Another week in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Another week in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Another week in Townsville

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 November 2012 | Australië, Townsville

Inmiddels is er alweer bijna een week voorbij gegaan hier in Townsville met de ‘gewone’ manier van leven ;) weer tijd dus om jullie even up te daten. Helaas deze keer geen spannende avonturen, maar gewoon een erg leuke week;

Maandag morgen moest Dave naar Bistro1 voor een gesprek, hij was alweer terug voordat ik het wist! Ging erg snel, maar was goed verlopen. De man zou hem deze week bellen voor een proefdag te komen draaien!
In de loop van de ochtend zijn we naar het centrum gelopen om even te internetten. Dave is door gelopen terwijl ik bij JAM corner (een restaurant op de hoek) naar binnen ben gelopen met mijn CV om te vragen of ik daar een aantal uren in de week kon komen werken. Craig van Remote Area Dive zei dat ze me daar waarschijnlijk wel konden gebruiken, had hun vorige Divemaster ook gewerkt.
Ook dit gesprek ging net als dat van Dave erg snel, ik kon dinsdag (toen morgen dus :p) een dag proef komen draaien!! Soo, das ff makkelijk geregeld!
Wel had ik hiervoor een zwarte blouse nodig en ja hoor….zwarte werk schoenen :(
De middag hebben we dus besteed aan het afstruinen van de winkels in het centrum naar iets geschikts, helaas hebben we niks gevonden.
Met de gedachte dat ik een zwart shirt bij heb en Dave zwarte schoenen heeft denk ik de proefdag zo wel door te komen ;)
Inmiddels hadden we het warm van het shoppen dus hebben we ons bij de Mac een heerlijke Maltersers McFlurry gegeten :O SUPER lekker!!!
De na middag hebben we langs het strand gelopen op zoek naar het “Enclosed” gedeelte voor de bescherming tegen de kwallen, het seizoen is per november begonnen en je mag dus niet het water in, alleen in dit speciaal afgesloten stukje. Niet echt heel bijzonder, maar voor als je echt heel erg graag de zee in wilt ;)
’s Avonds hebben we rijst gegeten met de overige steak die Dave gekocht had, wortel en Soja saus, smaakte weer prima :)

Dinsdag morgen moest ik om 11.00uur beginnen met werken. Daarvoor hebben we ontbeten en ff lekker een paar baantjes gezwommen!
Bij JAM corner aangekomen werd ik welkom gegeten en was het gelijk vrij hectisch, vandaag waren er paardenraces, de Melbourne Cup. Schijnt nogal een Big Deal te zijn hier. Toen de gasten arriveerde bleek dit inderdaad. Iedereen was echt ontzettend (in mijn ogen over de top) opgetut en uitgedost!!
Het werk zelf was niks bijzonders, drankjes geschenken, diner inzetten en uithalen. Het is wel een erg leuke zaak, mooi ingericht, erg mooie gerechten komen er uit de keuken! Alleen hebben ze hier nogal wat aparte drankjes die ik niet ken, andere bier soorten enzo. En ze doen hier het bestek aan de linkerkant leggen ipv rechts zoals bij ons! Ff wennen ;)
Tegen half 5 was alle weer zo goed als opgeruimd na voor hun de drukste dag van het jaar. Gelijk een goeie binnenkomer dus!! En ze waren ook zeer tevreden :) en wilde graag dat ik bij hun kwam werken. YEEH I’ve got a job!!
Morgen moest ik terug komen voor de papieren te regelen en dan wordt ik vanaf volgende week ingeroosterd! Erg blij wetende dat er binnenkort weer een beetje geld binnen gaat komen :D
Ons avond eten voor vandaag was…..pannekoeken….haha!!
Hmm erg lekker! Volgens Dave smaakte ze net als thuis!
Zal stiekem verklappen dat ze ook nog eens erg cheap waren…er stond hier een box met spullen die iemand had laten staan omdat hij ze waarschijnlijk niet meer nodig had, hier zaten onder andere kleren in, schoenen, een pan en…ja hoor een pak bloem!! Pannekoeken dus :p
De pannekoeken die we gemaakt hadden waren o.a. met banaan, appel, spek, kaas en naturel. Waarop we van de meisjes langs ons commentaar kregen opdat iedere met iets anders ‘belegd’ was! Grappig dat ze dat opmerkte ;)

Woensdag morgen hebben we de bus gepakt naar Castletown shopping centre opzoek naar werkkleding. Het was niet echt een enorm winkelcentrum, maar ze hadden er wel echt alles wat je je maar kunt bedenken! Ook hadden ze hier Primar waar we alles een stuk goedkoper kregen dan in de meeste winkels!! Voor op de boot met RAD moet ik een zwarte korte broek hebben, in de gewone winkels betaal je hier makkelijk $50 voor, nu heb ik er een voor $9.94! Beter dus!!
Ook heb ik hier een blouse gekocht voor te werken en zwarte werk schoenen die ik en bij JAM aan kan en die snel drogen dus ook voor op de boot handig zijn, aangezien Craig een hekel aan slippers heeft! Jaa…het is toch wat met die werkschoenen zeg!
Natuurlijk hebben we ook nog wat andere kleertjes gekocht, want langzaam begin ik een beetje op mijn garderobe uitgekeken te raken :p
We zouden om 13.00uur de bus terug nemen, maar we hadden het om 12.00uur al gezien. Dan maar een vroege lunch, want honger hadden we wel een beetje gekregen van al die lekkere kraampjes die je hier voorbij loopt. Veel koffie zaakjes waar heerlijke choco muffins en choco taarten in de vitrine staan!! Toen ik zag dat deze $7 kosten kon ik mijn choco verslaving toch wel bedwingen!
We hebben gekozen voor een Döner, ook deze was niet echt goedkoop, maar een betere lunch dan een muffin dacht ik zo :) Hij was dan ook erg lekker!!
Om 13.00uur hadden we de bus terug, zijn we even naar de supermarkt gegaan om boodschappen te halen en was het alweer bijna 14.00uur en moest ik bij JAM zijn. Hier kreeg ik de papieren die ik moest invullen en aan de hand van mijn gegevens maken ze dan een contract.
Daarna nog even snel terug naar het centrum want er was weer markt vandaag en moesten er dus groenten en overheerlijk fruit ingeslagen worden!
De na middag heb ik besteed aan het invullen van de papieren, Dave met het kijken van een film en hebben we aan het gras gelegen langs de haven, precies voor onze deur!! Genieten!
Vandaag hadden we, heel bijzonder, nachos als avondeten! Dave had hier al de hele week zin, maar zoals thuis dat je ze ’s avonds na het eten nog eens gaat eten, vonden we allebei niet echt een goed idee, omdat we eigenlijk nooit meer honger hebben omdat je al wat later eet. Dus ja, dan doen we toch gewoon als eten! Why not! Dus…kip in de pan, paprika, salsa saus, lente-ui erbij. Over de nachos, wat kaas erop en JAMMIE mega lekkere nachos!! Ook als avond eten prima te doen hoor :D
En om helemaal ingeburgerd te zijn hier aan het leven in Australie ben ik ’s avonds ook nog even een rondje langs het strand gaan hardlopen!! :O echt waar mam :)

Donderdag morgen zijn we de dag begonnen met lekker een paar baantjes te zwemmen in het zwembad dat precies langs onze kamer ligt!
Ik had ingepland om vandaag bij Remote Area Dive te gaan kijken of ik daar ergens mee kon helpen en of dat ze tijd hadden om me weg te wijzen en wat te leren.
Dus na het zwemmen ben ik gaan douche, ontbijten en ben ik richting RAD gelopen. Onderweg heb ik bij JAM nog even mijn papieren ingeleverd en de dagen doorgegeven dat ik beschikbaar ben. Krijg van hun een telefoontje zodra mijn contract klaar is.
Helaas had Dave nog steeds niks gehoord van Bistro1 en zou hij vandaag daar langs gaan om te vragen wat de bedoeling was!
Aangekomen bij RAD waren ze enthousiast me te zien en vonden ze het leuk dat ik kwam helpen! De foto die Craig tijdens de trip van vorige week van mij gemaakt had na het duiken lag al daar in de vitrine van de toonbank!! Whaa!
Craig heeft me laten zien hoe ze berekeningen maken voor de getijden van het water tijdens de trips die we maken. Want ze moeten checken of dat er genoeg water is om er met de boot te kunnen komen. Dit was al een mega interessant leer moment!! Wist helemaal niet dat ze dat zo konden doen ;) Cool!!
’s Middag kwamen alle cursisten die met het Army week mee gaan langs om zich in te schrijven en om hun maten voor de uitrusting op te meten. Ik kreeg een RAD shirt (een ander, maar de mijne is besteld) en mocht mee helpen met het passen van de uitrusting. Super leuk om zo al gelijk mee te mogen werken! Nadat voor iedereen alles gepast was en alle gegevens ingevuld waren moesten deze in het computer systeem ingevuld worden, ook dit vonden ze een mooi klusje voor me! Nadat ik hiermee klaar was kreeg ik een welverdiende overheerlijke koffie die ze bij JAM corner gehaald hadden ;)
Ook hebben ze me geleerd hoe een SWAG (matras/slaapzak) op te rollen en heb ik een kleine opfris cursus Open Water (eerste cursus voor duiken) gehad omdat ze me gevraagd hadden om de antwoorden te controleren op de PowerPoint presentatie de ze gemaakt hadden.
Tegen 16.00uur waren we een beetje uitgedaan en mocht ik als ik wilde morgenvroeg weer terug komen om te helpen met het inladen van de trailer voor het komende weekend tripje naar Bowen. Prima!
Na een erg leuke dag te hebben gehad bij RAD liep ik terug naar ‘huis’!
Daar kreeg ik van Dave te horen dat hij bij Bistro1 langs was geweest en te horen had gekregen dat ze hem pas zouden bellen als van de huidige collega’s zou vertrekken!! Ja heey, dat was niet afgesproken :(
Dus Dave had de middag besteed met het verspreiden van zijn CV aan verschillende restaurants. Helaas weinig positieve reactie waarop hij uiteindelijk ook bij JAM corner naar binnen is gelopen. Hier kreeg hij wel, net als ik, een positieve reactie en kon hij ’s avonds al proef komen draaien!! Worden we waarschijnlijk weer collega’s, grappig!
Ik had erge honger omdat ik geen lunch gehad had vanmiddag en Dave moest vroeg eten omdat hij moesten werken, kwam dat even goed uit! Aan de kook dus weer, ga het bijna leuk vinden :p
Voor vandaag hadden we salade met oosterse kip, champignons, paprika, lente-ui, komkommer en kaas en een stokbroodje met kruidenboter erbij!
Ook dit was weer zeer smakelijk :D
Na hiervan genoten te hebben ging Dave zich omkleden en ging hij netjes in witte blouse en zwarte pantalon op weg naar JAM om voor het eerst te gaan werken in Australie! Spannend!
Ik heb de avond door gebracht aan het zwembad, lekker buiten met uitzicht over de haven. Hier heb ik hard zitten studeren aan mijn PADI Divemaster manual en loop ik ruim op schema! Moet zeggen dat het me tot nu toe vrij goed afgaat, het is voornamelijk logisch nadenken met gezond en veilig verstand. Ook het Engels gaat best goed, af en toe een woordje dat ik niet ken. Maar dit schrijf ik dan op en zoek ik op zodra ik weer binnen internet bereik ben ;) moet zeggen dat het verstaan van de mensen hier me lastiger afgaat. Het is soms toch echt wel op letten als ze wat zeggen. Maar ik verwacht hier toch ook wel snel genoeg aan te wennen ;)
Tegen 23.00uur kwam Dave erg enthousiast terug van zijn eerste werkdag! Hij had het erg naar zijn zin gehad, mooie gerechten uit de keuken, erg leuke zaak!! Hihi klinkt bijna als mijn eigen ervaring! Erg blij te horen dat het goed bevallen is en ook hij heeft papieren mee gekregen om in te vullen. En dan kunnen we waarschijnlijk volgende week als collega’s samen beginnen!!

En zo komen we dan al bij vrijdag, vandaag dus, en is er alweer bijna een week voorbij. Ook hier gaat de tijd snel! Langzaam komen we steeds meer kerstversieringen tegen….heel vreemd!!
Vanmorgen was ik op tijd weer bij RAD. Alleen Amanda was er nog maar, Fabian (mijn instructeur) kwam iets later. een groot deel van de crew was vanmorgen vroeg vertrokken voor een 5 daagse duiktrip naar Port Douglas, super gaaf!!
Toen Fabian er was zijn we de trailer in gaan laden. Als eerste met de scuba tanks, deze moesten allemaal eerst gecheckt worden op voldoende lucht inhoud. Daarna ging onze eigen uitrusting erin en spande we voor een deel al het zeil erover. Morgenvroeg moeten we daar dan nog het eten bij laden. Ook hebben we samen de auto gecheckt op voldoende olie en koelvloeistof…haha stoer he!
Verder hoefde we voor deze trip niet veel klaar te zetten omdat dit geen kampeer trip is maar we in een cabin zitten en maar met 6 in totaal zijn.
Tegen lunch tijd hadden we dus alles zover als kon klaar staan en was er weinig meer te doen, dus ben ik gaan genieten van een vrije middag.
Deze heb ik besteed met te lunchen heerlijk in de zon aan het zwembad en daarna ben ik met Dave naar het centrum te gaan om internet binnen bereik te hebben. Toch ongelofelijk dat je het voor zoveel dingen gebruikt en ook echt mist als het er niet is!!
Inmiddels is het al 19.00uur en begin ik honger te krijgen!! Voor vandaag hebben we lekker wraps liggen!! Dus ik ga ff snel dit verhaaltje uploaden en dan lekker eten!!
Morgenvroeg moet ik om 05.30uur bij RAD zijn voor mijn eerste trip als Divemaster student naar Bowen! Heb er kei veel zin in en als ik terug ben horen jullie natuurlijk weer mijn belevingen!!

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties! Vind het super leuk om ze te lezen!!!
Dikke knuffel allemaal vanuit een heerlijk, prachtig en warm Townsville!!


  • 09 November 2012 - 13:42

    Vasek & Ans:


    Hallo Dave & Mandy,

    Wat leuk om te horen dat jullie weer collega's zijn geworden .... 't had weer zo moeten lopen.
    Wij zijn blij om te horen dat jullie het zo leuk hebben, maar ja, er moet ook gewerkt worden, dus jullie hebben het druk genoeg.

    We zien weer uit naar het volgende skype moment.

    Gr, van ons allemaal xxxx

  • 09 November 2012 - 17:34

    Johan En Simone:

    beiden proficiat met jullie baan! Dat hebben jullie snel gedaan.
    Super leuk om jullie verhalen te lezen en tussendoor ook nog lekkere recepten te krijgen :-)
    Have fun!

  • 09 November 2012 - 18:48

    Louis & Anita:

    Whaw allebei een job, wat gaaf en ook nog zo super snel. Proficiat. Fijn dat er nu ook weer wat centjes binnen komen. Jullie zijn al helemaal ingeburgerd, grappig dat jullie dat allemaal zo snel voor elkaar hebben.
    Het is elke keer weer erg fijn en leuk om te lezen wat jullie allemaal ondernemen en wat voor lekkers jullie iedere keer eten. Wij deden het vanavond hier met worteltjes, aard. en n stukje vis, ook erg lekker :)
    Vooral lekker blijven schrijven en ons op de hoogte houden van jullie activiteiten is Australie.
    Heel veel knuffels van ons.

  • 09 November 2012 - 19:35

    Tonny:

    Ha Mandy en Dave

    wat heb je er weer een leuk verhaal neer gezet
    ik geniet er iedere keer van
    Wat leuk dat jullie werk gevonden hebben.
    Geniet lekker van je weekend en we zullen wel
    weer op de hoogte gehouden door Dave want
    ook hij kan leuk vertellen.
    groetjes van uit Venlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 79634

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: