Moving to Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu Moving to Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mandy Schouren - WaarBenJij.nu

Moving to Townsville

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

01 November 2012 | Australië, Townsville

Na nog een nachtje in Airlie Beach geslapen te hebben stonden we maandagmorgen om 08.00uur op om weer verder te gaan.
Voor waarschijnlijk voorlopig de laatste keer pakte we onze spullen weer allemaal in, aten we nog een lekker ontbijtje en checkte we bij de receptie van Base Hostel Airlie Beach uit.
Het was bijna een kwartje lopen naar het busstation, onderweg kwamen we nog langs een souveniershopje waar ik eerder al een mooi schrijfblokje met het Great Barrief Reef op de kaft had gezien. Deze heb ik nog snel even gekocht :)
Ook uit Airlie Beach een souverniertje he! En waarschijnlijk handig om mijn huiswerk in te gaan maken ;)
Toen we vanuit de winkel verder liepen begon het plots super hard te regen! Met een stevige pas erin duwde we onze bagage zo snel mogelijk naar de bushalte toe. Het was niet heel ver, maar we waren toch behoorlijk nat van dat stukje, echt een plensbui! Ze hadden voor vandaag dan ook wel onweer voorspeld, precies goed om verder te trekken dus.

Dus busrit is zeer goed verlopen, het duurde bijna 4,5uur om van Airlie Beach in Townsville te komen. Mooie gelegenheid om even n beetje bij te slapen, maar ook de omgeving bekijken was erg leuk. Eigenlijk de eerste keer dat we het echt Australische landschap zagen. Uitgestrekte vlaktes, vrachtwagens, aangereden skippy’s langs de weg :( en de dorpjes waar we doorheen kwamen vond ik erg leuk, echt Australie!

Met een kleine pauze tussendoor kwamen we om 13.35uur aan in Townsville, de stad waar we de komende weken gaan verblijven.
Heel erg nieuwsgierig gingen we op weg naar het hostel dat ik geboekt had. Dit was even zoeken, omdat we in het midden van de straat waar het op lag uitkwamen, wij hadden gegokt op links, maar het lag dus rechts…weer helemaal terug lopen met onze bagage…. :p
Lichtelijk bezweet aangekomen bij het Adventures Backpackers hostel kregen we de sleutel van onze kamer op de tweede verdieping. Even de spullen 4 trappen naar boven sjouwen…
Ook hier is de kamer weer oke, kaal, maar ruimte genoeg met een zitje, bed, kast, koelkast, airco en ventilator.
Nadat we onze spullen neergezet hadden zijn we eerst even een boterhammetje gaan eten, we hadden nog geen lunch gehad en het was al ruim 3 uur geweest, dus onze buikjes knorde wat!
Ook de keuken was erg ruim! Bij de receptie kon je een plastic setje wegwerp servies kopen voor $0,50. Alle potten en pannen kun je lenen.

Na onze late lunch zijn we het centrum ingelopen opzoek naar de duikschool waar ik de Divemaster opleiding ga volgen. Deze hadden we snel genoeg gevonden, vol spanning liep ik naar binnen. De persoon waar ik e-mail contact mee had gehad was vandaag vrij, maar ik werd vriendelijk ontvangen door Amanda en nog een jongen die daar werkte. De post met ons Australische bankpasje hadden ze ontvangen en voor ons klaar liggen!
Ik kreeg nog een omschrijving van wat de opleiding grof gezien inhoud en we hebben afgesproken om donderdag te beginnen en dat ik om 10.30uur weer daar ben! Het boekenpakket hadden ze daar al liggen dus dat kon gelijk meenemen, was er heel nieuwsgierig naar, leuk dat ik daar alvast in kan kijken ;)
Met een goed gevoel en heel veel zin om te beginnen liep ik de deur uit met mijn PADI Divemaster boekentas!!

De rest van de middag hebben we een beetje de stad verkent, door het winkelcentrum rond gelopen en een stukje langs het strand gelopen. Dit strekt zich behoorlijk lang uit en ook hier mag je niet zonder pak de zee in.
Ik kreeg een erg goeie indruk van de stad en denk dat we ons hier de komende tijd goed kunnen vermaken! Er zijn genoeg restaurantjes te vinden, dus ook werk moet denk ik wel lukken.
Ook hebben we de bioscoop al gevonden en draait hier 15 november Twilight Breaking Dawn part 2 :D
Aan het begin van de avond kwamen we bij de supermarkt en hebben we boodschapjes gehaald; o.a.: brood, kaas, ham, eieren, bananen en appels.
Ons avondeten voor vandaag, omdat we zo laat geluncht hadden was omelet met champignons, ui en paprika op een boterham, erg lekker :p
’s Avonds hebben we nog een wasje gedraaid, ff aan het zwembad gezeten en de inhoud van mijn PADI Divemaster tas bekeken!

Gistermorgen (dinsdag) werden we beide wakker met te veel muggenbulten!
We hadden tot 08.00uur een beetje uitgeslapen :p
Na een prima ontbijtje zijn we het centrum in gelopen, bij het informatie centrum hebben we wat foldertjes geritseld, waaronder van de bustijden en evt. appartement, hostel in de buurt.
Toen kwamen we erachter dat de winkelstraat van Townsville gratis internet bied! Top!! Bij een koffie zaakje op deze straat hebben we ons een milkshake besteld en zijn we ff gaan zitten internetten.
Helaas ging de batterij leeg en zijn we verder gaan lopen, richting de supermarkt, daar hebben we ons een Australische simkaart gekocht! Hierop kunnen we dan op gebeld worden door eventuele werkgevers, internetbankieren voor onze Australische bankrekening en evt. een internet credit op kopen.
Daarna zijn we de Commonwealth bank binnen gelopen om onze Australische bankpas te activeren!
Nu begint het allemaal wel een beetje echt te worden, iets meer dan alleen vakantie :)
Terug in onze kamer hebben we beide laptoppen en stroom ingepakt en zijn we weer naar het centrum gewandeld. Hier hadden we een tafeltje gevonden bij een stroomvoorziening en daar hebben we ons de rest van de middag prima vermaakt!
We moesten de simkaart activeren, onze bankzaken even checken, appartement opties bekijken, mail kijken, facebook checken en natuurlijk een verhaaltje uploaden!!

Nadat we vandaag al ongeveer 4 keer langs de restaurantjes gelopen waren hadden we besloten dat we vandaag gingen uiteten om te vieren dat dit onze woonplek is voor de komende weken en dat ik hier ga beginnen met de Divemaster opleiding, goeie reden toch?!!
We hadden voor de Mexicaan gekozen. Met een glaasje Sangria aan de bar moesten we even wachten op een tafeltje. Nog voordat we ons glas leeg hadden konden we plaats nemen. Als voorafje bestelde we quesadilas. Voor het hoofdgerecht had Dave ‘Rio Grande’ een Rib steak van 400 gram met garnalen en een Texas BBQ sauce. En ik had Faijtas met chicken en beef. Echt super lekker!! Het vlees was perfect mooi rood gebakken en de fles Australische Shiraz smaakte er prima bij! Een zeer geslaagde avond om onze komende tijd hier in Townsville mee in te wijden!!

Vanmorgen (woendsdag) hebben we na een heerlijke douche en een ontbijtje onze rugzak gevuld met; thermoskan heet water, oploskoffie, boterham, appeltje, water, ananassap, een boekje en een handdoek.
Het plan voor de ochtend was om de berg Castle Hill die middenin Townsville staat te gaan bewandelen. De weg ernaartoe kwamen we door het winkelcentrum en moesten we natuurlijk even online ;)
Er was een kleine markt vandaag met wat kleding maar ook met groente en fruit. Hier hebben we even goedkoop wat vitamientjes gekocht! Lekker verse ananas!! Bananen, champignons, wortels, lente-ui, paprika en komkommer :)
Lieve mams….we zorgen goed voor ons zelf hoor!
Nu moesten we alleen weer terug naar onze kamer lopen en was het inmiddels midden op de dag toen we aan onze tocht naar boven begonnen.
Het was dan ook behoorlijk warm, tegen de 30 graden (voorspelling voor de hele week :) We hadden geen haast, dus hebben rustig op ons gemak genietend van het uitzicht de Castle Hill beklommen. De pad die we naar boven gelopen hebben was 1052meter. Aan het begin kwamen we nog een grote varaan tegen!
En het uitzicht was fantastisch! Naarmate dat we hoger kwamen werd het steeds mooier en bovenop was het echt indrukwekkend! Townsville is echt een enorme stad zoals we ‘m nu zagen. Dachten wij dat we gister al een behoorlijk deel gezien hadden, bleek nu dus absoluut van niet. Gelukkig hebben we nog ruim de tijd hiervoor :p
Nadat we aan alle kanten goed het geweldige uitzicht bekeken hadden was het alweer half 2 en hebben we een leuk plekje op de berg uitgezocht en genoten van ons bammetje met een kopje koffie.
Voor de weg naar beneden hadden we een ander pad gekozen dat 1136meter was. Deze weg was veel mooier! Het was meer een natuurlijke pad met een beetje klauter werk, wat ik erg leuk vind! Ook vanuit dit pad was het uitzicht en de natuur waar we door liepen indrukwekkend mooi!
Na een erg leuke tocht, die ik zeker nog wel een keer wil doen, kwamen weer terug op de asfalt weg en de bewoonde wereld.
We waren nu vlakbij Queens Garden. Zoals Brisbane de BotanicGardens heeft hebben ze ook hier een prachtig mooi park!
Hier hebben we even rondgekeken en eindelijk een vlinder op de foto gekregen! Er vliegen hier zoveel mooie rond, maar Jeez het is echt lastig om ze te fotografen!
Na onze stevige wandeling hadden we het wel verdient om even te relaxen en hebben we ons neergelegd in dit mooie park! Hier hebben we ons eerste Australische appeltje gegeten, welke erg lekker zoet was!
Ook hier hebben we ons weer prima vermaakt, Dave met een Game tijdschrift :-/ en ik met mijn Divemaster manual. Heb dan ook voor mezelf besloten dat ik dit een zeer aangename en rustgevende plek vind om de komende tijd te gaan studeren!! Sounds perfect to me :D

Toen we beide moesten plassen was het helaas tijd om te gaan…
Eerst even langs de supermarkt eten halen. De groente hadden we al binnen, we hebben brood gehaald, pasta, rijst, gehakt en kip.
Voor vandaag hadden we besloten om macaroni/pasta te maken.
Maar wij zijn echt goed bezig he! En het was ook nog erg lekker! Met het keuken spul is het een beetje behelpen, maar het ging prima.
Alle groente gesneden, penne gekookt, gehakt gebakken, groente, kruiden, en de penne erbij. En viola….Mandy’s eerste gekookte maaltijd!!

En dan gaat het morgen echt beginnen! Om 10.30uur moet ik me melden bij Remote Area Dive om te beginnen met mijn Divemaster Opleiding :D
Super spannend, ben erg benieuwd over hoe en wat allemaal. En heb er ontzettend veel zin in!!
Ook voor Dave is er spanning, want hij mag morgen gaan zoeken voor een baantje!

Snel horen jullie weer van mij over hoe het gegaan is….

Dikke kus vanuit Townsville Australia

• 01 November 2012 - 08:46

Leo &Nelly:

Weej hebben met vuul plezeer dien verslag zitten laezen en zien best Waal ein bietje
    Jaloers op och. Allein al de tempratuur ,heej is 't maar kalt.
    Mandy vuul plezeer en succes met dien duiken.det geit dich allemaal zeker lukken.
    Weej zeen oet nao och volgende verhaol.

Knoevels oet Tegelen XXX

• 01 November 2012 - 11:12

Dimphy:

Na wat reisverslagen te hebben lezen (want ik liep natuurlijk wat achter ;)), ben ik zeer onder de indruk wat jullie in zo'n redelijk korte tijd allemaal al hebben gedaan. Erg leuk en mooi om te lezen wat jullie allemaal meemaken, en natuurlijk ben ik een beetje jaloers. Na dit een jaar kunnen jullie een boek uitgeven met jullie verhalen en foto's ;).
    Mandy, heel veel plezier en succes met je Divemaster opleiding en Dave heel veel succes met het vinden van een baantje, moet wel lukken toch?
    Ik ben benieuwd wat het volgende reisverslag te bieden heeft.
    Groetjes Dimphy

• 01 November 2012 - 13:06

Ans En Vasek:

wauw wat weer een mooi en weerzin wekkend verhaal , we zien het zo voor ons .
    Wat een klim naar boven maar zo te lezen en te zien op de foto's zeer zeker de moeite waard.
    Het eten ziet er ook erg lekker uit, het water loopt ons hier in de mond Hihi.
    Ja Mandy zo te lezen verzorgen jullie jullie eigen goed en zeer gezond ,( Ga zo door ) ;)

Mandy heel veel succes met je studie divemaster , het lukt je wel.
    Dave heel veel geluk met het vinden van een job.!!

Liefs xxx & knuffels van ons alle

• 01 November 2012 - 13:34

Jennie (jet):

lieve davy en mandy,

ik als trouwe lezer van jullie verhalen vind toch wel dat ik even moet reageren nu alles echt gaat gebeuren! mandy jij met je opleiding waar je al lang van droomt en dn dave die nu toch echt moet gaan zoeken voor een job!
    allebei succes!! we denken allemaal aan jullie!!

ik blijf jullie verhalen volgen, geniet ervan en wel blijven schrijven want we zijn allemaal nieuwsgierig!!

dikke kus jetje

• 01 November 2012 - 14:38

Fien:

gezellig om te lezen wat jullie iedere dag ondernemen , veel succes mandy met je duik droom
    en dave met de job zoeken dat zal zeker wel lukken

gr uit venlo xxx

• 01 November 2012 - 19:43

Wendy Wilbers:

Lieve Mandy en Dave,

Ook deze keer heb ik jullie verslag weer met veel plezier gelezen. Na het lezen ervan krijg ik steeds meer zin om een Australië en voorals Townsville eens met eigen ogen te komen bekijken! Ook de foto's zijn echt mooi! Jullie mogen van geluk spreken dat jullie hier de komende tijd mogen vertoeven.

Mandy voor jou veel succes en natuurlijk ontzettend veel plezier met je Divemaster Opleiding en Dave veel succes met het vinden van een nieuwe baan en jij natuurlijk ook veel plezier!

Liefs,

Wendy