On my own in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu On my own in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

On my own in Townsville

Door: Dave

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 November 2012 | Australië, Townsville

Dag lieve kijkbuiskindertjes! :)

Zal ik ook eens een verhaal schrijven, inmiddels ben ik namelijk al 2 dagen alleen in Townsville en heb ik natuurlijk zelf ook het een en ander ondernomen. Na het vroege vertrek van Mandy gistermorgen die nu 2 heerlijke dagen heeft op de “Coral Gipsy” naar een prachtig bijna verlaten eiland met wit zand, ben ik Townsville in getrokken voor het verspreiden van mijn cv-tjes om hopelijk op deze manier een bij baantje te vinden zodat er ook centjes binnenkomen in plaats van alleen uitgegeven worden. Want de afgelopen dagen is er wel wat opgegaan, maar wel aan allemaal super leuke tripjes natuurlijk en heerlijk gekookte maaltijden :D

Mijn eerste stop was “Stanley’s” in het centrum van Townsville, dit is een zaakje dat zich alleen richt op ontbijt en lunch. Heel iets anders dan waar ik de afgelopen tijd en stages heb gewerkt! Daar heb ik mijn cv afgegeven, helaas was de manager ziek van Stanley’s dus kon ik mezelf verder niet “verkopen”bij hun. On we go! Mijn volgende zaakje wat ik op het oog heb is Bistro1. Zoals de naam al zegt: een bistro, wel geopend van 6am tot 11pm 7days a week! Maar helaas was ook hier de manager niet aanwezig :( deze kwam om 16:00 pas weer terug. Die managers toch.. Kunnen komen en gaan wanneer ze willen, naja.. De jonge dame die hier aan het werk was stelde wel iets meer vragen; wat mijn nationaliteit is of ik een studie heb gevolgd en welke dagen ik beschikbaar ben om te werken. Alles proberen te beantwoorden op mijn beste engels :p ben ik weer verder gelopen op mijn cv-tour! In het centrum van Townsville ligt Flinder Street, dit is een van de hoofdstraten van de stad. Hier wilde ik dus ook eventjes mijn oog op laten vallen, maar hier ligt namelijk ook (ook kleine afstand) de IMAX Cinema. Ik wilde dus wel even weten welke en wanneer de films draaien :P mede omdat er nu wel avondjes zijn dat ik in mn uppie ben, lijkt mij de bioscoop een prima tijdsverdrijf! Maar helaas!! Deze cinema blijkt alleen films over het onderwaterleven en de ruimte te draaien :-/ nou hier ga ik dus geen money aan uitgeven.. Ik trek wel een set duikuitrusting aan en ga up close and personal van het prachtige onderwaterleven genieten :D op de terug weg naar het centrum besloot ik mijn nieuwe gekochte simkaartje maar eens te testen en met het activeren blijkt dat ik 2 gemiste oproepen heb!!! Snel doorlopen naar de wifi-hotspot van Townsville en checken waar het nummer vandaan komt ( ik had nog geen beltegoed dus kon niet terugbellen -_- ). Niets kunnen vinden.. Hollend naar de supermarkt beltegoed halen want stel je voor dat het een belangrijk telefoontje was :-O Al terugbellend wel er aan de andere lijn beantwoord door een medewerker van Bistro1!! Zij bracht mij het nieuwtje dat ik maandag morgen om 8am al langs mag komen! WAT?!! :D Super happy was ik na pas mijn 2de cv afgegeven te hebben :p Met een vette smile op mijn gezicht heb ik mij dus ook een feestelijk bakje noodles gehaald om op te peuzelen in het hostel. Om mijn dag nog beter te maken heb ik tevens met thuis afgesproken om die avond om 21:00 uur te skype! 12 uur bij jullie lezers ;) Onder het genot van mn noodles heb ik nog even de PADI dvd’s gekeken, ik moet natuurlijk wel bij blijven want sommige dingen vergeet je gewoon. Een goede opfrisser dus! Het avond eten moest ik ook voor mij alleen maken, maar dit ging me goed af. Een heerlijk rood gebakken Australian steak met roasted aardappeltjes, gebakken paprika en ui.

Na mijn diner for one heb ik mij snel iets warmers aangetrokken want het was een beetje gaan waaien, tevens mijn laptop gepakt en richting het centrum gelopen waar ik weer op internet kon. Dit keer om natuurlijk te skype met mn thuis :) super leuk en fijn om mijn ouders, mijn zusje en onze harige viervoeter weer te zien!! De hamster van mijn zusje, die had het helaas begeven. Maar zoals ze zelf zij is hij in ieder geval niet van de honger omgekomen ;) Het was ontzettend leuk gesprek maar tevens ook voor iedereen geruststellend dat het goed gaat met een ierder!! Inmiddels was het al laat aan deze kant van de wereld dus tijd om naar “huis” te gaan. Terug in het hostel liepen er wel een aantal feestneuzen rond dus heb ik maar besloten om met van de gele oorstopjes te gaan slapen. Halverweg de nacht werd ik een keer wakker blijkbaar omdat ik een stopje verloren was, niet wetende dat de kerstman dit jaar heel vroeg was ging ik opzoek naar de andere helft. Toen ik onder het bed keek bleek hier een nieuw paar, nog verpakte, slippers te liggen !! :D en guess what, ook nog mijn maat!!! How amazing. Mijn dagje kon niet meer stuk. Gauw verder slapen.

Rond een uur of negen werd ik toch echt wakker van het licht, ik heb dus wel lekker uitgeslapen :) het enige nadeel van deze kamer is dat er ergens een big ass mosquito rondvliegt :-/ deze heeft blijkbaar een goed sappig adertje gevonden op mijn enkel want die zit compleet onder de muggenbulten letterlijk op 1 cm afstand van elkaar, om jullie een idee te geven ;) anyway dat hoort erbij he! Na een ontbijtje met een verse kop koffie ben ik weer naar het centrum van Townsville gelopen want iedere zondag is er namelijk een markt! Veel kraampjes met werkelijk alles wat je je kan bedenken, ook de enige ECHTE Aboriginals waren op deze markt al spelend op digeridoo’s! Super leuk om te zien :D maar ik had één doel; 2 dagen geleden hebben we namelijk een schandalig lekkere ananas gegeten, daar moest ik er natuurlijk weer eentje van hebben!! Dan kunnen we die over een paar daagjes weer aansnijden!! LEKKER. Inmiddels zit ik hier op mijn kamertje dit verhaal te schrijven met een kleine lunch, het avond eten hoeft niet want we hebben nog lekkere pasta staan. No worries about diner dus..

Ik ga mijn verhaaltje nu wel afronden.. foto’s kan ik helaas niet erbij plaatsen want mijn “onderwater”camera heb ik aan Mandy meegegeven met de hoop dat het kaartje natuurlijk helemaal vol staat met prachtige dive-plaatjes :D die krijg ik hopelijk straks te zien!!

Alright guys, morgenvroeg om 8 uur ga ik naar mijn eerste gesprek voor een baantje en ik laat jullie snel iets weten wat hiervan geworden is ;)

Greetings from sunny Townsville

Deep Sea


Davy

  • 04 November 2012 - 08:47

    Louis & Anita:

    kei leuk geschreven Dave. we wille dich kei veul succes winse met t sollicitatie gesprek en weej doeme veur dich.

  • 04 November 2012 - 09:00

    Linsey Van Eijk ( Collega Van Ans ):

    Hey Dave
    Wat goed om te lezen dat alles goed gaat met jullie daar, is elke keer weer een genot om de verhalen te lezen wat jullie daar allemaal meemaken en ondervinden SUPER gewoon.
    Hopelijk heb je snel een baantje zodat er in ieder geval zoals je zelf al zegt ook geld binnen komt en niet alleen uit hoef te geven.
    Ik blijf jullie verhalen volgen en stuur zeker nog eens vaker een berichtje.
    O ja de foto's maken het allemaal nog mooier.

    Heel veel succes met zoeken van een baantje en geniet van alles wat jullie daar allemaal mogen mee maken.

    Groetjes Linsey van Eijk :-) :-).

  • 04 November 2012 - 09:04

    Lilian En René Van Kilsdonk:

    Heerlik zo'n verheulke op de zôndaagmorge. Hiel vuul succes met dien sollicitatiegesprek!

  • 04 November 2012 - 10:44

    Ans En Vasek:

    WAt een leuk verhaal, zeg jij dat je er niet zo goed in bent!! Is toch een mooi geschreven .
    Ik denk dat Mandy inmiddels wel weer terug is in Townsville als je dit leest.
    We vonden het skypen ook echt geweldig wat een uitvinding. kijk alweer uit naar de volgende keer.
    We wensen je voor morgen heel veel succes met het sollicitatie gesprek en Mandy met leren.

    Voor jullie allebei heel veel liefs xx knuffels van ons

  • 04 November 2012 - 20:04

    Thea Joppen:

    Hoi Davy,

    hier even een berichtje van ook een moeder die haar dochter in Australie heeft zitten.
    Dus hier gaat het zo reisverslag Silvia, kijken of er bij jullie iets opstaat.
    Jullie schrijven wel veel meer, zodat ik er ook veel van mee krijg als Silvia komt waar jullie misschien al zijn geweest.
    Zij is gestart in Sydney en moet nog in Brisbaine zien te komen, Byron was tot nog toe haar favoriete plaats.
    Jullie hebben al heel veel gezien en beleefd en heel veel succes met je solicitatie, Silvia wil in Brisbaine proberen om te gaan werken.
    Het skype is inderdaad heel leuk, alleen wij hebben dit s'morgens om 8 uur nederlandse tijd gedaan.
    Nog een tip misschien, bij een reisbureau heb je gratis internet. Als het personeel aardig is mag je hier gebruik van maken, ja, ja op de kleintjes letten. Het geld gaat daar sneller op dan hier.

    Vele lieve groetjes,
    Bruno, Thea, PETER, Silvia en Linda

  • 05 November 2012 - 07:35

    Jeanne ,henk En Kids:

    Ha Dave,

    Er schuilt nog een schrijver in jou! Hartstikke leuk jullie verhalen en belevenissen te lezen.
    Voor ons natuurlijk extra leuk wat jij schrijft. Zo beleven we het hier in ons dorpje ook mee.
    En waar ik natuurlijk hartstikke jaloers op ben zijn die ECHTE aboriginals die je gezien hebt.
    Ooit wil ik er ook een zien.
    En wat goed dat je al op gesprek mag dat geeft een goed gevoel toch. Heel veel succes hier mee.
    We lezen het wel. Geniet van alles en we kijken uit naar het volgende bericht van jullie.

    liefs Henk, Jeanne RICK Mark en Lieke en DIKKIE

  • 05 November 2012 - 09:38

    Lennie:

    Goed zo Dave, Keurig geschreven, ik heb ervan genoten! Succes met je sollicitatie! Blijf schrijven ook al moet je straks gaan werken! Dikke kus, Len

  • 05 November 2012 - 09:38

    Lennie:

    Goed zo Dave, Keurig geschreven, ik heb ervan genoten! Succes met je sollicitatie! Blijf schrijven ook al moet je straks gaan werken! Dikke kus, Len

  • 05 November 2012 - 09:38

    Lennie:

    Goed zo Dave, Keurig geschreven, ik heb ervan genoten! Succes met je sollicitatie! Blijf schrijven ook al moet je straks gaan werken! Dikke kus, Len

  • 05 November 2012 - 09:40

    Lennie:

    Sorry, iets ging er fout!!!!

  • 05 November 2012 - 17:04

    Franca:

    Oké, bietje un late reactie Dave, maar ik wil toch wel effe laote weite det ik van dien verhaol genote heb.Tis leuk um det te leaze dus schrief gerust wat vaker.
    Ik hoop det dien ierste sollicitaite gesprek positief zal zien, zoedet ze aan ut werk kins en cente verdeene, die weer snel oet te geave zien aan allemaol die té gek leuke dinge.
    Leefs Franca en femilie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 79527

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: