Passed for my Divemaster Theory Exam! - Reisverslag uit Pelorus Island, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Passed for my Divemaster Theory Exam! - Reisverslag uit Pelorus Island, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Passed for my Divemaster Theory Exam!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 Januari 2013 | Australië, Pelorus Island

Thanks allemaal, ben altijd erg blij met jullie reacties op mijn verhalen en vind het erg leuk om ze te lezen!!
Erg leuk Lennie dat ik jou break mocht zijn ;)
Mam, ik moest ook meerdere keren aan Tenerife en La Gomera denken toen ik daar liep. Het was een super leuke vakantie en een mooie herinnering van ons samen!
John, balen zeg dat je de zaak weg hebt moeten doen, maar je gezondheid is veel belangrijker! Neem de rust die je verplicht moet nemen en geniet van het leven en je kinderen!!
Vind het echt super gaaf dat je mijn verhalen leest en dat we na zoveel jaar nog steeds contact hebben! Je was mijn eerste baas en nog steeds de aller tofste die ik ook gehad heb :)
Oma bedankt voor het bericht, heel fijn om te lezen en om te horen dat alles goed met u gaat!

Inmiddels is er alweer een week om van het nieuwe jaar en zijn er weer een aantal dingen gebeurt die ik even met jullie wil delen!
Woensdag begon rustig, nadat ik ’s morgens opgestaan was, ben ik wat baantjes gaan trekken in het zwembad boven op het dakterras. Dit was erg lekker om de dag mee te beginnen!
Na een paar baantjes kwam er nog iemand zwemmen, hij waarschuwde al dat het wat meer zou gaan spatten :p en de baantjes die hij maakte waren super, mooie borst crawl en een prachtige vlinderslag had hij! Erg leuk en inspirerend om naar te kijken :)
Na een aantal baantjes had hij zijn ochtend gym erop zitten en verliet het zwembad weer, waarna ik natuurlijk gelijk mijn vlinderslag ging proberen! Pff…das vermoeiend zeg!
Een paar baantjes later vond ik het genoeg voor vandaag en besloot ik om morgenvroeg weer terug te komen om aan mijn vlinderslag (en conditie) te werken!
Terug in het appartement ben ik gaan douche en daarna met Dave naar beneden gelopen om wat groente en fruit op de markt te gaan halen, maar tot onze verbazing was er geen markt!
Dat viel even tegen want ik had wel zin in een lekkere ananas ;) We zijn maar door gelopen naar de winkel om gelijk eten voor ’s avonds te halen.
Daarna heb ik mijn studie spullen gepakt een boterham gesmeerd en ben ik naar het strand gewandeld om daar te gaan leren, want ik had me voorgenomen om vrijdag mijn theorie examen voor Divemaster te doen! Dave bleef thuis in het appartement.
Op het strand aangekomen zocht ik mijn plekje in het gras waar ik de vorige keren ook gezeten had en begon ik met het lezen van de stukken tekst die ik ge-highlighted had, om zo weer alles even op te frissen. Hier ben ik de hele middag zoet mee geweest. Het meeste was allemaal erg duidelijk, het biologische gedeelte moest ik wat meer mijn best voor doen maar was daarna ook duidelijk. Het enige wat ik toch wel lastig vond was het physics/natuurkundige gedeelte, wat ging over de decompressie theorie, de lichamelijke verwondingen die je kunt oplopen en hoe de duik uitrusting in elkaar zit. Dit was dan ook het dikste hoofdstuk van het hele boek!
Tegen 17.00uur zat Dave opeens naast me, schrok me lazarus, ook Hallo zeg!!
Hij had zich een milkshake bij de Mac gehaald en kwam er even gezellig bij zitten. Een uurtje later zijn we terug naar huis gelopen omdat het etenstijd was.
We hadden nog garnalen liggen van de kerst waar we een deel van klaar maakte met rijst en wortelen, erg lekker!!
De avond heb ik ook weer besteed aan mijn studie :)

Donderdag morgen ben ik weer vol goeie moet lekker om 08.00uur opgestaan en een aantal baantjes gaan zwemmen, heerlijk!!
Tijdens het opdrogen in het zonnetje, lerend in mijn boek belde Fabien me of ik die middag zin had om ff te komen helpen met het pakken van de uitrusting voor het weekend. Tuurlijk kom ik wel ff helpen, no worries! Nadat ik me gedouched had ben ik de PADI Divemaster DVD gaan kijken. Deze ging helaas alleen maar over je rol als divemaster zijnde en de omgang met cursisten enzo. Ik had gehoopt dat het ook over de natuurkundige aspecten zou gaan, maar helaas.
Om half 1 maakte ik voor mijn lunch een tosti met kalkoen, kaas, een gebakken ei en een beetje barbecue saus, wat verrassend goed smaakte!
Een half uurtje later liep ik naar RAD om daar Soda en Fabien te helpen met inpakken. Het ging voornamelijk om de swags en catering, de duik uitrusting werd nog gebruikt voor zwembad sessies, dus deze hoefde we na terug komst alleen maar in de trailer te gooien.
Redelijk snel waren we dus ook weer klaar. Wel alles op z’n Australisch, zeer relaxed, dus we hadden veel eerder weg kunnen zijn, maar een beetje kletsen tussendoor is ook wel gezellig!
Dave moest ’s avonds weer werken en gingen dus gelijk aan het eten beginnen toen ik terug kwam, we hadden het makkelijk gemaakt voor vandaag en een champignon soep gehaald met knoflookbrood erbij!
Dit was de laatste avond voor mijn examen dus wilde ik nog de lastige delen een extra keer doornemen. Jammer voor mij want Melissa was thuis en zij vond het wel gezellig om film met me te kijken ;)
Ik deed hard mijn best om gewoon te leren, maar werd toch af en toe afgeleid door de film! Toen Kieran terug kwam van het werk schrok ze, want ze had weer niks voor school gedaan, wat ze al weken aan het doen is :p en ze had beloofd de kamer op te ruimen…haar geluk was dat Kieran ging nachtvissen dus kon ze nadat hij weer weg was gaan opruimen, waarbij er natuurlijk wel poetsmuziek op moest…was ook nog mijn eigen suggestie :O Na een hoop lol en gelach…en weinig op geruim, kreeg ik het toch voor elkaar om mijn hoofdstuk af te krijgen!!
Hopende dat ik er klaar voor was ging ik naar bed toe.

Vrijdag morgen was de dag van de theorie :p maar begon ik eerst weer met een paar baantjes zwemmen, heerlijk!
Om 10.00uur was ik bij RAD voor mijn examen, Fabien was al bezig met de theorieles voor de open water studenten waar we die middag poolsessie mee gingen doen.
Ik kreeg mijn examen van Fabien en daar gaat ie dan!!
Een beetje twijfelachtig begon ik eraan, maar had me voor genomen om het rustig aan te doen en vooral goed te lezen!! PADI heeft nogal de neiging om de vraagstelling net iets te verdraaien waardoor je een heel ander antwoord krijgt!
Na 2 uurtje had ik alle 120 vragen gemaakt en was het voor mijn gevoel redelijk goed gegaan. Nu even geduldig zijn voor de uitslag.
Eridani, Fabien zijn vriendin net terug uit Central Amerika, kwam langs voor de lunch. Ze ging naar de winkel voor ons en kwam terug met een lekkere wrap! Gezellig kletsend aten we deze op. Daarna had Fabien nog een aantal klusjes voor me te doen voordat we naar het zwembad gingen. Hij was wat op en neer aan het rennen dus heb ik hem maar even duidelijk gezegd dat ik wel mijn uitslag wilde weten voordat we naar het zwembad gingen!! En na een paar minuten kwam hij me het overhandigen met een ‘Well done’!! Yeeh geslaagd!! Ik had van het eerste deel alle 60 vragen goed beantwoord en van het tweede deel had ik 52 van de 60 vragen goed geantwoord, ruim geslaagd dus :D (je moet 75% goed hebben om te slagen).
Helemaal happy en opgelucht dat ik het gehaald had gingen we naar het zwembad.
Ik moest alle skills demonstreren voor deze Open Water zwembad sessie, beginnende met het opbouwen van de uitrusting. Dit ging redelijk goed, je moet alleen goed in je hoofd houden dat het hun aller eerste keer is, dat ze net als ik de eerste keer nog nooit eerder de uitrusting gezien hebben, laat staan dat ze weten wat ze ermee moeten doen. In het water klaar voor de eerste adem teug onder water, deed Fabien eerst de briefing van de skills die we onder water gingen doen. Onderwater mocht ik deze demonstreren :) wat me ook best goed afging, vond ik zelf. Je kon wel gelijk verschil merken tussen de Army guys en deze jonge mensen (16,17 en 18 jaar), hun waren meer voorbehouden dan de Army guys. Maar toch ging alles zonder echte problemen. Ook de surface skills gingen na wat kleine hulpjes goed. Het pivoteren was het lastigste, de controle over je drijfvermogen, maar dat is altijd het moeilijkste in het begin! Ook de laatste onderwater skills gingen goed en waren we tegen half 6 klaar met de oefeningen, wat een behoorlijk lange dag was! Normaal worden deze oefeningen en de theorie verdeeld over 2 dagen maar omdat kerstmis in deze week zat, verliep het iets anders.
Wel waren ze alle drie erg enthousiast en hadden ze zin in het weekend op Pelorus Island! See ya tomorrow!
Terug bij RAD moesten we de spullen even overladen in de trailer, deze vastbinden en gingen we ook snel naar huis om ons op te frissen voor Fabien zijn Birthday Party!
Het begon om half 8 bij The Australian Pub. Op de weg ernaartoe ben ik even bij Jam naar binnen gewipt om Davy te vertellen dat ik mijn theorie gehaald had :D en dat hij maar even moest komen kijken of we er nog waren als hij klaar was.
Bij de Australian zat al een hele club RAD volk, alleen de jarige ontbrak nog. Vlak na mij kwamen ze binnen lopen! Nadat hij weer begon over hoe hij iets in het Nederlands uitsprak vond ik dat hij tijd was voor zijn cadeautje! Verwachtende dat iedereen een cadeautje zou meebrengen naar een verjaardag had ik gister snel nog wat gehaald. Uiteindelijk was ik dus de enige, maar goed, ik had hem via deze weg ook gelijk bedankt voor de duikervaringen die ik van hem geleerd heb!
Ik had hem een Nederlands taal boekje gegeven omdat hij me iedere keer vraagt hoe je iets in het Nederlands zegt, dit vond hij erg leuk en heeft hij die avond al veel lol aan beleefd ;)
Ook had ik een koelkast magneet voor hem wat ik erg grappig vond! Hier noemen ze de Franse mensen Frogs…op de magneet stond een kikker met ‘You’re unFROGetable’ !!
Ook dit viel gelukkig zeer in de smaak :)
Eridani had de ochtend besteed aan het maken van een verjaardagstaart die ze met kaarsjes op kwamen brengen! Het was een chocolade mud cake met kersen erop, smaakte erg goed!
Na een gezellige avond vond ik dat het om 23.00uur wel bedtijd was aangezien ik er om kwart voor 4 weer uit moest!
Toen ik opstond stond de rest ook allemaal op en gingen we met z’n alle naar huis. Buiten bij de pub namen we afscheid van elkaar en kwam Davy net aanlopen. Nog even stonden we te kletsen en daarna ben ik naar huis gelopen. Kieran en Melissa waren in de pub dus Dave ging nog even wat drinken.

Zaterdag morgen stond ik om 04.00uur weer onder de douche, voor misschien/waarschijnlijk wel mijn laatste weekend trip naar Pelorus Island met RAD.
Om half 5 bij RAD stonden Mustard, Soda en Ninja (Nathalie) al bij de Patrol. Lieve Mustard had voor ons allemaal ontbijt gemaakt en aten we met z’n alle boterham met spek en ei!
Na een ritje van 1,5uur en een klein dutje kwamen we bij Lucinda aan en startte de tractor gelukkig weer gewoon!
Ruim op tijd hadden we alles klaar en genoten we van een kop koffie voordat Amanda met gasten arriveerde. Er stond redelijk wat wind dus het was een hobbelig ritje. Halverwege viel de tender half naar beneden. Een van de schroeven waar hij mee vast zit was los geschoten, nu moesten we hem helemaal los maken wat een behoorlijk gevaarlijke klus was in dit onrustige water!! Met z’n alle kregen we dit toch voor elkaar en konden we daarna weer rustig verder de tender achter ons aan trekkend.
Bij Pelorus aangekomen mocht ik de mooring boei ophalen en de boot eraan vast leggen, dit lukte me gelijk de eerste keer ;) Ik heb al een aantal vrouwelijke Divemaster cursisten een aantal keer naar de boei zien vissen, wat ik me natuurlijk niet wilde laten gebeuren!!
Nadat we alles het eiland op geladen hadden kregen onze gasten van Amanda de welkomst briefing en zorgde wij voor alle andere dingen.
Daarna trokken we allemaal onze wetsuits aan en was het tijd voor onze eerste duik!

Er stond behoorlijk wat wind dus bleven we aan de beschutte kant van het eiland, de kant waar ook ons kamp is. De eerste duik gingen we maken op Coral Gardens! Wat ik erg leuk vond omdat ik de vorige keer dat we hier waren surface watch moest doen en hier dus nog niet gedoken had. Ik ging met Mustard en de 3 Open Water studenten mee die ik gister ook in het zwembad had. Na afdaling langs de ankerlijn zochten we een stukje zandbodem om te gaan zitten voor de skills. Deze voerde ze allemaal prima uit, het was weer even helemaal nieuw voor ze omdat ze heel veel zand op waaide waardoor we weinig zicht hadden en er wat deining in het water was waardoor ze het lastig vonden om stil te blijven zitten, toch even anders dan in het zwembad! Nadat we de skills zonder drama gedaan hadden begonnen we aan hun eerste onderwater tocht en deze mocht ik leiden, Mustard speelde divemaster en zwom achter aan de groep!
Het was een mooie dive site, prachtig koraal, soort tuin met toch wel wat diepte verschil. Onze maximale diepte was 11,3 meter wat perfect was omdat de eerste duik maximaal tot 12 meter mag zijn! Ik vond een paar nudibranches die ik ze liet zien, een Giant Clamb en verschillende zeekomkommers. Na een driekwartiertjes bracht ik ze precies terug naar het anker :D Hier deden we nog een oefening tijdens de opstijging en waren ze erg enthousiast toen ze boven kwamen! Van Mustard kreeg ik een complimentje dat het een goeie duik was!
Na een oppervlakte interval van een uurtje mochten we weer het water in :) deze keer waren we op Paradise, ook dit was voor mij weer een nieuwe plek, yeeh!!
Weer ging ik met Mustard mee, deze keer moesten we navigatie oefeningen doen en daarna namen we ze weer mee voor een tour door de prachtige onderwater wereld! Ook deze duik site was erg mooi er was ontzettend veel zacht koraal, dat door het water heen waait. Ook zag ik een prachtig, kleine, paarse nudibranch. Een van de studenten zat overal met haar handen aan, ze vond het erg leuk om alles aan te raken, waar ik me redelijk aan irriteerde, omdat ik zeer sterk van mening ben dat je alles met rust moet laten omdat het zeer kwetsbaar is!! Dit heb ik haar ook verteld nadat we terug boven waren, er is ook ontzettend veel giftig, dus vroeg of laat zal je iets aanraken waar je spijt van krijgt, dus kun je het maar beter bij kijken houden!!

Terug op het eiland had Steve de lunch al voor ons klaar terwijl hij ook al begonnen was met het vullen van de tanks! We kregen weer wraps met beef Fajitas en weer was het helemaal op!
De middag break bracht ik door op het strand, hield ik toezicht op de tanks en vulde ik ondertussen mijn logboek in. Dit had ik van vorig weekend ook nog niet gedaan, dus het werd wel tijd dat ik het bijwerkte voordat ik het allemaal vergeet! Gelukkig slaat mijn duikhorloge wel alle gegevens op ;)
Voor de afternoon duik gingen Steve en Nathalie het water in om voor Steve zijn Divemaster cursus de map te maken. Dit deed hij vanuit Scuba School naar de Rainbow Princess. Goed idee, dit zou het voor iedereen iets makkelijker maken om haar te vinden!
Tegen half 5 sprong ik met de rest van de duikers het water in om AJ’s Rock te bezoeken. Ik ging deze keer met de funnies mee, we waren met 4. Het zicht was niet zo goed als eerdere keren, maar het blijft toch een van mijn favoriete plekken om te duiken hier rond Pelorus Island! We vonden de grot waar Mustard het de vorige keer al over had (toen kon ik hem niet vinden), deze zat vol met kleine glasvisjes, erg leuk! We zagen een aantal Barramundi’s zwemmen en kwamen toen tot mijn blijdschap een prachtig grote Wobbegong haai tegen!! Fabien had deze al meerdere keren gezien, maar ik had hem iedere keer gemist en eigenlijk al opgegeven dat ik hem nog zou zien :( Nu had ik dus mega veel geluk en zag ik hem hier op AJ’s Rock gewoon liggen, dik 2 meter lang, mega grote kop en een soort baard! Super gaaf beest! Hij bleef lekker rustig liggen dus we konden hem van alle kanten goed bekijken voordat hij na een tijdje sierlijk en relaxed wegzwom! Yeeh, you made my day sharkie!!
We mochten deze duik een uur blijven en dat deden we dan ook, toen we terug bij de boot kwamen hadden we nog tijd en zwommen we nog een extra rondje ;)

Mustard, Amanda en Nathalie gingen terug naar het kamp om voor het avondeten te zorgen terwijl Steve en ik op de boot bleven met 5 gasten voor de nachtduik.
Toen rond kwart over 7 de zon onder was gingen we het water in. Raar idee dat dit misschien wel mijn laatste nachtduik hier is….extra goed genieten dus! Ik zag weer een mooie grote zee-egel, een pyjama nudibranch, 2 prachtige grote Spanisch Dancers. De vorige keer twijfelde ik of het een Spanisch Dancer was, maar nu wist ik het zeker! We probeerde met waaien hem los van het koraal te krijgen zodat hij ging dansen, maar dit lukte helaas niet. Wel kon je door het waaien zijn ‘dans vleugels’ zien, erg mooi!!
Verder zagen we een reusachtige humphead parrotfish en een steenvis die op zoek was naar zijn slaap plekje, de eerste keer dat ik een steenvis zag zwemmen, meestal liggen ze stil als een steen. Al met al een erg goeie nachtduik dus weer!!
En als afsluiter natuurlijk weer een prachtige sterrenhemel!!
Terug op het eiland was er heerlijke spaghetti met knoflookbrood en genoten we hier allemaal van bij het kampvuur. Gezellig hebben we hier met z’n alle de avond zitten kletsen.
Rond 22.00uur was het bed tijd en gingen we allemaal slapen….zzzzz….hier herinnerde Steve me er nog even aan dat dit misschien wel mijn laatste nachtje slapen hier op Pelorus Island is! :(

Zondagmorgen stonden we allemaal rond 06.00uur op en begonnen we op ons gemak aan het ontbijt, met Mustard is alles een stuk relaxed en voelt iedereen zich erg op zijn gemak!
Een uurtje later hadden we de wentelteefjes met gebakken spek en rood fruit klaar voor iedereen en startte we de compressor om de laatste tanks te vullen.
Iedereen genoot van het lekkere ontbijt en een kopje koffie of hot chocolate.
Daarna begonnen we met alles op te ruimen en naar het strand te brengen klaar om ingeladen te worden, wat we weer via de menselijke ketting deden.
Nadat we alles aan boord van de Coral Gypsy hadden maakte ik als laatste de lijn los zodat we weg konden varen en was ik dus de laatste die het eiland verliet….de laatste keer…
Bye Bye Pelorus Island, You’re beautiful and I had a great time being here!!

Onze eerste duik deze zondagmorgen was op Cupcake. Deze site heet zo omdat een Divemaster ooit eens hier aan boord bleef voor de surface watch en ondertussen alle cupcakes op at :O Lol!
Ik maakte deze duik samen met Nathalie/Ninja en een van de funnies. Het was erg lekker, ik genoot ervan! Het was een mooie plek, mooie koralen, niet heel veel zicht, wel zagen we een paar nudibranches en een prachtige koraalduivel! Onderweg vonden we een loodgordel met 2 gewichten aan, deze namen we mee terug naar de boot, hiervoor gebruikte we wel de surface boei als drijfvermogen, zo’n gewichten brengen je anders uit evenwicht en maakt het erg lastig om te zwemmen! Door het drijfvermogen van de boei kon ik het gemakkelijk met me meenemen.
Terug op de boot hadden we weer een surface interval van een uurtje die besteed werd met van het dak afspringen! Wat een traditie is nadat je geslaagd bent voor je Open Water cursus, maar iedereen vind het altijd erg leuk om te doen ;)
De laatste duik van dit weekend werd een driftduik vanuit Cupcake, heerlijk met de stroming mee drijven en na 50 minuten naar de oppervlakte terug keren en opgehaald worden door de boot!
De 3 nieuw gekwalificeerde Open Waters divers gingen met mij mee, het meisje wilde mijn buddy zijn en de 2 jongens waren buddy paar. Everybody okay…see ya at the bodem :)
De stroming was niet heel sterk dus het was zeer relax om erop mee te drijven. Mijn nieuwe duikers moesten het drijven nog oefenen, dus hun bleven aan het zwemmen, waardoor ik ze een aantal moest herinneren om langzaam te gaan!! Slow down, anders brengt de stroming je naar de andere kant van de Palm Island group!
We zagen veel vissoorten in scholen om ons heen zwemmen, een mega grote papegaai vis, een anemoon met kleine clownsvisjes en 2 schattige platwormen die door het water zwaaide :)
Het was, zoals altijd, een mooie duik om het weekend mee af te sluiten!
Het meisje gaf me een compliment toen we terug kwamen na deze duik, ze vond dat ik een goeie Divemaster was ;) sweet!
Toch een gek idee dat toen ik op de boot mijn wetsuit uittrok het misschien de laatste keer hier was.
Ik heb echt een ontzettend leuke tijd gehad met RAD, ik heb veel geleerd en het heeft mijn enthousiasme, leergierigheid en verslaving alleen maar doen vergroten!!

Na de overtocht terug op Lucinda begon Amanda aan de lunch en Mustard, Steve, Nathalie en ik begonnen met de boot op de trailer te laden, afspoelen en het overladen van alle spullen.
We hadden allemaal niet heel veel trek in de hotdogs die we voor lunch hadden, hotdogs op een BBQ is niet zo’n succes :( Frank (Mustard) kwam met het geniale idee om Fish & chips te bestellen in de shop waar we de boot vol tankte! Halverwege het overladen was onze lunch klaar en namen we een break om hiervan te smullen, het smaakte erg goed!
Daarna maakte we het overladen af en vertrokken we terug naar Townsville. Bij RAD aangekomen was het weer hard werken, in het bloedhete hok! De trailer uit laden, alle uitrusting spoelen, de swags afhalen en de tanks bij de compressor plaatsen.
Na al dit hard werken was het leuk om de recensie te lezen, ze hadden allemaal een leuk weekend gehad!! Het enige puntje was het toilet, maar goed dan ze de vorige niet gezien hebben :p
Maar fijn om te lezen dat ze het naar hun zin gehad hebben! Ook iedereen van de crew had een leuk weekend gehad :D
Volgende week zaterdag hebben we Christmas party van RAD, dus dan zien we elkaar dan allemaal nog een keer!!
En toen ging iedereen zijn eigen weg, na een fantastisch weekend, op weg naar huis…


  • 09 Januari 2013 - 16:43

    Alda En Ard:

    Hallo,

    Mandy proficiat met het behalen van je theorie, super !
    Dat heb je alvast binnen.
    Voor de rest gaat het allemaal prima met jullie als we zo de verslagen lezen.
    Geniet ervan en veel succes met alles.

    Groetjes

  • 09 Januari 2013 - 22:16

    Leni:

    Mandy, proficiat met het behalen van de theorie, op naar het volgende onderdeel!
    Geweldig verslag, wat kan jij schrijven zeg, ik zou er een boek van maken als ik jou was! groetjes uit Brunssum!

  • 10 Januari 2013 - 09:32

    Lennie:

    Zo dat is in the pocket!!! Goed bezig! Keep on going! Love you!

  • 10 Januari 2013 - 16:25

    Ans & Vasek:


    Meid,

    Proficiat met de DM Theorie .... ga zo door ... je bent lekker bezig.



    Ps.
    Wat een mooie Wobbegong haai, geweldig beest.


    Gr,

    uit Baarlo

  • 10 Januari 2013 - 19:11

    Ingrid :

    Hallo lieverd, goh wat een prachtige verhalen vertel je vanuit het hart geschreven . Het leest zich zo reéel of dat ikzelf bijna de zuurstofflessen om heb hangen, ha ha. wat lijkt me dat toch super interessant en prachtig om mee te mogen maken, nou ja dan ga ik ervoor in m,n volgende leven! Dan tussendoor nog even geslaagd voor je dive- master huppeldepup GEWELDIG !! Ben maar blij dat je daar zit en niet in dit pokke grauw/grijs land waar alleen maar water uit de lucht valt en we verdrinken in de regels. Ik ben tussendoor nog een paar weekjes in greece geweest om ze effe de kerstcoupe aan te meten, was ook erg gezellig !!!! Mijn volgende vlucht tot november staat op 18 april geboekt en dan ga ik weer naar die prachtige blauwe lucht de imposante bergen en de relaxte sferen . Zo Mandy weer even bij gepraat, geniet dr nog van want de tijd vliegt voorbij.Nog een hele fijne resterende tijd en ik denk aan je !!!!xxxxxxxxxx alle goeds Ingrid

  • 10 Januari 2013 - 20:46

    Jacques Haanen:

    Hoi Mandy,
    Vol trots lees ik dat je geslaagd bent voor je theorie Padi Divemaster, well done.
    Dit is de eerste stap richting een professionele duikcarriere en je zult al snel ervaren hoe belonend deze opleiding zal zijn zeker in de omgang met cursisten voor wie tijdens hun opleiding een soort mentor zulkt zijn. Je zult dichter bij de cursisten staan als de instructor en je zult als vraagbaak gaan functioneren.
    Vanuit Venlio van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal en ik wens jou en Dave nog heel veel duikplezier.

    Groet,
    Jacques

  • 11 Januari 2013 - 13:47

    John:

    hoi mandy,bedankt voor je leuke reactie vondt ik erg leuk,ik heb nu veel tijd lekker relaxen dus,zit nu in een lifestyle programma van specialist shadid in ziekenhuis venlo moet nu gaan lijnen,veel shakes en geen vlees,moeilijk hoor.en veel tijd om jou verhalen te lezen,ik krijg dan ook zin om de wereld te ondekken maarja heb nog twee kids die me niet missen kunnen,ik blijf het super vinden dat je deze stap gemaakt hebt,dit is leven wat je doet,daarom ga zo door ik lees het wel en ben dan trots dat ik je ken.Groeten john.

  • 15 Januari 2013 - 09:33

    Nelly & Leo:

    Ha maedje,
    Wat ein prachtig verhaol en proficiat met dien theorie exame.
    Geweldig knap. Zoé te laeze hebs dich 't geweldig nao diene zin dao down Under.
    Heej leet van morgen ein pak snieuw en 't is vies kalt.bin bes ein bietje jaloers op dich.
    Baantjes trekken in 't zunke ,misschien ein bietje te werm, maja dan neemse gewoen einen duik extra.idderein krieg wat hae verdeend mot ik maar dinken he.

    Geniet van alles en weej wachten op dien volgende verslaag .

    Groetjes en knoevels oet Tegelen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 79504

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 14 Oktober 2013

Exploring life in Australia

Landen bezocht: