Paya Beach - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Paya Beach - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Paya Beach

Door: Mandy en Dave

Blijf op de hoogte en volg Mandy

20 Oktober 2012 | Maleisië, Pulau Tioman

Nadat we toch even een klein beetje geslapen op 3 stoelen liggend zijn we met z’n vijfen nog ff koffie gaan drinken voor de ferry vertrok. 2 Maleisische jongens (mannen) die oorspronkelijk van Tioman afkwamen waren allebei duikers die leuke verhalen hadden ;) het meisje kwam uit Denemarken en was al voor de derde x hier dit jaar! Na deze week op Malaysia vloog ze door voor 3 maanden ….Philipijnen….!!! We hebben ons dus toch best goed vermaakt tijdens de 5 uur die we moesten wachten.
Om half 10 was het dan zover en konden we ons kaartje afhalen en de boot in.
De ferry was een tocht van bijna 2 uur. Helaas konden we alleen binnen zitten en dus vrijwel niks zien van de omgeving onderweg op zee.

Rond het middag uur kwamen we aan bij Tioman Island voor de oostkust van het hoofd eiland van Malaysia. Ons Spa & Dive resort lag op Paya Beach waar we van de ferry af stapte, helaas in een behoorlijke regenbui!
Het schijnt dus ook hier al begin van de moesson te zijn (en niet alleen in het noorden zoals overal gezegd wordt).
Gelukkig was het platform van de steiger overdekt dus daar hebben we geschuild en genoten van het prachtige blik op Paya beach dat we vanaf hier hadden.
Toen de regen minder werd kwam er een scootertje aan rijden met zijspan, die kwam onze koffers ophalen :p
Het resort was erg mooi, leuke huisjes als kamer over het hele complex, eigen duikcentrum en direct aan het strand liggend!!
In het resort hebben we een erg lekkere lunch gehad. Helaas hadden we daarna weer een heftige regenbui dus hebben we even een dutje gedaan :o

Rond 6 uur was het droog en begon het al wat donker te worden. We zijn het strand op gewandeld om de eerste keer met onze voetjes in het heerlijke zeewater te gaan!! Het was inmiddels eb geworden, waardoor we een aantal krabben over het strand zagen lopen, kei leuk!!
Ook de ondergang van de zon was zeer foto waardig ;) Helaas hebben we hem maar een stukje zien zakken waarna hij achter de wolken verdween en het ook weer begon met regenen.
’s Avonds hebben we ons ingeschreven bij het duikcentrum om morgen te gaan duiken en hebben we heerlijk gegeten in het resort. Dave had Stirr Fried Chicken en ik kreeg een hele vis…..een hele mooie maar ook erg lekker!

Na een nachtje met veel jeuk geslapen te hebben tussen de bedvlooien….was ik blij te zien dat de zon scheen! Goed teken voor het duiken ;)
We hadden een ontbijt buffet inclusief wat prima in orde was.
Om 9 uur melde we ons bij het duikcentrum Diverscove, hier kreeg we de formulieren die we moesten tekenen en kregen we een set uitrusting. Een Nederlandse man waar we gisteravond mee gekletst hadden ging ook mee duiken.
Om even te benadrukken hoe klein onze wereld is; deze man heeft samen gewerkt met mijn achternicht Monique op de ambulance in Eindhoven!

We waren dus lekker klein met z’n drieën en de zon scheen…Let’s go dive!!
Bij de steiger met onze spullen er helemaal ready voor kregen we te horen dat de boot stuk was door het weer van gister  Whaaa…..nee!!!
Het was te maken, maar de duik werd verschoven naar de middag, hopende op nog goed weer dan!
Met ontzettende zin in het zeewater zijn we lekker voor de kust gaan snorkelen! Het water is heerlijk op temperatuur met 29 graden :p
Voor de kust lagen wat rotsen waar heel veel vis en koraal op, om en tegen zat, erg leuk. Dave heeft zijn ogen al uitgekeken :D
Helaas hadden we door het heerlijke water niet in de gaten hoe mooi de zon scheen en is onze achterkant enigszins gekleurd….oeps.
Na de lunch werd de duik nog met een uurtje uitgesteld, dus zijn we nog even op het resort rond gaan wandelen. Toen kwamen we er achter dat er hier gewoon in onze achtertuin meerdere super grote varaanen zitten, super gaaf!!!
En toen begon het weer te regen….
We zagen het heel somber in, had niet verwacht dat we nog zouden gaan…
Maar…. Yeeh Lucky us….going to dive…in the rain 

Het duiken was helemaal geweldig, heb er ontzettend van genoten!!
Aan Dave de eer om zijn eerste ervaring met de bijzonder mooie onderwater wereld met jullie te delen, op zijn verhaaltje mogen jullie nog heel even wachten…

xxx

• 20 Oktober 2012 - 18:15

Vasek & Ans:

Hallo Luitjes,

Wat leuk om te horen dat alles goed gaat, ben reuze benieuwd naar jullie duik foto's.

Have fun ......

Gr,

van ons allemaal

• 20 Oktober 2012 - 19:16

Milou:

Wauw wauw wauw! Helemaal geweldig! En wat een eng beest bahhh haha. Balen dat het zo vaak regent! Benieuwd naar dave zn verhaal! Kusjes xx

• 20 Oktober 2012 - 19:29

Louis & Anita:

Wat hebben jullie alweer leuke dingen gedaan en mee gemaakt. En leuke mensen leren kennen.
    Alleen bedvlooien, eeks vies.
    Wat bijzonder dat Kami al een eigen winkel heeft ;-)
    Wat grappig dat je n collega van monique tegen bent gekomen, ze komt dinsdag buurten zal haar eens vragen.
    Zonde van de regen, maar het bederft jullie plezier gelukkig niet.
    Gelukkig hebben jullie nog kunnen duiken, zou jammer zijn als dat niet meer was gelukt.
    We zijn heel erg nieuwsgierig naar de duik ervaring van Dave.
    Genoten van de mooie foto's, stiekem toch n beetje jaloers toch:-D
    Veel plezier.
    Knoevels oet blerick ♥

• 20 Oktober 2012 - 20:44

De Gostjes:

Wat een leuke dingen hebben jullie al gedaan.
    Wel een beetje jammer van de regen, maar dat mag de pret niet drukken op zo'n mooi eiland. Nat wordt je toch ;). we zijn ook benieuwd naar de snorkel foto's.Tjeetje , ik ben blij dat wij het moeten doen met een kip in de achtertuin, die ziet er wat aantrekkelijker uit hahaha.Alleen onze achtertuin heeft niet zulke geweldige mooie witte stranden, hmmm, dan toch maar een varaan?
    Leefs de Gostjes

• 20 Oktober 2012 - 22:12

Dennis Schouren:

Kei leuke verhoale haha. Super det allemool zu good geit.
    Allei de vlooien en de regen ietsjes minder maar good det og neet lot kinne en og zu good amuseerd!

• 21 Oktober 2012 - 10:13

Wendy:

Wat een leuk verhaal!

Geniet ze daarzo!

X Wendy

• 21 Oktober 2012 - 12:14

Alda En Ard:

Nog geen week weg en al zoveel gezien en gedaan. Super dat jullie al hebben kunnen duiken, en dan te bedenken dat dit pas het begin is.
    Geniet ervan.

Groetjes uit Horst