Last days on the farm... - Reisverslag uit Katherine, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Last days on the farm... - Reisverslag uit Katherine, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Last days on the farm...

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 September 2013 | Australië, Katherine

Hey Everyone!
How Ya’all doing?!
Mijn voornemen om jullie weer te schrijven voordat we de farm verlieten is me helaas niet gelukt :(
Maar ik zal jullie even over de laatste paar dagen vertellen, probeer het kort te houden :p

De laatste week werken was zeer vermoeiend, lange dagen en vroeg op, waarschijnlijk omdat je weet dat het er bijna op zit, is het zwaarder. Maar het was ook een hele goeie week omdat we de meloenen pakte op contract basis á 0,25 cent per ingepakte doos. De meloenen die we plukte was van een nieuw en erg goed veld, met grote ronde meloenen in. Wat betekend; makkelijk pakken en hoe groter, hoe minder in een box, hoe sneller weer een box klaar! We hadden dagen dat we $28 per uur verdiende omdat het zo snel ging!! Ofcourse waren we hier natuurlijk super blij mee, maakt een klein beetje goed voor de eerste paar weken.
Een van de laatste dagen dat we in de shed waren bracht ik mijn Hollandse pakketje mee en hadden we tijdens de break koffie met stroopwafels en likeur 43, JAMMIE!!
Iedereen was zeer onder de indruk van de stroopwafels, these are amazing, delicious :)
Ook de 43 viel bij iedereen zeer in de smaak en spoedig zal er via internet een paar flessen geïmporteerd worden, haha!
Deze laatste paar dagen bracht ik mijn camera mee naar het werk zodat ik toch nog alles kon vast leggen voordat ik het boeren leven weer achter me laat. Ik vond het erg leuk, erg leuk om vanalles te leren over het fruit en de groente. De machines besturen is erg gaaf en vooral de mensen die ik ontmoet heb zijn geweldig! Dat is dan ook het minder leuke deel van het verder reizen, afscheid nemen…
Maar zoals ze zeggen “There are no goodbyes only good memories”
Gelukkig hebben we ook Facebook en er weer een paar nieuwe vrienden bij, benieuwd hoeveel van deze mensen ik ooit weer terug ga zien.

Vrijdag 30 augustus was onze laatste werkdag en deze sloten we super af met weer $28 per uur!
Daarna snel naar de dongers voor een douche, het verzamelen van onze werkkleding, de bbq spullen en natuurlijk niet vergeten, de wijn! Alles in de auto geladen reden we naar de Andrews farm naast ons. Hier zaten de Australische ‘lads’, Trevor en Pete al lekker met een biertje. Later kwamen Tania, Bruce, Christoph, Bernie en Dave ons ook vergezellen en hadden we een erg gezellige en lekkere bbq. Christoph had voor ons weer heerlijke kip gemarineerd en Tzatziki gemaakt, ook hadden we pompoen en bbq-worstjes met brood.
Nadat iedereen alles opgegeten had en behoorlijk wat biertjes en wijntjes gedronken had ging de helft van de club naar bedje toe en was het tijd voor ons kampvuur. Samen met Tania, Bruce, George, Dougie en Mal maakte we een vuurtje waar we onze werkkleding/spullen symbolische in verbrandde!! Alles was rood van de zand en niet meer schoon te krijgen dus….de fik erin!!!
Heerlijk gevoel :) shirtjes, broek, sokken, schoenen, handschoenen…..No more work….FR3DOM!!

Zaterdag morgen was ik mega vroeg wakker en begon ik met het inpakken van mijn spullen. Tegen 8 uur waren we klaar om een weekend in Darwin door te brengen. Het was de bedoeling dat Christoph ook zou komen, maar helaas moest hij werken. Eva kon alleen nog een late vlucht krijgen dus zij arriveerde pas zaterdag tegen middennacht. En helaas kregen we onderweg naar Darwin een smsje van Bruce en Tania dat het niet zo goed ging met haar rug en dat ze dus helaas onze mega gezellige dinertje in Darwin moesten cancelen :( Dat viel wel even tegen, maar Mal en ik hebben veel lol samen dus we reden vol goeie zin Darwin in om er een super weekend van te maken!
Shoppen was de eerste ‘to do’ op ons Darwin lijstje en we vonden Caserina Shopping Mall, hier was volgens iedereen de beste plek om te shoppen. En onze monden vielen open toen we ernaar binnen liepen. Voor ons beide was de laatste keer dat we echt geshopt hadden toen we nog thuis in ons geboortelandje waren! We liepen binnen aan het begin van de middag en liepen om 5 uur toen de winkels gingen sluiten zeer tevreden met een hoop tassen naar buiten :D
Er was gelukkig veel uitverkoop en zo konden we toch best goedkoop shoppen. Aangezien we afgelopen vrijdag zo goed als al onze kleding verbrand hadden moest er een hoop nieuw gekocht worden.
Ik was erg blij met alles wat ik gekocht had en in de 10 minuten dat Mallory me alleen liet is het me ook nog gelukt om een boek te kopen :( …was echt nodig….maar hey het nieuwe boek van Dan Brown!
We vervolgde onze weg naar het centrum van Darwin om daar in te checken bij het hostel dat Eva voor ons gereserveerd had, het zelfde als waar we de eerste keer in Darwin verbleven.
We wilde rond 7uur gaan dineren, dus gunde ons even de tijd om 10 minuutje te liggen. Daarna hop de douche in en nieuwe kleertjes aan :)
Het restaurant waar we gingen eten was ons door velen aan beveelt en we konden dan ook niet wachten, een All You Can Eat Seafood Restaurant!
Het was bijna een half uur lopen en gelukkig hadden we dan ook onze slippers aan ipv de hakken waar we van plan waren op te gaan stappen die avond ;)
Het restaurant was fantastisch!! Het was behoorlijk druk maar een zeer goeie doorloop en snelle service. Het buffet was enorm, verse garnalen, mosselen, oesters, gefrituurde vis varianten, knoflookbrood, gemarineerde krab, barramundi, garnalen in knoflooksaus, gemarineerde kip, steak, aardappelen, pompoen, roerbak groente, noodles, rijst….pff dat was het dacht ik wel
Oh ja, dessert buffet, cheese cake, chocolade taart, kokosmakrons en een chocolade fontein!!!!! Hier kon je verschillende soorten fruit op een stokje in dompelen, awesome!
Bij al dit heerlijke eten dronken we een lekkere fles witte wijn en waren we na het dessert helemaal vol en gaar. Nu dat we rust hadden kwam alle moeheid van het werk eruit en vielen we bijna in slaap aan tafel…..oudjes hey :(
We moesten weer een half uurtje terug lopen en hoopte dat het ons zou opfrissen, helaas….
Terug bij de backpackers waren we beide nog steeds mega moe en moesten we helaas Eva teleur stellen maar we waren veels te moe (en vol) om te gaan dansen.
We ontmoete haar bij de receptie en gingen daarna heerlijk slapen. Zzzz….
Zondag waren we weer redelijk fris en genoten we bij een restaurantje van een lekker ontbijtje voordat we terug naar Caserina Shopping Mall gingen, Eva had nog een aantal spullen nodig voor onze West kust trip.
Rond 2 uur zaten we weer in de auto om terug naar Katherine te rijden, en voor het donker aan te komen ;)
We allemaal weinig zin om terug naar de farm te gaan, maar het was gelukkig maar voor een nachtje!
Die zondag avond gingen we terug naar Andrews farm om onze visum papieren voor het tweede jaar op te halen!!! Whoehoe :)
En om Bruce, Tania en de ‘lads’ goodbye te zeggen. De jongens komen uit Melbourne, dus het zou zomaar kunnen dat we elkaar daar weer treffen.
Ik vond het een heel stuk minder leuk om van Bruce en Tania afscheid te nemen, we hebben bijna 3 maanden iedere dag met hun gewerkt, gezellige bbq’s gehad en hun hebben ons erg geholpen in de vreemde periode met Steve.
We hadden een sleutelhanger voor hun laten graveren met ‘Shit Ya’ ‘M&M’ zodat ze ons nooit zouden vergeten! Shit Ya is een van de Australische sayings, dit is een van de beste en dat zeiden we allemaal dan ook geregeld als iets er goed of gaaf was!
Gelukkig heeft iedereen Facebook en hopelijk kunnen we zo toch contact houden.
Terug in onze dongers begonnen we met onze spullen in te pakken en kon ik voordat ik ging slapen nog even gezellig met pap en mam skypen voordat onze mega gave route trip gaat beginnen!

Maandag morgen was het dan eindelijk zo ver!
Nadat ik de auto netjes uitgezogen had in een poging de rode zand eruit te krijgen konden we gaan inladen. Dit was een behoorlijke opgave en was dan ook extreem hoeveel shit wij 3 meiden hebben!!
Maar met een beetje wurgen kregen we er alles in :)
Nog een laatste foto voor het ‘King Producers’ bord en we lieten de farm achter ons….
Het was een leuke tijd, hard gewerkt, geld verdient, visum verdient…
maar nu tijd om weer de weg op te gaan!

Bye Bye

  • 09 September 2013 - 08:14

    Lennie:

    Go,Girl,go!

  • 10 September 2013 - 10:20

    Anita:

    Geweldig om dit verhaal met mijn boterhammetje en kopje thee te kunnen lezen. Ik weet het ik loop helaas achter. DrukDruk he :) Vanmorgen de keus vehaaltjes lezen of keuken poetsen, hihi vanmiddag werken. Kan me heel goed voorstellen dat jullie moe zijn, jullie hebben ook heel veel gewerkt en nu kan het genieten beginnen yeehh. Daar hebben jullie het voor gedaan!
    Jullie hebben inmiddels alweer heel leuke dagen beleeft en veel gezien. En wij foto's en filmpje op de pc bekeken waar jullie zijn geweest.
    Veel plezier lady's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 79489

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: