Plans changed...got a job!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Plans changed...got a job!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Plans changed...got a job!!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

20 Februari 2013 | Australië, Cairns

Er gebeurt hier zoveel iedere dag dat ik van Dave de laptop mag lenen om jullie zo toch een beetje up to date te kunnen houden! Ik voel me erg arm zonder laptop...ben blij dat ik internet op mijn telefoon heb, maar het is toch ongelofelijk hoe snel je de laptop gaat missen!

Theo, ik ga zeker naar de Blue Mountains, ik kan me nog goed de enthousiaste verhalen pap erover herrinneren! Alleen gaat de trip eerst door de Westkust van Australie en kon ik waarschijnlijk pas tegen het einde van mijn jaar daar in de buurt! Maar het is zeker een stop die op het lijstje staat :)

De zeiltocht op de Falla afgelopen donderdag was weer super geslaagd! Er was een meisje uit Oosterijk aan boord die alleen rond reisde waar ik veel mee gekletst heb, wat erg gezellig was! Ook het snorkelen was weer super, deze keer heb ik zelfs een haai gezien! Een zwartpunt rifhaai, jammer genoeg zwom hij er snel vandoor. Ook zag ik verschillende pijlstaartroggen, meerdere anemonen met clownsvissen en een groepje pijlstaartinktvissen die van kleur veranderen! Doug kreeg pas na het snorkelen door dat ik Divemaster ben en zei hij dat hij me wel had laten duiken als hij het eerder geweten had :O Super jammer dus!! Maar hij was ook erg tevreden en vond dat ik gewoon nog een xtje terug moest komen. Wat hij aan het einde van de dag nogmaals zei toen ik afscheid nam! Altijd fijn om te weten :)
Terug bij de backpackers nam ik snel een douche en nam aan tafel plaats voor de Valentijns BBQ die ze georganiseerd hadden. Het mooie was ook nog dat hij voor ons als hard werkend personeel gratis was ;) We kregen een lekker glaasje rose en werden verwend met biefstuk, bbq worstjes, kangoeroe, kip, brood en salade! Het was allemaal erg lekker en erg gezellig. We zaten met ongeveer 15 man aan tafel en kregen na het eten nog wat chocolaatjes als toetjes en een Valentijns quiz met jongens vs meisjes...waarvan de meisjes natuurlijk gewonnen hebben :D

Vrijdag was de laatste dag deze week dat mijn Divemaster certificaat met de post zou arriveren, waar we op aan het wachten waren voordat we kunnen vertrekken. In de hoop dat het vandaag aan zou komen was onze planning om zaterdag te vertrekken naar het noorden. Het enige wat we dan op onze reis zouden missen en wat ik toch wel graag wilde zien was Babinda en de Josephine Falls. Dit lag iets terug naar het zuiden en besloten we om daar afgelopen vrijdag aan te besteden voordat we verder naar het noorden gaan. Na een uurtje rijden kwamen we aan in het dorpje Babinda waar een super schattig informtie centrum ligt waar ze ons een plattegrondje gaven met een wandelroute langs de creek op. Hiervoor moesten we midden door het dorpje rijden wat erg grappig en oud was. Bij Babinda creek aangekomen regende het helaas, maar aten we in een picknick hutje onze lunch, daarnaa was het weer even droog en liepen we de Devil's Pool Walk naar Boulders Gorge Lookout. Het was een erg leuke creek vol met prachtige grote rotsen waardoor het water zijn weg zocht. Helaas begon het halverwege weer te regen en heb ik met mijn poncho een afdakje gecrieerd om toch een foto te kunnen maken :p
Drijfnat kwamen we terug bij de auto en reden we een klein stukje verder naar Josephine Falls. Hier begon het nog harder te regenen en bleven we even in de auto wachten tot het over was, meestal is het een bui...en ook nu stopte het na een tijdje al zag het er nog altijd drijgend uit, dus snel begonnen we aan de wandeling naar de falls nu het even droog was! Het was een leuk stukje wandelen met verschillende uitkijkpunten op de Josephine Falls, die zeer indrukwekkend was!!!
De laatste stop in dit leuke en mooie dorpje was Bramston Beach. Dit was een behoorlijk lang strand en heerlijk om over te lopen. Hier aan de kust was het gelukkig droog, meestal blijft de regen tussen de bergen hangen. Op het strand lagen een hoop dode boomstammen die voor mooie kunst op het strand zorge en me deden denken aan 'het olifantenkerkhof' uit The Lion King ;)
Terug bij JJ's kregen we helaas te horen dat er geen post gekomen was, wat helaas voor ons betekende dat we tot na het weekend moesten blijven om te wachten op mijn Divemaster Brevet. Dit was best wel balen, want we hadden ons erg verheugd om verder te gaan. Omdat we nu moesten blijven belde ik gelijk Doug op in de hoop dat ik zaterdag weer mee kon op de Falla trip, maar helaas hadden ze de trip gecanceld omdat ze te weinig boekingen hadden :(

Zaterdagmorgen deed Dave dus nog een keer zijn poets klusjes en zijn we 's middags naar de shoppig mall gegaan omdat ik behoefte had aan iets anders om aan te trekken ;) Ik kocht een nieuwe korte broek en een truitje en maakte onderweg bij de duik winkel een stop om een poster/plattegrond van het Great Barrier Reef te kopen, souveniertje voor mezelf :) Zo heb ik van Egypte ook een mooi Dive kaart en een plattegrond van Mexico, Guatamala en Belize, dus deze moet natuurlijk wel aan mijn verzameling toegevoegd worden! Davy heeft zichzelf verwend met een erg vroeg verjaardagscadeautje en heeft zich een flitsende Oaklay zonnebril gekocht!! Later op de middag hebben we nog even in de Lagoon gezwommen, lekker in het zonnetje gelegen en ben ik nog een stuk langs de kust gaan rennen!

Zondag zijn we 's midddags een stuk van de Douglas Walking Track gaan lopen nadat Dave weer alles netjes gepoetst had. Deze wandeling begon bij de Barron Creek, waar we op mijn verjaardag geluncht hadden. De hele route van de Douglas Track is 7,8 km en staat 4-6uur voor met een moderate-difficult gradatie, en dat is dan 'one-way'. Wij hebben hem tot halverwege gelopen waar Glacier Rock lookout point was, het hoogste punt van de gehele Douglas Track! Dit was 3,6km berg op lopen wat we binnen 2 uur gedaan hebben, terwijil er 2.40uur voor stond! We waren ook wel pas om half 3 aan de wandeling begonnen en wilde voor het donker terug zijn, dus hebben we behoorlijk door gestapt :p Het was een erg leuke track om te lopen met prachtige uitzichten!! Netjes op schema kwamen we terug bij de Barron Creek en hebben we daar nog even lekker op een rots zitten uitrusten.
's Avonds hebben we nog een keertje bij de Woolshed gegeten met de gedachten dat het de laatste keer is en dat we hopelijk maandag verder kunnen rijden. Mijn bordje was zoals gewoonlijk heerlijk, ik had een Mexicaanse Burritto met frietjes en groente. Dave had Barramundi besteld maar deze was helaas erg droog...jammer van de laatste x.

Maandag morgen gingen we op zoek naar een computer reperateur voor mijn laptop. De verlichting van mijn scherm valt steeds uit. Dit doet hij al een tijdje, maar vaak als ik het scherm sloot en weer opende was het goed. Nu wordt het steeds erger en was mijn geduld behoorlijk op. Ik liet mijn computer achter in de shop en dan gingen ze kijken of ze hem kunnen maken! Met een beetje liefdesverdriet liet ik mijn lieve laptop achter...
Ook reden we langs de garage die de onze auto gemaakt heeft om te vragen of hij onze sigaretten aansteker kon maken. Deze willen we gebruiken voor het opladen van onze telefoons, maar elke keer als we hem inpluggen brand de zekering door :O Maakt dus ergens kortsluiting...hij haalde even het hele systeem uit elkaar, sloot een paar nieuwe kabeltjes aan en moest de aansteker een beetje verstellen om hem te laten passen met de lader en toen deed hij het uiteindelijk gelukkig helemaal goed!!! Yeeh, nu kunnen we gelukkig gewoon onze telefoon en laptops opladen onderweg :)
Op de weg terug naar JJ's kreeg ik telefoon van Reef Expierence of ik nog opzoek was naar een baan...Uhmm...Jaa (ons plan in mijn hoofd helemaal omgooiend). En 'smiddags mocht ik langs komen voor een gesprek! Zou ik na 4 weken zoeken dan toch een baan optie krijgen als Divemaster?! Om 13.00uur liep ik hun kantoor binnen en 10 minuten later stond ik met een crew shirt weer buiten en mocht ik Dinsdag mee op de boot voor een proefdag!! Whoehoe....spannend en leuk!!
Dit viel Dave even zwaar tegen omdat hij zich helemaal gefocust had op verder reizen. Maar gelukkig begreep hij ook dat ik deze optie voor mijn Divemaster carriere niet kan afslaan. 's Avonds hadden we weer gezellig pizza night bij JJ's en was het daarna optijd naar bed!

Ik moest me om 06.45uur bij Reef Expierence in de marina melden voor mijn proefdag op de boot. Dave was zo lief om mijn poets karweitje voor die morgen over te nemen. Op de boot kwam ik ongeveer 14 man crew tegen waarvan ik de eerste namen al vergeten was zodra ik halverwege was! Het is een behoorlijke boot met gemiddeld 100 passagiers aan boord!! En alle passagiers hebben een introductie duik in hun arrangement zitten, dus het is ons werk (als Divemaster) om te zorgen dat iedereen de juiste uitrusting aan krijgt op het moment dat hun groepje het water in gaat voor de duik. Deze mensen weten zo goed als niks van duiken af en laten zich door ons met uitrusting aankleden en doen precies wat je zegt :) Er gaan groepjes van 4 personen per instructeur het water in, er waren 2 instructeurs, dus 8 personen duiken.
Wat wil zeggen dat er nog zo'n 90 andere rond lopen en in het water liggen te snorkelen...waarvan vooral de japanners een gevaar zijn want deze kunnen niet zwemmen!! Ik moest dan ook op het eerste rif het water in met een life boei om een groepje Japanners rond te zwemmen en te zorgen dat ze niet verdronken!
Voor de lunch ging een van de Divemasters ook nog met een glass bottem boat over het rif rond waar mensen bij konden instappen als ze dat wilde. Een behoorlijke organisatie dus!!
De lunch was erg lekker en welverdient na een hele morgen hard werken!
Bij het tweede rif mocht weer iedereen snorkelen en voor degene die nog een keer wilde duiken, kon dat als ze ervoor bij betaalde. Het was dus niet zo druk met duikers als 's morgens, maar toch nog een aantal. Halverwege de middag was het tijd om te gaan en ruimde we gelijk alle duik en snorkel uitrusting op nadat we het gespoeld hadden! Best een klusje, uitrusting van zo'n 100 man opruimen!! Maar daarna konden we lekker relaxed van de terug weg genieten.
Terug in de haven stonden we in een rij langs de boot om alle gasten met een high five goodbye te zeggen ;) Daarna was het nog even de boot poetsen maar ook dit was snel gedaan met zoveel man crew. Simon (degene die me aangenomen had) kwam aanlopen en vroeg wat ik ervan vond? Kei leuk, eerste dag is altijd nieuw en lastig omdat je nog niks weet, maar had me prima vermaakt! Hij zou met de crew praten wat hun van mij vonden en dan zou ik de dag erna (woensdag) een telefoontje van hem krijgen. Hopelijk met goed nieuws!

Na 10 uur op de boot gewerkt te hebben was de terug weg naar huis erg ver wandelen en was ik helemaal gaar toen ik daar aan kwam!! Eerst maar ff lekker douche en daarna nieuwsgierige Dave vertellen hoe het was :) Geen zin om iets te eten te maken liep ik naar de winkel aan de overkant van de straat en haalde ik me een zakje pasta, heet water erbij en klaar! Dave had geen honger en vroeg me voor hem een magnum Ego mee te nemen ;) Om 21.00uur lag ik KO in bed!!

Na een hele lange nacht slapen had ik er nog moeite om vanmorgen (woensdag) om 8.00uur op te staan! Eerst maar ff ontbijten en een kop koffie en daarna poetsen! De rest van de dag hebben we zeer rustig door gebracht.
Wachten op een telefoontje ging uit om 17.15uur mijn gsm af....Still interested in the job, Mandy? Yes!! Oke, can you start tomorrow?! Yes!! En dat was het dan, Yeeh!! Ik heb een baan, mijn eerste job in de diving industry!! Super happy :D Morgen weer de hele dag op de boot op het prachtige Great Barrier Reef en als we terug zijn regelen we al het papier werk. Weet dus ook nog niet hoeveel dagen ik kan gaan werken, maar ben super blij dat ik werk heb!! Eerste baan in een nieuw beroep zonder ervaring is altijd het lastigste he ;) Vol positieve energie ben ik na dit goeie nieuws lekker een rondje gaan rennen en hebben we ' avonds een heerlijke doner gegeten!
Het is nu 21.00uu en dus echt bedtijd voor mij aangezien ik weer om 06.45uur op de boot moet zijn, maar daarvoor wel nog even de badkamers moet poetsen....dus veel te vroeg op staan...maar goed dat ik afgelopen nacht alvast wat extra geslapen heb ;)

Hoop dat met jullie alles goed is?? En dat jullie nog steeds genieten van de verhalen! Kijk uit naar jullie reacties :) xxx

ps.helaas geen foto's deze keer want om de een of andere vreemde reden kan dave zijn laptop geen foto's uploaden...

  • 20 Februari 2013 - 14:28

    Alda En Ard:

    Geweldig en super tof dat je een baan hebt en dan ook nog als divemaster :)
    We wensen je heel veel werkplezier toe en hopen voor je dat je lekker veel gaat verdienen.

    Bij ons gaat alles zo z'n gangetje; veel werken, weinig vrije tijd, sneeuw, regen, koud. We verlangen naar de lente en zomer. Gelukkig hebben we jouw verhalen waar we vrolijk en warm van worden.

    Een warme groet uit een koud Horst,
    Alda en Ard

  • 20 Februari 2013 - 14:48

    Anita En Louis:

    hoi spetter

    wat kei vet meid dat jij werk hebt in het duikwereldje. Your dream come true.
    Het heeft eventjes geduurd maar uit eindelijk komt het wel goed, hé.
    Ja zeker hebben wij weer genoten van je verhaal.
    Voor jou is het ook leuk als mensen een reactie plaatsen, heb jij ook eens wat te lezen :D
    Wij wensen jou heel veel succes met je nieuwe job.
    tot het volgende verhaal XXX

  • 20 Februari 2013 - 19:09

    Johan En Simone:

    proficiat meis met je nieuwe job, kei leuk.
    Heel veel werkplezier.
    Lfs x

  • 24 Februari 2013 - 15:39

    Tamara Peeters:

    Ha Dave en Mandy!

    Wat leuk om jullie avonturen nog steeds met regelmaat te kunnen lezen :-) Ik reageer niet elke keer, maar kijk wel bijna wekelijks even hoe het met jullie gaat en wat jullie allemaal meegemaakt hebben.

    Mandy, congratulations on your new job! Supertof dat je een baantje hebt in de duikwereld! Heel erg veel succes!

    Ik vind het echt heel tof dat jullie zo'n groot avontuur beleven... Wat je ook meemaakt in je leven en wat je 'later' ook gaat doen, dit neemt niemand je ooit nog af! Geniet van alle momenten!

    Veel liefs, Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 79639

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: