Living in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Living in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Living in Townsville

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

02 November 2012 | Australië, Townsville

Na al vele belevingen, indrukken en verschillende plekken gezien te hebben, hebben we 2 heerlijk rustige dagen gehad, hier in ons ‘voorlopige thuis’!

Donderdag morgen konden we om 09.00uur van kamer verhuizen, helaas was onze langdurige kamer nog niet schoon, maar we konden in ieder geval onze spullen erin zetten.
De kamer die we nu hebben is een prima kamer voor voorlopig in te wonen. Er staat een kast, een dressoir, een nachtkastje met lamp, grote koelkast een extra bed en een tafel met stoeltje. Hij ligt naast het zwembad! En is twee deuren van onze eerste kamer, dus het verhuizen was zo gebeurd ;)
Daarna had ik nog een beetje tijd over en ben ik ff aan het zwembad gaan zitten.
Om 10.10uur was het tijd om aan te lopen…
Met mijn PADI boekentas ging ik vol zin en een beetje zenuwen op weg naar Remote Area Divers.
Netjes optijd kwam ik daar aan en was Amanda (waar ik de vorige x al mee gesproken had en die vandaag mijn introductie ga doen) nog in gesprek met een ander vrouw, die voor zover ik kon opvangen ook voor Divemaster aan het leren was.
Tijdens het wachten heb ik kennis gemaakt met Erin, het meisje waar ik vanuit Nederland al heel wat e-mail contact mee heb gehad. Leuk om er nu een persoon bij te kunnen zien, zo vond zij ook :)

Na een aantal foldertjes doorgebladerd te hebben was het mijn beurt en mocht ik aan het tafeltje komen zitten ;)
Hier kreeg ik van Amanda uitleg over het standaard protocol wat RAD (Remote Area Dive) hanteert. oa. Dat de eigenaar een hekel heeft aan flipflops :( dus die mag ik niet aan, een crew shirt dat ik moet dragen tijdens de cursus wat ik van hun krijg. Verder heb ik een redelijk uitgebreide uitleg gekregen over wat de opleiding inhoud en de instructeur die ze aan mij koppelt. Dat is de jongen die me maandag geholpen heeft, hij ziet er nog erg jong uit, maar wel erg aardig! De ideale tijdsduur die hun voor de opleiding geven is 6 maanden, het is te halen binnen 5 weken, maar een reële tijdsduur is 2/3 maanden.
Na de uitleg die ik gekregen over de opleiding geloof ik dat graag!
In totaal ben ik 2,5uur daar geweest waarvan Amanda bijna non-stop heeft zitten vertellen en uitleggen!
Ook heb ik achter de schermen een rondleiding gekregen en een indruk gekregen van de trips die hun organiseren.
Deze duikschool doet niet aan dagtripjes zoals bijna alle andere duikcentrums, deze duikschool verzorgt weekend tripjes naar Remote Areas (afgelegen, onbewoonde plekken)!!
Hier zit dus ook een ongelofelijke organisatie achter, ze moeten slaapbedden meenemen, watervoorraad, eten, duikspullen, flessen enz…
Het eiland waar ze meestal naartoe gaan is, op een man na die aan de andere kant een huisje heeft, onbewoond!
Ze hebben dus ook een drie dubbele checklijsten om er zeker van te zijn dat ze alle spullen die nodig zijn ingepakt hebben als ze vertrekken!
Na dit alles had ik mijn ogen uitgekeken en waren mijn hersenen overladen met informatie :D net als een eerste werkdag…zoveel nieuws in een keer.
Deze introductie sloten we af met een globale planning voor de komende weken, met als eerste dit weekend mee op trip om te kijken, observeren en een indruk te krijgen van hoe hun werken…en te genieten natuurlijk :p hoe vet is het om te gaan camperen op een onbewoond eiland en ook nog een aantal duiken te maken!!
Na alles besproken te hebben moest ik nog even een pak passen, want het mijne is waarschijnlijk iets te warm :-/
En daarna was het voor vandaag klaar, ze zei dat ik mijn theorie veel al in eigen tijd moet leren, dus daar kan ik voorlopig mijn vrije tijd wel aan gaan besteden!

Dave was in de bieb om onze cv’s uit te printen, dus ben ik daar naartoe gelopen. Hij had zich prima vermaakt deze morgen met het bezoeken van een aantal winkeltjes en het internet.
Heel nieuwsgierig was hij naar mijn verhaal :) Ik moest de informatie wel nog even laten bezinken, maar fijn om het tegen iemand te kunnen vertellen!

Nadat we terug op onze kamer wat te eten, drinken en lezen hadden verzameld zijn we naar het strand gelopen. Hier zijn we ons lekker gaan liggen. Prachtig uitzicht over de zee en Magnetic Island dat precies voor de kust ligt. Ze hadden op het strand een bord neergezet met verboden te zwemmen vanwege het kwallenseizoen, dat vandaag begonnen was! En tot mei duurt!! Helaas kunnen we dus niet in de heerlijk verleidelijke zee zwemmen :(
Dave heeft zich geamuseerd met een wandelingetje over het strand, ik heb ff een dutje gedaan en ben begonnen met het lezen van Capter One of my Padi Divemaster Manual :D
Na een lekker relaxte middag zijn we tegen 17.00uur terug gelopen naar ons ‘huisje’. Tijd om te koken :O voor vandaag hadden we kip met rijst en worteltjes….hmmm ook hadden we nog wat paprika, champignons en een lente-uitje voor erbij. Dave heeft zich alles onder elkaar gemixt als nasi. Ik had de rijst met wortel en lente-ui gemixt, maar de kipfilet in zijn geheel gebakken…bijna net zo lekker sappig als pap de kipfilet maakt!!!
De avond heb ik doorgebracht met mijn studie boek en een lekker kopje sterrenmix thee aan het zwembad, onder de sterren met uitzicht op een haven-baai van de zee, niet heel verkeerd he!

Vanmorgen hebben we na het ontbijt onze ananas gesneden, super lekker!!
Deze hebben we ingepakt en meegenomen voor de lunch :)
We zijn vanmorgen eerst langs een paar Real Estate bedrijven geweest om te kijken voor een appartementje, helaas zijn deze allemaal erg duur! We betalen nu 240$ per week en dat is het goedkoopste dat we tot nu toe zijn tegengekomen!
De rest van de dag hebben we doorgebracht in Queens Garden. Ook weer een heerlijk relaxte middag ;) die me erg goed gedaan heeft, na de twee weken rondreizen is het toch wel lekker om gewoon even een middag niks te hoeven!
Al heb ik natuurlijk wel een behoorlijke tijd zitten leren :) maar de eerste twee hoofdstukken waren leuk, interessant en prima te doen!
Als lunch hebben we ongelofelijk zitten genieten van onze mega verse en rijpe ananas!! Gelijktijdig hadden we de gedachte; ‘dit gaan we nog heel vaak eten’ :D
Het park heeft een gedeelte regenwoud, heel veel palmbomen, prachtige grote vlinders die je voorbij vliegen. Diverse vogels die de hele dag door zingen en herrie maken ;) allemaal hun eigen liedje. Ik heb al een aantal vogels gezien die ik met mam ook in het Loro Parque op Tenerife gezien heb! Ook de regenboog Lorikeet die bij jullie in de kamper zat, pap!!
Als toppunt kwam er ook nog even een varaan op 2 meter afstand rustig op zijn gemak bij ons voorbij lopen en een tijdje later ook weer terug! Fantastisch!!
Het is echt heerlijk om zo in de natuur te zitten!!

Tegen de avond kregen we honger en zijn we terug gelopen. We hadden nog pasta die we warm gemaakt hebben met een vers lente-uitje en wat kaas. Het smaakte erg goed!! Tijdens het klaarmaken waren er andere gasten braadworstjes aan het klaarmaken, waarover Dave zei; Oohhw, lekker, die wil ik ook een keertje eten. Etende van onze pasta kwam de man terug nadat hij had gegeten met twee worstjes die ze over hadden en ons aanbood!! Helemaal happy had Dave zijn worstje :D

Na het eten heb ik mijn tas ingepakt met spullen voor mijn eerste weekend trip. Vanmorgen had ik mijn duikuitrusting al bij RAD afgegeven, die pakken hun al in. Mijn kleren en toiletspullen enzo moet ik morgen gewoon zelf meenemen. Morgenvroeg om 06.00uur moet ik bij RAD zijn en vertrekken we voor 2 dagen/1nachtje naar het eiland Pelorus. Heel spannend, ben ontzettend nieuwsgierig en heb er mega veel zin in!!!

Nu ga ik netjes erg vroeg proberen te slapen en horen jullie absoluut weer van me als ik terug ben op de bewoonde wereld!!

See ya

  • 02 November 2012 - 12:20

    Louis & Anita:

    Whow meid, wat gaaf watse allemaol gemis beleeve, spannend. Zien aok allemaol dingen die zich op t lief geschreeve zien. Hiel fijn te leeze het jullie zo good vuur och zelf zurg. :-)
    Geneet der van.
    Dave succes met t vinden van n job, Mandy succes met de cursus.

  • 02 November 2012 - 15:30

    Franca:

    och gut, og ierste gescheije weekend dus, hahaha, Dave nou bis dig de schriever van deez site in ut weekend?
    Veul plezeer Mandy, kiek auk good of ze Vriedaag zeus zitte op ut eiland?
    Pfff, ik gaon ut kort maake, Tibbe ligt onder mig aan un verkens-oer te knauwele, en daor kumt mig toch ein geur vanaaf, poepoe.
    Dave geniet dig auk van dien weekend, we geniete nog stieds vollop van og verhaole en plaetjes.
    Doei Franca

  • 02 November 2012 - 22:40

    Monique Van Den Berk:

    Ben erg benieuw naar jullie duiken!
    Wie was dat Mandy, die jij tegen was gekomen van mijn werk?
    Veel plezier, succes met de opleiding.
    Groeten, Monique

  • 02 November 2012 - 22:54

    Lizette:

    2 november 2012 22:50 | Door: Lizette
    Hallo lieve mandy en dave,

    Vanavond eens rustig de tijd genomen om het tweede deel van jullie reis te lezen.
    Ik wilde naar een film kijken maar voor ik het wist zat ik in jullie film, ik slenterde door straatjes, genoot van het zonnetje en sloot af met een BBQ bij een ondergaand zonnetje.
    Heerlijk om te lezen, en bijna het gevoel te krijgen om daar te zijn. Jullie maken en zien geweldige mooie dingen en ervaringen mee. Jullie foto's zijn prachtig, blijf vooral zo'n
    Heerlijke verhaen schrijven. Voor beide suc6 met duiken en Dave met het vinden van een baan. Maar ook dat gaat lukken. Xx lizette

  • 03 November 2012 - 18:53

    Ingrid:

    hoi Mandy en Dave, wat een heerlijke mooie verhalen, je schrijft ze zo fijn dat ik zelf bijna die varaan aan onze tafel voorbij zag komen, ha ha. Geniet ervan studeer ze JE KUNT T !!!!
    xx Ingrid

  • 03 November 2012 - 19:05

    Tonny:

    Hoi Mandy en Dave

    Via tante Fien heb ik geheurt det geej in Australie ziet
    en bin ik vanmiddag achter de computer gekraope um og
    verslaag te laeze.
    wat kinse toch leuk vertelle euver wasse daor allemaol aan ut daon bis.
    Ik heb alles in eine kier gelaeze en vergaot um veur ut aete te zaorge
    zoe leuk vond ik ut.
    ik verheug mich op ut volgende vehaol van og
    geniet der van en geej zult zeker nog van mich heure
    eine vense groet Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 79495

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: