijk druk was! Bergen met kleren die afgeprijsd waren waar iedereen als een malle tussen lag te zoeken! Echt iets voor mij dus :( Dave heeft zich het nieuwe seizoen van The Mentalist gekocht als kerst cadeautje van zijn ouders! En hebben we een koelbox met elementen gekocht voor als we straks gaan rondreizen in onze toekomstige auto ;) deze was vandaag op boxing day afgeprijsd, goeie aankoop! Nu zijn we nog opzoek naar een soort matras om op te slapen en oh ja…ook nog een auto! Het liefste een waar we in kunnen slapen :p
Ze melden dat het regenseizoen dit jaar hoogst waarschijnlijk mee gaat vallen, ik ben bijna klaar met mijn Divemaster cursus en vind het na 2 maanden hier in Townsville wel bijna tijd worden om verder te reizen! Ik ben erg nieuwsgierig naar de rest van Australie, vooral nu ik van iedereen heel veel tips heb gekregen waar ik overal naartoe moet ;) En ik heb veel zin om auto te gaan rijden, dus ik hoop dat het kopen ervan een beetje mee zit!
In de shoppingmall hebben ze een grote food corner waar we bij de Chinese Panda een bordje bestelde met noodles, Mongolian Beef en Honey chicken, wat zeer goed smaakte!
Tegen 16.00uur hadden we het gezien en pakte we de bus terug naar huis. Hier hebben we lekker zitten relaxen, ik moest mijn duiken van afgelopen weekend nog loggen en Dave is begonnen aan zijn cadeautje The Mentalist. ’s Avonds hebben we met Melissa en Kieran een humoristische kerstmis film gekeken, erg gezellig! De tweede film die ze opzette hield ik niet vol, om 23.00uur ben ik naar bed gegaan en was dit het einde van onze Australische kerstmis 2012!!

Donderdag morgen heb ik besteed met het schrijven van mijn verhaal aan jullie en heeft Dave nog een aantal afleveringen van The Mentalist gekeken.
Om 13.00uur kwam Steve ons halen en gingen we met z’n drieën ‘The Hobbit’ 3D in de bioscoop kijken! Het was mijn eerste 3D film, toch vreemd met zo’n brilletje op voor bijna 3uur! Maar wel een erg goeie en mooie film!!! Absoluut de moeite waard!
Zeer geïnteresseerd wil ik nu graag het boek gaan lezen! Maar dan moet ik toch eerst even The Life of Pi uitlezen, wat niet echt wil opschieten, weinig tijd he :p
Voordat Steve ons afzette vertelde hij dat ie misschien een BBQ wilde geven zondagavond, maar dan belde hij nog wel, gezelli!
Terug lopend naar het appartement stuurde ik Fabian een smsje omdat we alle 3 een gemiste oproep van hem hadden. Direct daarna belde hij mij terug met een fantastische vraag….
Of Dave en ik dit weekend mee wilde naar Pelorus Island, Dave kreeg dan korting en mocht voor 250$ mee ipv 499$!!! Deze vraag herhaalde ik hard op zodat Dave hem kon horen en zijn antwoord was bijna direct ‘UHMM JAH’
And do you wanna come? Fabian asked me, ja tuurlijk, I would love to!!
Ze hadden me al gevraagd of ik dit weekend mee wilde, maar Dave had dit weekend vrij van werk en hij wilde graag samen iets gaan doen, dus had ik nee gezegd.
Mega blij dat duiken het ‘iets’ is wat we samen gaan doen dit weekend!! Whoehoew :D :D :D

Vrijdag morgen heeft Dave weer een deel van The Mentalist gekeken ;) en heb ik lekker een paar baantjes gezwommen in het zwembad op het dakterras.
Nadat ik fris uit de douche kwam ben ik met mijn cv naar Adrenalin Dive gelopen, buiten RAD de enige andere duikschool hier in Townsville. Via de skipper op de Yongala trip hoorde ik dat ze misschien opzoek waren naar Divemasters. Hij zei me te vragen naar Paul, maar deze was helaas de hele dag weg met de boot. Die vrouw die me hielp was erg aardig en vroeg naar mijn cv en hoever ik was met de cursus. Ze vroeg of ik kon koken…hmm, lastige vraag :p ze waren nog op zoek naar een kok voor de trip met hun liveaboard op oudjaarsavond! Als ik nog geen plannen had gehad voor new year’s eve had ik met hun mee gekund!!
Ze heeft genoteerd dat ik vanaf 2 januari beschikbaar ben, dus ik moet even zorgen dat ik mijn examen doe ;) En dan hopen dat ze een Divemaster als personeel kunnen gebruiken!!

Na de lunch zijn Dave en ik naar RAD, Dave om zijn spullen te brengen en de trip te betalen en ik om mee te helpen met pakken van de spullen. Rat en Fabian waren er dus het ging redelijk snel.
Het eerste weekend in het nieuwe jaar sta ik ook weer op de planning en heb met Fabs de deal gemaakt dat ik voor dat weekend mijn examen gedaan heb :O wordt nog even leren dus!! Ook sta ik die week nog een keer ingepland voor een poolsessie, dus met een beetje mazzel ben ik op dat weekend gekwalificeerd als Divemaster!!
Even na 4 waren we klaar en ben ik terug naar huis gelopen.
Melissa zat al op me te wachten om ‘Burlesque’ te kijken, erg leuke dans film met Christina Aguilera! Dave was zo aardig om ondertussen het eten klaar te maken, lekker rijst, met kip en groentjes.
Hij moest om half 7 beginnen en Melissa en ik genoten van de film ;) En nog eentje daarna natuurlijk! Zo leuk…dans films :D De tweede die we keken was ‘Turn it up’ – Loved it!!
Inmiddels was het al bedtijd geweest, maar maakte ik toch nog snel even mijn verhaaltje voor jullie af.
Het laatste weekend van dit jaar gaan we voornamelijk onderwater doorbrengen, beter kan niet!
Ga proberen om nog iets van me te laten horen voor het nieuwe jaar begint…
Maar mocht me dit niet lukken dan wens ik jullie allemaal een super leuke en gezellige jaarwisseling!
En wens ik jullie alle liefde, geluk en gezondheid toe voor in het nieuwe jaar!
Make it happen in 2013!




  • 28 December 2012 - 16:08

    Lennie:

    Hallo, daar ben ik weer!
    Wat een leuk verhaal weer zeg! Ik geniet ervan. Ga maar lekker zo door!
    Hier is het allemaal even wat minder, zal wel een dipje hebben denk ik! Voel me gewoon klote, ben erg verdrietig en zwaar teleurgesteld. Maar ja, dat zal allemaal wel zakken met de tijd. Kerst was ook al niet zo'n succes, Marijn ( Bart's broer) hebben we tijdens het kerstdiner op 1ste kerstdag weer laten ophalen door de ambulance en hij ligt nu nog steeds in het ziekenhuis, gaat ook nog niet echt beter. Die jongen blijft toch aan het sukkelen, ik zou er moedeloos van zijn geworden. Gelukkig zijn wij allemaal gezond, dus wat ben ik nou eigenlijk aan het klagen???? STOP er nu dus ook mee!

    Ben met Kami en Lieke (dochtertje van vriend van Bart) en schoonmama naar de theatervoorstelling van Piet Piraat geweest in Utrecht en dat was erg leuk! Grappig om te zien dat al die kinderen helemaal op gaan in dat spel en ook helemaal meedoen en mee schreeuwen.
    Nu weer lekker thuis, nog een leuk verjaardagfeestje voor de boeg, en een middagje gourmetten en dan oud op nieuw vieren, lekker dikke vette oliebollen eten! En dan begint 2013 op 4 januari allereerst op het UVW voor een workshop "hoe leer ik solliciteren????" Gezellig, daar heb ik me toch zin in!!!
    Maarja, 's avonds weer een jubileum feestje (5-jarig) bestaan, en dan ook nog een familiereunie en laat dan het gewone leventje met al zijn regelmaat maar weer beginnen hoor!

    Tot schrijfs!
    De allerbeste wensen voor 2013 en als ik de staatsloterij win dan vlieg ik naar jullie toe, gewoon zomaar, omdat het dan kan! X

  • 28 December 2012 - 16:08

    Lennie:

    ps. leuke foto heb je toegevoegd!

  • 28 December 2012 - 21:25

    Anita En LouIs:

    Hoi spetters

    Wat weer een schitterend verhaal. Je blijft gewoon lezen, je kunt gewoon niet stoppen.
    Bbq-en met de kerst. Het moet niet gekker worden. Maar het was wel kei gezelli, en heel erg
    Lief van die mensen dat je er de kerst mocht door brengen. Amazing people those aussies.

    Je hebt weer aardig wat plannen voor de boeg. Examen doen, maybe a new job, een auto en dan
    heerlijk toeren door Aussie-land. En niet te vergeten duikend het jaar uit.
    Spetter you make t happened. Live your dream.

    Weej winse og ein knallend oéteind en ein te gek 2013.
    Blief gezund en geneet van elk moment.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 79510

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: