A mixed-up week... - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu A mixed-up week... - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

A mixed-up week...

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

26 November 2012 | Australië, Townsville

Het is lweer tijd voor mijn wekelijkse verslag…
Dus neem een zak met heerlijke chocolade pepernoten of van die lekkere kikkers en muizen…
Neem plaats op de bank en geniet ervan tijdens het lezen van mijn verhaaltje ;)
Al die heerlijkheidjes van sinterklaas mag ik dit jaar missen, dus zou ik het leuk vinden als jullie er voor mij eens extra van genieten!!

Maandag was mijn niet-luckyday :(
’s morgens moest ik naar de dokter. Ik was tijdens het douche het steentje van mijn MD piercing verloren en dacht dat de andere kant nog onder mijn huid zat, dus die moest verwijderd worden. Bij RAD heb gevraagd naar welke dokter ik het beste kon gaan. Van Fabian heb ik een naam en telefoon nummer gekregen, waar ik dan ook gelijk naartoe kon voor mijn Medische duikkeuring, die verplicht is voor een Divemaster.
Met de bus ben ik naar The Doctors gegaan, precies bij de goeie halte ben ik de chauffeur gaan vragen of ik er nog niet uit moest. JAA dus, anders was ik er voorbij gereden, beetje mazzel dus ;)
Nadat ik een formulier bij de praktijk had ingevuld met mijn gegevens, kwam Dr. Robert Teunnissee me halen. Deze vroeg wat er aan de hand was en na mijn tweede zin vroeg, ‘where are youfrom?’
From Holland….oh maar dan kunnen we ook gewoon Nederlands praten, was zijn reactie :O
Hahahaha, hoe handig en grappig is dat!! Is toch wel een stuk makkelijk om je probleem in het Nederlands uit te leggen. Hij wist wat ik bedoelde en had het al eens eerder gedaan, dus dat was zo gepiept, zie hij! Hmmm…had toch wel een beetje zenuwen…
Via een spuitje gaf hij me een plaatselijke verdoving. Toen de verdoving goed ingewerkt was, maar hij een sneetje en ging het opzoek naar het stukje titanium wat nog in mijn huid zou moeten zitten. Dit dachten we ook te kunnen voelen. Maar dat wat we voelde bleek een klein abces te zijn maar geen piercing te vinden. Het kan dus niet anders dat hij er met douche al helemaal uitgegaan is. Eigenlijk dus helaas voor niks een doctors consult….maar nu weet ik wel zeker dat hij eruit is.
Waar ik dus wel heel erg van baalde!!! De andere was er een week eerder uitgegaan, al heb ik deze er wel volledig uit zien groeien. Maar zoals verschillende van jullie wel weten, ben ik er altijd erg zorgvuldig mee omgegaan en heb ik het netjes afgeplakt gehad…en dan na 6 maanden groeien ze eruit en heb ik er eigenlijk nog geen plezier van gehad!!! :( thatsucks :(
Om de Medische duikkeuring te doen heb ik voor woensdag een afspraak gemaakt, dit kon helaas niet gelijk erbij.

Terug in het centrum had ik met Dave afgesproken en zijn we in de winkel boodschappen gaan halen. Op de terugweg naar het hostel zijn we ff bij Jam corner naar binnen gegaan om mijn rooster voor de week te vragen, zoals we vrijdag afgesproken hadden dat ik zou doen. Erik (een van de managers) was er, hij keek op het rooster voor mij en moest toen even bellen. Matt (de eigenaar) kwam er aan zei hij, ik mocht even wachten. Oke…mijn gevoel zei al dat het niet goed was.
Matt kwam eraan en zei dat het niet ging werken, dat hij mij niet vond passen in zijn restaurant. Hij wist niet waarom niet, misschien de taalbarrière was de enige reden die ik van hem kreeg.
Hiervan was ik redelijk perplex en ik vroeg hem of hij dit zo na een avond al kon bepalen? :O
Daar kreeg ik geen reactie op, maar vroeg hij of ik in geld nood was dat hij me daarvoor nog wel een keer in wilde plannen. Nou, nee dankje, als jij vind dat je na een keer met iemand werken al zonder reden of kans iemand mag bedanken dan doe ik dat bij deze ook!
Einde gesprek en weg was ie. Nog steeds perplex en behoorlijk verbaasd liep ik met Dave terug naar huis.

Dave is ’s avonds gaan werken, hij is wel gewoon voor 5 avonden ingepland deze week.
En ik was vooral erg blij dat deze niet-lucky maandag voorbij was.

Met hoop op n happy dinsdag stond ik ’s morgens op!
Dave moest werkschoenen hebben dus we hadden afgesproken om die morgen naar het winkelcentrum te gaan. Er liggen er rondom Townsville 3, dus we gingen naar een andere dan de vorige keer. Deze keer was het Stockland Shoppingmall. De eerste waar we naartoe geweest zijn was CastletownShoppingmall.
Stockland Shoppingmall is een stukje verder met de bus, maar het is ook niet leuk om weer naar hetzelfde winkelcentrum te gaan natuurlijk ;)
Hier zijn we de ochtend goed doorgekomen. Dave heeft nieuwe werkschoenen gekocht en het nieuwe seizoen van Castle :p een tv serie waarvan hij thuis alle seizoenen heeft en al een behoorlijk tijd op dit seizoen zat te wachten! Nu is het dan hier in Australië eindelijk uit, ook nog gewoon met Nederlandse ondertiteling! En ik heb mijn eerste leesboek gekocht! Deze had ik helemaal geen meegenomen van thuis. Nadat ik een voorstukje in de bios gezien had van een bestseller boek dat ze nu verfilmd hadden, kreeg ik ontzettend zin om heerlijk verzonken in een goed boek te zitten! The life of Pi heet het boek, hopelijk is het net zo leuk als het voorstukje van de film die ze ervan gemaakt hebben ;)
Voordat we de bus weer terug naar het centrum pakte hebben we eerste lekker ananas buiten in het zonnetje zitten eten!

Dave kreeg een smsje van de manager van JAM corner dat het rustig was en dat hij dus vanavond niet hoefde te komen werken. En ja…jullie raden dus vast al hoe we de rest van de dag gespendeerd hebben…idd ja…Dave met de ‘home-cinema-set’ kijkend naar Castle! En ik lekker in de zon aan het zwembad happy met mijn boekje!

Woensdagmorgen moest ik weer naar The Doctors om bij onze Nederlandse dokter een Medische duikkeuring te doen. Hierbij meten ze je ogen, oren, lengte, gewicht, bloeddruk, hartslag, longinhoud en waarschijnlijk nog een aantal dingen meer. Alles was prima…zoals verwacht zei de dokter :p Alleen mijn linker oog is voor veraf niet zo heel scherp, maar hier kon ik wel eens voor gaan kijken als ik weer terug in Nederland kwam, was zijn reactie ;) oke!!
Met mijn Medische duikverklaring ter waarde van $ 132,00 stond ik op de bus te wachten die me terug naar het centrum bracht.
Terug in het centrum ben ik de nagelstudio’s die er zitten binnen gelopen om te vragen of ze opzoek waren naar personeel. Momenteel niet, maar ik mocht wel mijn cv achter laten.

Inmiddels was het lunch tijd en was ook Dave in het centrum.
Vorige week toen ik begon met werken had ik mezelf beloofd dat zodra ik mijn eerste loon binnen had we sushi zouden gaan halen. Zoals wij een frietkraam hebben, hebben ze hier een sushi kraam!!
Hier waren we al verschillende keren langs gelopen en hadden we al staan kwijlen ;) ik vond dat met onze eerste loon we het wel verdient hadden.
Nou was in mijn geval helaas het probleem dat ik nog niet weet wanneer er weer nieuw loon komt, maar toch vond ik nog steeds dat we de sushi verdient hadden :p
Dus hier hebben we heerlijk aan het water in het gras van zitten genieten!!! Verrukkelijk!

Via internet heb ik nog een paar e-mails gestuurd naar vacatures die open stonden en heb ik mijn cv afgegeven bij een restaurant, bij ons in de straat, die ook op internet hadden staan dat ze nieuw personeel zochten. Hier waren ze enthousiast over mijn cv en werd ik in de sollicitatie procedure opgenomen. Nu afwachten dus….
’s Avonds hebben gewoon een boterhammetje gegeten, omdat we ’s middags al een erg luxe lunch hadden gehad ;)Dave moest weer gaan werken en ik heb me vermaakt met mijn Divemaster theorie.

Over donderdag moet ik toch echt toegeven dat ik niet meer weet hoe we de ochtend en middag zijn doorgekomen :O
Om half 6 moest ik bij RAD zijn voor de Oxygen Provider course en Dave moest ’s avonds weer bij JAM werken, dus we zijn al vroeg gaan eten.

Bij RAD gaf ik Fabian mijn Dive Medical en heb ik hiermee weer een blauwe sticker verdient. Jason (de instructeur van vorig weekend) was er ook en nog 5 andere personen die voor de cursus kwamen. Ook deze werd net als de First Aid gegeven door Amanda.
Zeer confronterend kon ik vanuit de laatste rij stoelen de tekst op het projectiescherm niet lezen :( en ben ik verhuisd naar een stoel dichterbij! Gelukkig maar dat ik net ‘goed’ gekeurd ben ;)
De cursus was leuk en interessant! Gedeeltelijk hetzelfde als wat ik in de EFR bij Jacques gehad heb, maar toch ook weer nieuwe onderwerpen. Het theorie gedeelte ging ze redelijk snel door heen, hierbij zaten voor mij onbekende Engelse termen en ging het dus erg snel. Aan het einde van de cursus heb ik haar gevraagd voor het theorie boekje over de Oxygen Provider dat ik van haar mee gekregen heb.
Het praktijk gedeelte mochten we zelf oefenen met het hanteren van een zuurstof systeem en het theorie sloten we af met 10 examen vragen die ik correct beantwoord had, dus geslaagd!!
In een geval van nood, lieve mensen….ben ik bevoegd om jullie zuivere 100% zuurstof toe te dienen!

Vroeg in de avond was ik weer terug en ben ik lekker aan het zwembad gaan zitten met een kopje thee, een Australisch timtammetje en het boekje over Oxyen Provider dat ik uit gelezen heb.

Vrijdag had ik het voorstel om op het strand te gaan liggen en Davy was het hier wel mee eens. Na het ontbijt hebben we onze tas gepakt en zijn we naar het enclosed gebied op het strand gelopen. Hier hebben we onze spullen neer gelegd en zijn we eerst de heerlijke zee ingegaan! Deze is hier helaas niet helder blauw en je kunt dan ook niks zien onderwater, maar het is wel fantastisch op temperatuur met 27°!! Hier hebben we ons de morgen/middag prima vermaakt. Ik had mijn leesboekje en mijn leerboekje bij me en natuurlijk gewoon al genieten door lekker in het zonnetje met een zeebriesje te liggen!!
Tegen het einde van de middag zijn we terug gelopen en bij RAD langs gegaan. Gister hadden ze nog 2 plekken vrij voor de trip komend weekend, als ze deze vandaag nog niet verkocht hadden mochten wij alsnog mee. Maar helaas kregen we bij RAD te horen dat ze, gelukkig voor hun, de plekken op het laatste moment toch nog hadden kunnen verkopen. Effe ter info; er kunnen op de boot Coral Gypsy maximaal 16 personen mee waarvan en maximaal 4 personen crew zijn. Mochten de plaatsen over blijven had ik gewoon als ‘opvulling’ en 5de crew lid mee gekund.
Nu hebben we het weekend van 8 december ingeboekt. Ik als DMC crew en Davy als funny gast! Helemaal blij dat hij bijna mag gaan duiken ;) ik natuurlijk ook he!!
Voor mij worden de eerste 2 weken van december wel heftig!! We hebben dan van maandag t/m vrijdag gasten vanuit het leger die bij RAD een cursus komen volgen. Wat wil zeggen dat ik waarschijnlijk 12 dagen aan een stuk ga duiken :p hoe slecht kun je het hebben….hahaha!!
Fabian vroeg wat we vanavond gingen doen en of we zin hadden om mee opstap te gaan…..Jaa zeker :D

Dave moest eerst werken dus die zou na komen. Rond 19.00uur is Fabian met Manny mij komen ophalen. We zijn bij een restaurantje/bar aan de boulevard gaan zitten. Hier hebben we wat gedronken en zitten kletsen met z’n drieën, dit was erg gezellig!
Rond 23.00uur heeft Manny ons terug gebracht naar FlindersStreet. Hijzelf moest om 3 uur ’s nachts weer op, omdat hij het weekend ging Skydive-en, erg gaaf!!
FlinderStreet is de uitgaansstraat van Townsville en ERG gezellig ;)
We hebben eerst een drankje gedaan bij de Madcow, dit is een soort feest cafe, niet echt mijn ding dus…
Daarna zijn we de clubs op gaan zoeken, waar ik en Fabian het gelijk veel beter naar onze zin hadden. Hier hebben we de hele avond heerlijk staan dansen!! Het was in eerste instantie nog niet zo druk, schijnt dat de Australiërs ook meer van het hangen aan de bar zijn. Fabian was blij te horen dat ik ‘yes’ zei op zijn vraag; ‘Do youlike dancing?’En de rest van de tijd hebben we op de dansvloer doorgebracht!!
Tegen middennacht kwam Dave de club binnen, net klaar van zijn dienst bij JAM. Daarna zijn we deze party night gaan afsluiten bij ‘The Bank’, een zeer geslaagde club met erg goeie muziek!!
Tegen 04.00uur hadden we onze kamer terug gevonden na een ontzettend leuke eerste avond stappen in Townsville :D

Schaamteloos hebben we zaterdag tot 12.00uur uitgeslapen!!
Tijdens ons ontbijt rond lunchtijd ging Dave zijn telefoon en was het JAM om te vragen of hij vanavond een paar uurtjes wilde werken. Dit heeft hij afgewezen omdat we al plannen hadden…en hij niet zo’n zin had :O
We hadden in de planning om die avond aan het strand te gaan bbq-en. Totdat Fabian mij belde en vroeg of dat we zin hadden om mee een hapje te gaan eten met hem en zijn Zuid-Afrikaanse vriend die we gisteravond ontmoet hadden.
Ondanks dat we allebei het $ teken voor ogen hadden, vond ik eigenlijk dat we ons niet alles moeten ontgunnen en juist op een uitnodiging mogen ingaan.
Het was dan ook weer een zeer gezellig en leuke avond!! Het eten was erg lekker, we hebben erg gezellig zitten kletsen :) na het eten zijn we een ijsje gaan eten bij de ijssalon tegenover wat amazing was! Wat later op de avond belandde we weer op FlindersStreet, hier hebben we in weer 2 andere bars een drankje gedronken en gezellig zitten kletsen. Tegen midnight was Dave moe en is hij gaan slapen, Fabian en ik zijn nog even gaan dansen bij The Bank!! En om 02.00uur lag ik na een heerlijke zaterdagavond in mijn bedje :)

Netjes om 09.00uur had ik mijn wekker gezet omdat ik naar de zondagsmarkt wilde, hier was ik nog niet geweest, omdat dit pas mijn eerste weekend ‘thuis’ is. Helaas is gedurende de nacht mijn batterij leeg gegaan en werd ik pas om half 12 wakker…
Douche, ontbijten en op naar de markt, we kwamen er aan om 13.00uur, de markt zou tot 14.00uur duren, maar helaas waren ze al allemaal op aan het ruimen. Met geluk hebben we nog een ananas en wat wortels kunnen kopen ;)
Na een kort rondje over de markt zijn we weer terug naar ‘huis’ gewandeld en hebben we een wasje gedraaid. Met een boekje aan het zwembad hebben we gewacht tot deze klaar was. De was hebben we opgehangen om te drogen en toen hebben we ons pakketje eten voor op de bbq gepakt en zijn we naar het strand gewandeld. Hier zijn we ons in het gras gaan zitten met uitzicht over de zee! 2 keer heb ik een schildpad voorbij zien komen die lucht kwam happen, erg gaaf!!!
Voor op de bbq hadden we gemarineerde kipspiesjes, paprika en brood met kruidenboter. Dit was heel erg gezellig en hier hebben we ons dan ook een aantal uurtjes goed vermaakt!
We hadden vandaag een afscheidsfeestje van een collega van JAM die ook bij ons in het hostel verblijft. We hadden gepland om daar rond 18.00uur te zijn. Toen we ons afgingen vragen hoelaat het eigenlijk was, was het al 19.00uur!! nou, zo gezellig hadden we het dus :p
Snel pakte we onze spullen in en liepen we terug naar het hostel, om daar ff de rugzak te dumpen en gingen we op weg naar de Australian Pub waar het feestje aan de gang was!
Jaa..wij waren erg laat…dus iedereen was natuurlijk al behoorlijk zat :-/ desondanks was het toch wel ff leuk! Tegen 22.30uur zijn we gegaan om in het centrum ff met thuis te gaan skypen, zoals afgesproken was. Dit was erg leuk!! Heel fijn om gezellig met pap en mam te kunnen kletsen en ze te kunnen zien!!!

Tegen de tijd dat we terug bij het hostel kwamen hadden de feestgangers zich bij ons zwembad neergeplaatst. Hier zijn we naartoe gelopen. Tot de conclusie komend dat iedereen zover was dat er weinig fatsoenlijks meer uitkwam en het spelletje gooi iedereen met kleren aan het zwembad in begon….besloot ik om (saai) heerlijk in bed mijn boekje te gaan lezen. Dave is, met als voorzorg zijn zwembroek aan, er nog gezellig bij gebleven….en zoals verwacht uiteindelijk in het zwembad geëindigd :D

Dit was mijn verhaaltje over een week in Townsville die F*cked up begon en zeer gezellig eindigde!!

Na wat gepieker over wat ik nu moest met werk heb ik besloten om me deze week volledig te concentreren op mijn Divemaster Theorie. Vanaf volgende week zit ik twee volledige weken op Pelorus Island, dan kan ik sowieso niet werken, dus ga ik als ik daarvan terug ben weer opzoek naar baantje.
Aangezien ‘Everythinghappensfor a reason’ zie ik de abrupte werk beëindiging als een duidelijk teken dat ik me moet focussen op datgene wat ik hier kwam doen en dat is mijn Divemaster opleiding volgen!!

Hopelijk hebben jullie genoten van het snoepgoed!!

  • 26 November 2012 - 14:16

    Lennie:

    Genietend van mijn heerlijke vol met hazelnoten zittende chocolade letter, 4 verse speculaasjes en een flink stuk banketstaaf met daarbij een kopje minty marokthee, heb ik weer genoten van je verhaal. Ik kan er weer ff tegen!
    X Len

  • 26 November 2012 - 14:34

    Jacqueline:

    Hey!

    Ik had geen pepernoten bij en heb je verhaaltje in de trein gelezen, telt dat ook? Als je wilt kan ik jullie wel een overleef sinterklaas in Australie pakketje maken, moet je me even een post adres geven.
    Balen van je werk zeg! Maar is nu kan je je ook focussen op je duiken :).
    Ik heb life of pi voor school moeten lezen en kwam er niet doorheen, ik hoop dat jij meer succes hebt.
    Groetjes!


  • 26 November 2012 - 14:54

    Louis & Anita:

    Jammer van je baantje meid, maar alles happens for a reason zoals je zelf al schrijft. <3
    en ook voor jou wacht er nog ergens n leuk job in Austalie
    Fijn dat jullie ook al een sociaal leven beginnen te krijgen en dat je n dans maatje hebt gevonden!

    Ook wij hebben genoten van het skypen met jou, fijn om je zien en je stem te horen. Gezellig met je te kletsen onder het genot van n warm kopje thee :)
    Nu we dit niet meer gezellig aan tafel kunnen doen we het maar via skype, toch :D
    Wat geweldig dat we over deze technieken mogen beschikken :)

    Succes met studeren deze week, lekker genietend in het zonnetje.

    Hiele diekke knoevel van dien paps en mams <3 <3


  • 26 November 2012 - 14:58

    Anita:

    O jao vergeet ik gans te zegge det de chocolade pepernoten, pepernoten met caramel, hartjes, tumtum en de muuskes hiel erg lekker waare bien dien verhaol. :P

    FF plooge......

  • 26 November 2012 - 14:58

    Anita:

    O jao vergeet ik gans te zegge det de chocolade pepernoten, pepernoten met caramel, hartjes, tumtum en de muuskes hiel erg lekker waare bien dien verhaol. :P

    FF plooge......

  • 26 November 2012 - 16:03

    Lilian En René Van Kilsdonk:

    Heerlik weer genaote van dien verhaol! Hiel vuul succes met de studie en met zeuke naor un ander baantje. Zoe en now gaon ik aan de pepernote.....

  • 26 November 2012 - 18:03

    Leni:

    Jouw verhaaltje was weer geweldig, maar ik had nog geen pepernoten in huis, ik heb een boterham met stroop gegeten. Is dat ook goed?

  • 26 November 2012 - 18:03

    Leni:

    Jouw verhaaltje was weer geweldig, maar ik had nog geen pepernoten in huis, ik heb een boterham met stroop gegeten. Is dat ook goed?

  • 26 November 2012 - 18:03

    Leni:

    Jouw verhaaltje was weer geweldig, maar ik had nog geen pepernoten in huis, ik heb een boterham met stroop gegeten. Is dat ook goed?

  • 26 November 2012 - 18:03

    Leni:

    Jouw verhaaltje was weer geweldig, maar ik had nog geen pepernoten in huis, ik heb een boterham met stroop gegeten. Is dat ook goed?

  • 26 November 2012 - 18:03

    Leni:

    Jouw verhaaltje was weer geweldig, maar ik had nog geen pepernoten in huis, ik heb een boterham met stroop gegeten. Is dat ook goed?

  • 27 November 2012 - 09:14

    Mandy Schouren:

    wauw mam det plooge is dich huul good geluk!! wat ontzettend vuul lekkers allemool....kwijl kwijl kwijl!
    Leuk det jullie toch allemaol wat lekker hebben genomen tiedens mien verhuulke :)
    En n reactie plaatsen natuurlijk! Thanks!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 79642

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: