Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

19 Oktober 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hier is ie dan…ons eerste verhaaltje :D
Had jullie graag al eerder wat willen laten weten van ons,
maar helaas was de internet schaars en onze planning vrij krap :-P
Op moment regent t hier behoorlijk dus tijd voor een berichtje aan jullie;

Na maandag morgen op schiphol een zeer heftig en bijzonder mooi ‘tot ziens’ gezegd te hebben aan de allerliefste mensen…
stapten we het vliegtuig in dat om 06.00uur ’s morgens (6uur later dan Nederland) landde in Maleisië. De vlucht was perfect gegaan, mooi vliegtuig, iedere stoel een eigen tv scherm, goed eten. En onderweg boven Pakistan hebben we zelfs onweer gezien, heel bijzonder om dit te zien van boven over de wolken!

Aangekomen op Malaysia Airport hebben we een trein kaartje gekocht voor een ritje naar het centrum. Vanuit daar wilde we eigenlijk de monorail (soort tram) pakken naar ons geboekte hostel, maar de monorail lag niet aan het station zoals wij dachten, dus de taxi gepakt. Dit was een bijzondere eerste ervaring met de drukte van Kuala Lumpur city.
Het was even zoeken naar het hostel…zo goedkoop dat zelfs de taxi het niet kende ;) en dus ook maar goed dat we niet de monorail gepakt hadden, want dan hadden we zelf lopende kunnen gaan zoeken met onze bagage!

Om 08.00uur kwamen we aan in Irsia BnB in Kuala Lumpur city.
Het temperatuurtje was al behoorlijk aangenaam, beloofde dus al veel goed voor de dag die nog beginnen moest!
Nadat we de spullen op de kamer konden zetten zijn we het centrum Bukit Bintang in gelopen. Op zoek naar een ontbijt…hebben we rijst en noodles zitten eten :-/
De stad Kuala Lumpur vond ik erg bijzonder. Op de ene hoek sta je in de sloppenwijk/flats en op de andere hoek tussen mega moderne, huge shopping malls. Boven over de wegen gaan de Monorails en er staan ontzettende veel bomen door de stad heen, wat ik bijzonder aangenaam vond! De wereld beroemde Petronas Twin Towers met het omliggende park waren erg mooi om te zien, zoals ook de Kuala Lumpur Tower zelf.
’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij een lokaal restaurantje onder de parasol in de regen ;)
Hier hebben we verschillende locale gerechtjes besteld o.a. kip, bief, vis en gamba’s allemaal bereid op locale wijze. Het was allemaal erg lekker! Voor Dave ook weer een bijzondere ervaring, want zoals hij zelf zei was hij bij dit soort restaurantjes nooit gaan eten…maar goed dan dat ik hem mee neem op pad door het echte Malaysia :p

Onze tweede dag in Kuala Lumpur hebben we besteed aan de Batu Caves.
Hier zijn we naartoe gegaan met de trein, wat een prima comfortabele en goedkope manier van reizen is.
Om deze grotten te bereiken moet je een trap naar boven lopen van 272 treden.
Overal bij, om en in deze tempel leven apen, super leuk!
De grote grot is een soort Hindoeïsme tempel, heel erg mooi om te zien.
Aan de linkerkant was er nog een Dark Cave hiervoor kon je een rondleiding tour doen, wat wij natuurlijk gedaan hebben!
Deze was ook zeer zeker de moeite waard, was echt super leuk! Het hele grottenstelsel waar we door heen gelopen zijn zat vol met vleermuizen. Het was er helemaal donker en wij liepen dus met een zaklamp rond. Deze mochten we niet naar boven schijnen omdat dan de vleermuizen door het licht hun oriëntatie verliezen. Wat dus ook betekende dat we helaas niks gezien hebben van de vleermuizen :(
De grot zelf was een druipsteengrot met prachtige formaties. Ook hier leefde een aantal diertjes waaronder een soort duizendpoot, de trapdoor spider en een Cave cricket. De eerste en de laatste hebben we gezien, de spin helaas niet.
’s Middags hebben we bij de Batu Caves in een Indiaas restaurantje geluncht, dit was een serieus pittig gerecht!!! Hier waren onze smaakpupillen nog echt niet op getraind :p
Na de lunch hebben we de taxi gepakt voor een wandeling door het naastliggende FRIM regenwoud.
Helaas kreeg onze taxi een klapband….maar och nu weten we ook hoe we die moeten verwisselen :p komt misschien nog wel van pas…!!
Nog een keer jammer want de wandeltochten waren gesloten :( we konden zo wel een stukje het woud in lopen bij een kleine waterval, dit was mooi maar niet echt wat we wilde gaan doen. Toen weer terug naar het hotel om onze spullen te pakken.
Met al onze bagage gingen we op weg naar de monorail, rond spitsuur dus het duurde even voordat we mee konden, daarna op het busstation een ticket gekocht voor de nachttrein naar Mersing.
We hadden nog even de tijd om wat te eten, een hele gezellige foodcorner hadden ze op het busstation waar we locale kip gerechtjes gegeten hebben. Om 23.00uur stapten we de bus in vanuit een mega luxe busstation, het leek wel een vliegveld :o
Om 04.15uur kwamen we aan in Mersing aan de Oost kust van Malaysia. Het ritje was minder aangenaam omdat de airco veel te hoog stond en we helaas weinig konden slapen door de kou. Aangekomen in Mersing zijn we met 2 andere personen die ook bij ons in de bus zaten koffie gaan drinken, daarna zijn we op het ferry station gaan slapen want de ferry ging pas om 09.30uur. Wegens het moesson-seizoen was de vroege boot van 07.00uur gecanceld!
Ook dit was weer een hele bijzondere ervaring, nieuwe mensen, nieuwe omgeving, slapen op het station, met bagage overal heen sjouwen!

Dit waren onze twee dagen in Kuala Lumpur!
Erg leuk, nieuw, spannend, vakantie, heerlijk :):)
Nu op naar Tioman Island….

Heel erg bedankt allemaal voor al jullie lieve berichtjes en wensen!!!

Dikke kus en tot gauw

• 19 Oktober 2012 - 18:02

Ans En Vasek:

HOi Dave en Mandy

Wat fijn en geweldig om jullie eerste verhaal te lezen waren we al vol verwachting op aan het wachten, en yes nu is het dan zo ver.

Heel blij om te lezen wat jullie al allemaal gedaan en meegemaakt hebben en dat alles goed verloopt.

Heb Dave vanmiddag al watsapppje gestuurd maar nog niets terug dus we waren nu hartstikke happy met dit fantastiche verhaal, en wachten vol spanning op de eerste foto's .

Hier gaat ook alles zijn gangetje en het is hier momenteel 24 graden (niet te geloven toch

Heel veel lieve dikke knuffels xxx Van ons

• 19 Oktober 2012 - 20:27

Milou:

Haa dave en mandy,

paar daagjes daar en al heel wat meegemaakt super leuk om te lezen. De fotos zien er ook al super uit! Ben super benieuwd hoe het eiland bevalt, uploaden jullie daar ook een paar fototjes van! Geniet ervan!

Liefs milou

• 20 Oktober 2012 - 00:08

Louis En Anita:

Hoi Kanjers, geweldig dat we dit verhaal van jullie kunnen lezen. Jullie hebben al vanalles mee gemaakt en lekker gegeten in deze giga stad. Wat gaaf al die trappen en dat mega huge mooi beeldje :)Kei leuk om jullie foto's te zien en wat goed om jullie zelf ook op de foto te zien :) We zijn nu wel heel erg benieuwd naar de foto's van het Tioman eiland.
    Geniet van jullie vakantie, knoevels oet Blerick.

• 20 Oktober 2012 - 12:55

Lennie:

Blijf zo doorgaan! Have fun!
    X's

• 21 Oktober 2012 - 23:01

Fien Jacobs:

Hoi mandy en dave
    Wat leuk dat we zo jullie avontuur kunnen volgen 2 leuke dagen al achter de rug veheug me op de volgende veel plezier

• 21 Oktober 2012 - 23:01

Fien Jacobs: